www.24rodopi.com

Нови правила за определяне на „спешност”: Чакат ни серия въпроси при повикване на линейка!

понеделник, октомври 174коментара

Със заповед на министъра на здравеопазването д-р Петър Москов се въвеждат задължителни правила при телефонните повиквания на Спешната помощ. С дата от 15 октомври министър Москов въвежда кодове за спешността на повикванията и набор от въпроси, на които трябва да отговори гражданинът, викащ линейка. До 15 ноември ще бъдат обучени диспечерите на Центровете за спешна медицинска помощ. От средата на следващия месец пък телефонните обаждания за спешни повиквания на 112 ще бъдат прехвърляни към тях, за да определят дали става дума за пациент в критично състояние или стабилен пациент.
За медиите директорът на Центъра за спешна медицинска помощ д-р Атанас Митков поясни, че се въвеждат три кода: червен, жълт и зелен.Червеният код е за пациенти в критично състояние. Жълтият е за пациенти с относителна спешност-нестабилни или потенциално нестабилни. Зеленият код обхваща пациенти с минимална спешност в стабилно състояние.
За да се определи към коя категория спешност попада пациента, на отправящия спешно повикване гражданин се задават набор от въпроси. Освен това към този гражданин се отправя инструкция за действие докато пристигне екипът на спешните медици. Регламентирана е и подаваната информация към екипите, както и техните действия. Детайлно регламентирани са действията при пътно-транспортни произшествия.
„Центровете за спешна медицинска помощ не разполагаме с неограничен ресурс. Например в Кърджали имаме три линейки, а във филиалите в областта по една. При няколко едновременни повиквания трябва да степенуваме сигналите по спешност.Това изисква строга регламентация", пояснява д-р Митков.
Той посочи, че след 15 ноември, когато системата ще заработи ще има недоволни граждани. Някои от тях може и да влизат в пререкания с диспечерите. „Гражданите трябва да разберат, че това се прави в името на спасяване на човешки животи. Трябва да сме там където спешността е по-голяма и намесата ни належаща", категоричен е д-р Митков.
Георги Кулов 
24rodopi.com

Изпрати :

+ коментара + 4 коментара

Анонимен
17/10/16 14:03

Абе хубаво го е измислил Москов , но не е питал Айшето. За циганина препиването с бира е супер смъртен случай с червен код , линейката веднага трябва да иде да го закара до магазина за мезе. Как после ще се търси отговорност ? Никак! В България отговорност не се търси!Накрая пак ще страда съвестния ,дето е и осигурен и отговаря на въпросите и ще получава винаги зелен код(демек не е спешно)... Изходът е само един - Терминал 1 ...

Анонимен
17/10/16 14:50

Koito porachva barza pomost, triabva da plasta po-skapo - za taksi, aparatura, shofior, doktor, telefonist, garage, parking, telefon, benzin, tok, voda, hotel, zavivki, charshafi, vazglavnichki, voda za piiene, miene, sapun, wc hartia, pamuk, marli, markuchi, igli...koito parachva boiadjia, frizior, manicure, kozmetik, eltehnik, vodoprovodchik, dulger, shivach u doma si - kak si plasta?!

Анонимен
17/10/16 15:43

Do 14:50 neznam brat ama taka kat gledam ınateptı tryabva edna lıneyka do baykal bırzay ı otgovorı na vıprosıte

Анонимен
17/10/16 21:07

Vikash TAXI po speshno shte doide

Публикуване на коментар

Редакцията не носи отговорност за съдържанието на коментарите. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Харесайте ни...

Изпращане на мейл адреса ви:

 
24 родопи