www.24rodopi.com

Отворено писмо от полк. о. р. Цветан Доганов: Кой е „шофьорът на самолета“?

петък, ноември 45коментара

Първия си полет той е направил преди 56 години. В България няма по-възрастен действащ пилот от полк. о. р. Цветан Доганов.
Легендата на българската бойна авиация  полк. о.р.  Цветан Доганов e гостувал в Кърджали. Той е един от хората помогнали на кмета инж. Хасан Азис за избора на бойния МиГ-21, който се „приземи" в парк „Простор" със съдействието на Министерство на отбраната.
Г-н Доганов е с впечатляваща летателна биография  - има над 5800 летателни часа  – 2450 часа на изтребители, 1520 часа на Ту-154, 1700 часа на лекомоторни самолети, отделно на безмоторни  самолети в аероклуб, като още продължава активно да лети.
Доайенът на пилотите в България отговаря на един от активистите в Реформаторския блок, който беше сред номинираните за кандидат-президент на коалицията.
Публикуваме отвореното писмо на полк. о. р. Цветан Доганов до проф. Велислав Минеков по молба на самия пилот.

Здравейте, г-н професоре,
Май позакъснях с настоящето си писмо, защото дълго мислех дали изобщо да Ви обръщам внимание и да реагирам, но в крайна сметка у мен надделя идеята да изкажа мнението си по повод на охарактеризирването от Ваша страна на кандидатите за президенти от другите политически партии.
От високия пиедестал, на който си мислите, че стоите – като професор и посочен от някоя партия за неин евентуален кандидат за президент – май си позволихте съвсем не по професорски да охарактеризирате конкурентите си...Особено ме жегна онова, за двамата „шофьори на самолети“. Е, то само единият от тях е „шофьор на самолет“. Другият ( а той май е кандидат на една от близките вам партии в РБ) е шофирал само химикалки по канцелариите, но това не е толкова важно. Важното е, че е „шофьор“, а Вие сте професор! А щом „ шофьорите на самолети“ стоят на такова ниско стъпало в стълбицата на Вашите понятия за достойни хора, как ли бихте охарактеризирали шофьорите на автомобили, автобуси, камиони, тирове, трамваи, шофьорите на кораби и какви ли не още движещи се нещица...А тези хорица със своя достоен труд изкарват хляба си. Е, не са издигнати за президенти, та все още не са обект на височайшето Ви внимание...Но те са много хиляди и имат право да гласуват...И мнозина от тях, които не обръщат внимание на предизборните дискусии, може да гласуват дори и за Вас...
Позволявам си да реагирам, защото и аз попадам в низшата категория - „шофьори на самолети“. По-опитни от мен ме научиха да шофирам такива неща, когато Вие сте бил на една годинка. Шофирал съм всякакви – и бързи, и бавни, и големи, и малки, и леки, и тежки... Понаучил съм и мнозина да шофират. А пък с ония,бързите, съм дал над 2000 бойни дежурства по охрана на нашето си небе и бащините ни земи...Дори сега понякога уча момчурляците да „шофират“ – ха завой наляво, ха завой надясно, ха завой нагоре, ха завой надолу...Само знак „стоп“ нямаме, та караме напред...Внимавайте, за нас няма червени светофари, та не спираме!
Но поводът да се обърна към Вас не е, че съм засегнат лично на шофьорска чест. Мен Вашето мнение не ме интересува. И ако един достоен „шофьор на самолет“ не беше издигнат за кандидат за президент, изобщо не бих и следил хода на кандидат-президентската кампания, та щях да пропусна и Вашите бисери. Както, между впрочем, правят много хора. За съжаление.
Поводът да губя от времето си, за да Ви пиша писма е, че Вие, господин професоре, си позволихте да се изразите за един достоен български войник, и то не какъв да е войник, а генерал, и то не какъв да е генерал, а генерал- пилот, и то не какъв да е пилот, а голям пилот, че е „шофьор на самолет“! Аз съм сигурен, че генерал Радев няма да каже за Вас, господин професоре, че сте „каменоделец“. Неговото възпитание и интелигентност не биха му позволили това.
Господин професоре, „шофьорите на самолети“ не са чели само „Закона за движение по улиците и пътищата“ и „Правилника...“ Спецификата на тяхното шофиране и обектите за шофиране налагат изучаване и на много други книжки...Вие навярно не сте чели „Военната доктрина на САЩ“ но там на едно място пише приблизително така: „за да подготвим един пилот на съвременен самолет, ние му даваме знания колкото на един доктор на науките (PhD), а харчим средства, колкото да подготвим десет доктора на науките...“ У нас също е така. Та, логично е да се предполага, че пилотът-ас на един от най-модерните изтребители в света притежава необходимия запас от знания, какъвто, между другото, притежават и редовите пилоти, пилотиращи такива самолети. Но генерал Румен Радев притежава и научна степен „доктор“ на военните науки и то по една изключително сложна материя – съвременният въздушен бой... А ако внимателно сте чели многото материали, изписани по медиите за него в последния месец, сигурно сте обърнали внимание на факта, че Румен Радев е завършил с отличие и най-престижната американска академия за висш команден състав и от около 250 офицера в курса, болшинството от които – американци, е на 13-то място по успех, а измежду чуждестранните офицери – на първо място! Ние, българите, освен в политиката, сме много талантлива нация.
Вие надали знаете, но България в началото на миналия век беше седмата авиационна държава в света. Българите за първи път в света използваха самолета като бойно средство. Един българин научи света да лети на самолети – нашият велик сънародник Асен Йорданов. Дори Нийл Армстронг, първият човек, стъпил на Луната, след като шофирал до там своя „Аполо“, в мемоарите си пише: „Аз се учих да летя по книгата на българина Асен Джорданов“.
Господин професоре, генерал Румен Радев не е редови „шофьор на самолет“. Генерал Румен Радев беше Командир на Военно-въздушните сили на България! И то-какъв... Обичан и уважаван от целия личен състав на ВВС, а това са много хиляди души...Той носеше отговорност, умееше да я носи и не бягаше от отговорност за живота, здравето и подготовката на този многохиляден състав. Той носеше отговорност за боеготовността и изправността на струващата много милиарди народни пари авиационна, самолетообслужваща, радиолокационна, зенитно-ракетна и всякакви други видове техника. И я носеше със загриженост и достойнство!
Но това Вас надали Ви интересува...Вие сте обиден, че някакъв си там „шофьор на самолет“ е предложен от една партия като кандидат за президент на България. Т.е. - имате за конкуренти някакви си там шофьори, та ако ще – и на самолети да са...
Не се сдържам да Ви попитам, господин професоре, Вие през целия си досегашен живот за какво друго сте отговаряли, освен за чукчето си (нали сте скулптор...)? За живота и здравето на хората от какви, ръководени от Вас колективи, сте отговаряли? Защото Вие се кандидатирате за президент на цяла една държава и главнокомандващ на нейните въоръжени сили. И не си направихте отвод, както някои други кандидати, издигнати от Вашия партиен блок и други партии...
Тези дни, в случаен разговор с един близък на сърцето ми младеж, връстник на моя син (който, между впрочем, също е „шофьор на самолет“ и аз се гордея с това) ми сподели:“Чичо, аз никога не ходя да гласувам. Не виждам за кого – те всички си приличат. Но сега отивам! Ще гласувам за генерал Радев! И ако досега не съм се запътил към Терминал 2 (а този младеж е компютърен гений и е желан навсякъде), е само защото все се надявах, че ще се появи човекът, в когото да повярвам.“
Господин Минеков, Вие сте професор. Следователно – умен човек. А като такъв не може да не си правите преценка, че като кандидат за президент на България Вие сте неизбираем. А олимпийският принцип в тази надпревара е трудно разбираем...Допустимо е да се предположи, че вашето участие в тази дисциплина е, за да затвърдите имиджа си на бунтар в интелектуалните ни среди. Но, господин професоре, внимателно по завоите. Генерал Румен Радев не е Вежди Рашидов! Шофирайте внимателно по политическите кръстопътища, защото „шофьорите на самолети“ не знаят що е това „стоп“ и червен светофар...Ние си караме направо...
С цялото си уважение към Вас, Вашият баща – уважаваният от всички професор Величко Минеков и изкуството, на което сте отдадени !
От един редови „шофьор на самолет“
Цветан Доганов


На снимката: Цветан Доганов хареса мястото и начина на излагането самолета в парк „Простор“ в Кърджали, който е част от историята на България,тъй като доскоро машината е охранявала въздушното ни пространство

24rodopi.com
Изпрати :

+ коментара + 5 коментара

Анонимен
4/11/16 17:32

Браво,направо го е смачкал.

4/11/16 21:36

Мили Господин Цветан Доганов-много сте му писали и обяснявали на този "професор"!Дано да Ви е разбрал!Аз съм потомствен учител,вече пенсионерка.Майка ми има такъв случай в практиката си,който го разказваме като виц.Нейната колежка се скарала на едно дете и настоявала то да спи,но бил палав,че и устатен! Седнала жената в спалнята,пишела и чува:Хм,ка чителка-нужника чителка/каква учителка-никаква,не става/!! Това за него било голяма обида към нея в момент на безсилие да си наложи ината и да не спи! Та: няма много да перефразирам!Ка професор-нужника професор!! Като знаем и как вече стават професори от никакви студенти!!

Анонимен
5/11/16 10:10

Доганов малко по скромно !Чудим се каква е тоя летешка самовлубеносг ! Докато излети пилота цял куп специалисти стоят зад него и на които гордите летци гледате кото на шерпи.

Анонимен
5/11/16 19:32

Ами шерпите да бяха станали летци

Анонимен
6/11/16 06:03

prav e v pismoto si ce profesora e unijil pilotite za spravka proucete kolko struva obucenieto na edin pilot no ,mi m irise povece na predizborn o ramo za kanditata na bsp ne moje da kradat povece s dps p[o dobre bouko otkolkoto dps i bsp sis uvajenie kim vsicki piloti poklon pred tya

Публикуване на коментар

Редакцията не носи отговорност за съдържанието на коментарите. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Харесайте ни...

Изпращане на мейл адреса ви:

 
24 родопи