www.24rodopi.com

Грипна ваканция няма да има, заболелите са малко! Днес решават дали да се удължи „ледената почивка“ в Кърджали

вторник, януари 1080коментара

Грипна ваканция в Кърджали няма да има, защото заболелите са малко – запазват се нивата от дните около Коледа и Новина година. Затова пък в следобедните часове ще стане ясно дали министърът на образованието ще удължи „ледената почивка“ на учениците в региона.
От Регионалната здравна инспекция (РЗИ) отчитат показатели на заболеваемост от остри респираторни заболявания подобни на тези отпреди 10 дни, за което 24rodopi.com писа. Най-много са заболелите във възрастовата граница от 15 до 29 години.
„В предепидемиологична обстановка сме. За да влезем в епидемия процентът на заболелите от остри респираторни заболявания трябва да стигне 261 %, сега отчитаме 165 % (брой заболели на 10 000 души)“, заяви пред 24rodopi.com директорът на Регионалната здравна инспекция (РЗИ) д-р Виктор Кирчев. Той прогнозира ръст на заболелите при започване на учебните занятия.
РЗИ наблюдава 4 500 души в практики в града, с което се покрива изискването за обхващане на 10 процента от населението. Покритието е по-голямо, защото реално живеещите в Кърджали са доста по-малко от 45 000 души.
Щамът H3N2 "Хонконг" се вихри в страната, от него боледуват най-често малките деца. Грип, който прилича на обикновена настинка, може да доведе до усложнения на дихателната и нервната система.
Както вече 24rodopi.com писа, днес е последният ден от „дървената“ ваканция в общините Кърджали, Джебел и Ардино, която беше обявена със заповеди на кметовете. В другите 4 общини „ледената“ почивка е и на 11 януари. Дали министърът на образованието ще продължи ваканцията в Кърджали, Ардино и Джебел ще стане ясно в следобедните часове днес. В района продължава да вали сняг.
24rodopi.com
Изпрати :

+ коментара + 80 коментара

Бойко
10/1/17 11:02

Искаме да ходим на училище

10/1/17 11:03

Вие искате да се разболеем и тогава да ни пуснете леле .....

Анонимен
10/1/17 11:10

Дано да се продължи ваканцията,защото пътищата са ужасни.От края на Кърджали в посока Хасково през селата Рани лист,Стремци до Бели пласт включително пътищата са ужасни,не почистини и е чудно тези деца от селата как ще пътуват до училищата си? Сутрин и автобусите са студени.Сняг наистина вали но никой не се грижи за пътищата.

Анонимен
10/1/17 11:12

Ние няма да си пускаме децата на училище утре вижте вънка този сняг ще стане лед и е много студено

Анонимен
10/1/17 11:15

Какво още има да се мисли , има пътуващи деца за Кърджали. Ако нещо се случи с тях?

Анонимен
10/1/17 11:17

В този студ училище? Полудяхте ли вие как ще учим никой не мисли за учениците.. Тъпа държава...

Анонимен
10/1/17 11:18

Давайте ваканцияя ще мръзнем на даскало сутрин е много студенооо има много лед по тротоаритеее

Анонимен
10/1/17 11:26

Стига толкова! Хайде на училище! `Който учи - той ще сполучи!`. Няма страшно! Това време е лято при белите мечки!

Анонимен
10/1/17 11:32

Ами да ги пуснем в студените училища,после като се разболеят тогава ли ще се сетите за тяхното здраве,или на никой не му пука за учениците.важното е че вие сте си на топличко.а децата да .............

Анонимен
10/1/17 11:35

правете каквото искате,ние в този лед и студ навън,няма да си пуснем децата на училище

Анонимен
10/1/17 11:36

утре ако се съберат 5 деца в клас даже ще са много.да ви видим тогава какво ще правите.

Анонимен
10/1/17 11:37

Трябваше децата на 5 и 6 да учат, а тази седмица да почиват, тъй като тази седмица е много по-студено.

10/1/17 11:38

18 градуса в стаите? Дъли е ?

Анонимен
10/1/17 11:39

Бахти глезотиите, грипна ваканция дървена ваканция, махмурлийска ваканция, амнам си ква ваканция.До преди някоя и друга година такива простотии нямаше, всички си ходихме на училище и детски градини, а сега какво? Които има баби и дядовци или по големи деца които да помагат добре, а останалите, да ходим на работа или да си седим вкъщи? До кога ще ни търпят работодателите? За какво са детските градини и училищата?

Анонимен
10/1/17 11:42

А кой ще измерва температурите в класните стаи? Ще пътуват децата ни по неизчистени пътища, ще мръзнат по спирките, а след това и в училище...Няма да си пускаме децата на училище и това е!

Учителките
10/1/17 11:48

Искаме ваканция , а пролетната да бъде само 1 ден

Анонимен
10/1/17 11:52

Някой изобщо виждал ли е какви са улиците във Веселчане? Асфалтът не се вижда от лед.... И какво? Утре сутринта като излезем в 7 за училище да си изпочупим ръцете и кракат ли?

Анонимен
10/1/17 11:56

Утре всички ученици ще си носим термометри ... няма да мръзнем на студа , я .. стане ли под 18 градуса си тръгваме.

Анонимен
10/1/17 11:56

11:02 на някой родител децата вкъщи май му пречат вече?

Анонимен
10/1/17 11:57

Заболелите се самолекуват. Не могат да пътуват по т.н.почистени пътища.

Анонимен
10/1/17 11:58

Щели да мислят,ще станат професори децата.Първо да почистят улиците до асфалт,да осигурят достатъчно нафта и след това да учат децата.И главния път от хасково до Кърджали,откъм Кърджали не е почистен навреме,долу е лед.Фирмата която потдържа пътя не си е свършила работата.

Анонимен
10/1/17 11:58

До 11:26 при белите мечки , в Русия и на полюсите хората са свикнали на температурите , а ние сме в умерения полюс и нещата стоят по-различно.

Анонимен
10/1/17 12:02

Не мога да разбера какъв е проблемът с удължаването на ваканцията. Винаги си е имало грипна или дървена ваканция и децата не са ходили по една седмица на училище, това че тази година не е в края на януари или началото на март, а точно след ваканцията и ви се вижда много не означа, че материала ще бъде изпуснат.

Ученичка
10/1/17 12:04

Уважаеми кмете, молим Ви да се опитате да удължите ваканцията ни, поради факта, че на вън е много студено сутрин, заледено и придвижването ни до училище понякога е пеша, а това е опасно , а и сега в класните стаи няма да имаме възможност да учим, защото ще е много студено!
1. На някои места - например пред училището е заледено много.
и снегът не е почистен, като аз падах неколкократно.
2. Има много болни деца, както и възрастни
Моля ви, опитайте се да се постараете в името на децата - тоест нас!

Анонимен
10/1/17 12:04

Опасно е придвижването по тротоарите и улиците сутрин и през деня, и в самия град за пешеходците,не само от селата до града и обратно.А има и малки деца.

Ученичка
10/1/17 12:06

Уважаеми кмете, молим Ви да се опитате да удължите ваканцията ни, поради факта, че на вън е много студено сутрин, заледено и придвижването ни до училище понякога е пеша, а това е опасно , а и сега в класните стаи няма да имаме възможност да учим, защото ще е много студено!
1. На някои места - например пред училището е заледено много.
и снегът не е почистен, като аз падах неколкократно.
2. Има много болни деца, както и възрастни
Моля ви, опитайте се да се постараете в името на децата - тоест нас!

Анонимен
10/1/17 12:09

Удължете няма как да се излиза в то я сняг

Анонимен
10/1/17 12:12

Съобразявайте се малко със селата...в селата има повече сняг и пътищата са заледени децата как ще пътуват до училище?

Анонимен
10/1/17 12:14

Те и без това не учат, що да ги пускат на училище?

Анонимен
10/1/17 12:17

Най-тъпатаа държава!!!!Вие сте ненормални как ще вървят децата в този студ и ако не виждате навън вали сняг!

Анонимен
10/1/17 12:21

Уважаеми родители, имаме право на 3 дни, за да освободим децата си от училище по уважителни причини!

Ваня Стоева
10/1/17 12:21

Добре де, кой идиот ще поеме отговорността утре децата да са в училище?
Това е безобразие, да ходихме на училище и в по -големи студове и снегове, но тогава факторът Държава все още съществуваше. Улиците и тротоарите бяха почистени, ав училищата топло.
Сега виждате безсилието на всички и въпреки това на инат искат да пратят децата ни в училище.Ще ви го върнем по изборно време, запомнете това!
Аз лично няма да пусна двете си на училище. Нека им пишат неизвинени, пък ще видим...Време е някой да осъди общината и държавата за подобен род безобразия!
P.S А, къде е областният управител? Този батман, спасяващ таксита. Сега е момента да се прояви като представител на държавата!

Анонимен
10/1/17 12:23

Уважаеми кмете, молим Ви да се опитате да удължите ваканцията ни, поради факта, че на вън е много студено сутрин, заледено и придвижването ни до училище понякога е пеша, а това е опасно , а и сега в класните стаи няма да имаме възможност да учим, защото ще е много студено!
1. На някои места - например пред училището е заледено много.
и снегът не е почистен, като аз падах неколкократно.
2. Има много болни деца, както и възрастни
Моля ви, опитайте се да се постараете в името на децата - тоест нас!

Анонимен
10/1/17 12:23

Нима искате децата да се разболеят или минимум да падат на всяка крачка? Невъзможно е едно цяло помощение, като училищна сграда, да бъде със стайна температура, при положение, че не е пускано парно от 23-ти декември!!!!!! Пощадете здравето на учениците! Нима кметът ще си пусне децата в такова време да мръзнат? Ами, тези, които пътуват - някой мисли ли за тях? Преди две години имаше дървена ваканция цял месец след коледната ваканция, а сега се стискате за една седмица! Колко от вас имат деца и на колко от вас ви пука, че при стая пълна с грипозни, в затворено помещение, ще се разболеят и малкото останали здрави?

Анонимен
10/1/17 12:25

Дайте за по - сигурно децата да тръгнат на училище чак юни месец. Че да е сигурно че няма да им е студено. Ама само за два дена, защото почват жегите, та пак ще им е много топло, а как се учи на топло...
Много драми, много нещо. Все едно за първи път е зима.

Анонимен
10/1/17 12:27

от блока ми се вижда пътя за Ардино мина снегорин,но сняг още има много..

Анонимен
10/1/17 12:27

А редакцията прати ли снимки от Кърджали на министъра? Ние тук сме друга България и много не ни вярват.

Анонимен
10/1/17 12:30

Абе, като гледам тук само учениците и учителите пишат. Родителите нали имат право да освобождават децата си с извинителни бележка, да сядат и да пишат. Какво обвинявате само кмета, той си е свършил работата по закон, повече дни не са му в правомощията, вие малоумни ли сте?

Анонимен
10/1/17 12:33

Пишат и родителите на учениците, които се притесняват за децата си!

Анонимен
10/1/17 12:34

Аз в този студ не мърдам от вкъщи, материал се наваксва, здравето е безценно!

Анонимен
10/1/17 12:35

"Днес: Оранжев код за Кърджали, нова снежна покривка до 20 сантиметра.Четете по долу" Да четат от МОН и общината.

Анонимен
10/1/17 12:38

До 12:30 наистина си личи , че пишат образовани хора нали? В другите статии масово на турски и на неграмотен български хи-хи ... Понеделник беше даден от МОН , така че кмете имаш право на още един ден!

Анонимен
10/1/17 12:39

Вие нормални ли сте бе хора? Как може да пуснете децата ни на училище? Улиците са заледени, вали сняг, в селата няма проходимост. Искате децата да се разболеят и тогава да ги пуснете, така ли?

Анонимен
10/1/17 12:40

А, когато всички деца не са в училище и/или има 2-3 макс от 27 какво правим? Ще бъде ли усвоен материала и дали изобщо ще може да се преподава в класна стая, в която температурата е под 10 градуса? Дали изобщо ще може някое дете да мисли върху това, което му се говори или ще мрънкат, че им е студено? Много е лесно да коментират хора, които си стоят в офисите и си надуват климатиците или парното...

Анонимен
10/1/17 12:40

V tozi stud na daskalo vie dobre liste be hora?

Анонимен
10/1/17 12:41

Браво на Ваня Стоева! За един ден не поемат отговорност, въпреки, че имат правомощия, пък искаха от новоизбрания президент да наруши конституцията.

Анонимен
10/1/17 12:53

12.38! Да, факт е, че коментарите под тази статия са грамотни, което е много радващо. Факт е също така обаче, че Вие специално не четете всичко, написано в сайта, а само заглавията. Кметът има право да дава само три дни в една учебна година, първият ден е дал около Дните на Кърджали, а другите два в понеделник и вторник.

Анонимен
10/1/17 12:57

Ми да обяви няква ваканция, да се свърже с директорите!

Анонимен
10/1/17 13:00

Директорите също имат право да обявяват ваканции според закона. Всяко училище има директор, да мислят с главите си. Зам.-министърът на МОН обяви, че тези дни няма да се отучват, но ще трябва да се преструктурира учебната програма на всяко училище. Хайде, приятна почивка и се молете снегът и студовете в този вид да спрат, защото няма мърдане, другата седмица сто на сто сте на даскало и респективно, на работа.

Анонимен
10/1/17 13:05

Те директорите си седят на топло в кабинетите и не мислят за децата!Айде директорите вземете правилно решение за децата .

Анонимен
10/1/17 13:13

Директорите имат право да дават до 3 дни.Пък и някой трябва да каже на МОН за ситуацията в Кърджали.

Аркадаша от етажа
10/1/17 13:21

Ко решават каккво мислят толкова- за два три дена какво ща научат нямам идея.Кои са тези Олигофрени които щели да решат слесобед имената им намерете

Анонимен
10/1/17 13:23

До 12:53, понеделник беше обявен от МОН за неучебен в цялата страна. В този случай , кметът е дал само вторник :)

Анонимен
10/1/17 13:32

Как така само 3 дни? Стига сте говорили глупости! Бургазлийските ученици също празнуваха празника си на 6.12 (отново делничен ден) , но ваканцията им е до 11 .. в този случай кметът им е дал 4 дни?

Анонимен
10/1/17 13:35

Аз не мисля че е уместно утре децата ни да тръгнат на училище.Много е студено(15 градуса под нулата).Днес излязох до магазина и краката ми бяха покрити целите във сняг-тоест кракът ми потъна.Колите не палят лесно и почти целия град е непроходим.Също така миналата седмица дето валя дъжд-този дъжд замръзна по улиците и тротоарите и онзи ден заради това за малко остана да не си счупя крака!Затова моля ви,докажете че ви е грижа за децата.

Анонимен
10/1/17 13:40

Отново като всеки друг път всички , вземащи отношение по тоя снежен въпрос се изказват било нарочно или от небрежност неподготвени.Спекулира се с въпроса кой, кога и по колко дни може да обявява за неучебни в рамките на една учебна година Отговорът е много елементарен и се се съдържа в текста на чл.105 от Закона за предучилищното и училищното образование: " Чл. 105. (1) Учебни дни може да се определят за неучебни или неучебни дни – за
учебни, със заповед на министъра на образованието и науката.
(2) В случай на разместване на почивните дни през годината на основание чл. 154, ал.
2 от Кодекса на труда обявените почивни дни са неучебни за учениците, съответно
обявените работни дни са учебни, освен когато учениците са във ваканция.
(3) В случай на извънредни или непредвидени обстоятелства или за деня на честване
на празника на общината кметът на общината след уведомяване на началника на
регионалното управление на образованието може да обявява до три учебни дни за
неучебни в една учебна година за училища на територията на общината.
(4) Директорът на училището след решение на педагогическия съвет може да обявява
до три учебни дни в една учебна година за неучебни, но присъствени, за което уведомява
началника на регионалното управление на образованието.
(5) Неучебни са и дните, в които образователният процес в училището е временно
преустановен по задължително предписание на компетентен орган, определен с
нормативен акт."
Е, случайно да намерихте тук потвърждение на думите на зам.министъра Диян Стаматов от снощи, че министърът имал право да даде 2 учебни дни, които вече бил дал, че директорите можело също да дават по 3 дни на своя глава / четящите внимателно виждат, че процедурата е след решение на педагогическия съвет, който между другото целокупно е в отпуск/,а началникът на Регионалното управление на образованието изобщо не е между органите, имащи право да "дават ваканция", макар, че редакцията на вестника всячески се стреми да внуши обратното, може би считайки, че така му вдига авторитета.Е, сами си направете изводите кой е работещия механизъм за разрешаване на болния въпрос! Трудно ще убедите директорите на училищата от един и същи град едновременно да обявят неучебни дни по една и съща причина.Трудно ще ви е, да не кажа невъзможно да убедите министъра да направи това, което законът му дава право да прави в подобни случаи.Затова пък има институции, и това в случая е РЗИ, които имат законово право със свое предписания да затварят сградите на училищата, и не само тях.Търсете ги за съдействие, нали всяко училище има изграден Обществен съвет, активизирайте се , а не да си седите и да пишете извинителни бележки всеки родител за своето си дете.
Желая ви успех!

Анонимен
10/1/17 13:40

Ако директорите ни дадат по 3 дни ще са напълно достатъчни, за да се оправи положението!

Крал Мас
10/1/17 13:42

Искаме работа , а не училище

10/1/17 13:42

o diljete q to stud snqg ne se izliza ot vkushti

Анонимен
10/1/17 13:45

Няма за какво да се МИСЛИ!!! Гледайте вънка студа.В тези градуси децата как ще учат бе хора! Вие просто не мислите разумно!Ако трябва уроците, занятията ще се наваксат! Гледайте леда,сняг.От метеоролозите дават оранжев код, а пък вие мислите за училище.Стига вече! Няма за какво да се коментира

Анонимен
10/1/17 13:45

Утре как мислите да ходим на училище с шейна ли ? Вънка е -8 градуса а в училищата няма да е топло . Нека да ходим на училище тогава

Анонимен
10/1/17 13:46

Elektricheska vakancia za domashno proizvodstvo na bitov gaz.

Анонимен
10/1/17 13:46

Утре всички ученици ще си носим термометри ... няма да мръзнем на студа , я .. стане ли под 18 градуса си тръгваме.

Анонимен
10/1/17 13:48

С шейна ли предлагате да ходим на училище?

Анонимен
10/1/17 13:49

Stiga tolkova vakancia

Анонимен
10/1/17 13:52

Аз абсурт да пусна детето си по това време на училище!

Анонимен
10/1/17 14:00

ДО: 10.01.2017 11:26

Госпожо/Господине
Първо погледнете навън , и след това си испъдете децата навън.Вярно! Ваканцията стана много, но на тоя студ и лед накъде?? Толкова ли ви писна от децата си!? Мислете разумно

Анонимен
10/1/17 14:03

Не само в Кърджали но и в Кирково. Поне до края на седмицата!!

Анонимен
10/1/17 14:05

Stiga tolkova vakancia каза ученикът , който му се ,,виси'' в училищното барче, родителят , който не може да търпи децата си вече вкъщи и човекът с щори и без телевизия да види какво е времето навън. Сега ще констатирате веднага , че изпускаме материал. Аз лично цяла ваканция не съм спрял да уча, ходя на уроци, чета книги, развивам се. Това , че има деца, които не отварят учебник и родителите искат да ги пратят на училище, та учителите им да налеят знанието с фуния е факт, но трагичен факт. Обстановката е сложна: Студено е, вали сняг, има деца от селата, Ивайловград, Крумовград, които не вярвам, че с техните 50 см сняг ще успея да се придвижат до училище. Децата, които успеят ще са мокри и при среща с ,,леко хремав''съученик ще се разболеят. Броят на отсъстващите и болните веднага ще се покачи.

Анонимен
10/1/17 14:06

Утре всички ученици ще си носим термометри ... няма да мръзнем на студа , я .. стане ли под 18 градуса си тръгваме. - Съгласен!

Анонимен
10/1/17 14:10

Ваканцията трябва да бъде удължена и не само в Кърджали а навсякъде,защото някои общини са на училище от началото на седмицата,а това никак не е справедливо децата ще се разболеят още повече при този сняг и поне в училищата да беше топло.Положението навсякъде е едно и също не взимат мерки за учениците.

Анонимен
10/1/17 14:10

Тия дето пишат, че не искали повече ваканция, са само някакви учители със здрав материален интерес. Айде спрете се, моля ви се, за няколко дена нищо няма да ви стане. Покажете, че мислите за децата.

Анонимен
10/1/17 14:11

Как така само 3 дни? Стига сте говорили глупости! Бургазлийските ученици също празнуваха празника си на 6.12 (отново делничен ден) , но ваканцията им е до 11 .. в този случай кметът им е дал 4 дни? ПРАВ / ПРАВА СТЕ!!!!!!!!

Анонимен
10/1/17 14:14

Даже и в Ардино няма да се учи, а за Кърджали няма никаква новина още. СУПЕР! Повечето деца, които учат тук са от тези райони, където вече има удължение. Евала на тези ,,МИСЛЕЩИ" или по - точно ,,РАЗУМНИ" хора. Нека ние от Кърджали да мръзнем на студа...

Анонимен
10/1/17 14:22

До 10.01.2017 14:05

Браво! Точно така!
Нека, на който не му стига акъла,да влезе и да прочете този коментар! Поздравявам Ви за точния и ясния размисъл!

Анонимен
10/1/17 14:23

Опа! Ваканация не само за Кърджали! ! Но и за Кирково ! 😈

Анонимен
10/1/17 14:24

Izkame na uchilishte

Анонимен
10/1/17 14:29

До 14.11-вие сте този, който говори глупости.Четете закона, подгответе се и после се изказвайте Кметът е направил това, на което има право.Сега е ред на други институции-Регионалната здравна инспекция отиде ли днес по училищата да види колко"спокойна" е обстановката там? И ако е отишла, в кои точно училища е била и в колко часа какво е установила? Тя гарантира ли, че утре в училищните сгради ще има условия за учене?

Анонимен
10/1/17 14:32

Вие добре ли сте???Как ще ходят децата в този студ на училище.Този кмет добре ли е. Той си седи на топло в канцеларята,а децата да мръзнат в това голямо училище.Незнам , защо не ги пуснете на училище в понеделник,ами сега по големите студове. Няма да пусна децата си на училище. Пуснете ги във ваканция за още 3дена.Нямало много болни,ами вие какво искате да ги разболеете и после да обявкте ваканци. Няма да стане това,а и вали сняг момента😬😬😬😬😬😬😬😬😬

Анонимен
10/1/17 15:17

До 14:29 фактите говорят, гугъл също , на 6-ти декември учениците от Бургас са почивали, заради празника на града и в момента отново почиват три дни. Сега се говори само за тези 3 дни, а и други институции имат право да удължават ваканцията. Но явно при нас са заспали зимен сън, а в Бургас действат. Тоест не обвинявам кмета , а казвам същото, което и Вие, другите институции в Кърджали са на ход. Вниквайте в текста, преди да критикувате, Уважаеми/Уважаема!

Публикуване на коментар

Редакцията не носи отговорност за съдържанието на коментарите. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Харесайте ни...

Изпращане на мейл адреса ви:

 
24 родопи