Идеята Родопите да имат свой аеродрум набира скорост през 60-те години на миналия век и е окончателно развита в началото на 70-те. Тогава край кърджалийския квартал "Гледка" е създадено малко гражданско летище. Така изолираната, поради недобре развитата по това време пътна инфраструктура, област е свързана с останалата част на страната чрез въздушен път.
Летището започва работа със скромния персонал от трима души, изпълняващи различни задачи, като в най-силните години професионално обвързаните със съоръжението служители достигат до 15-20 души.
Също така, полетите до родопския град са предпочитани от летците, за да допълват необходимия си брой летателни часове.
Полосата на кърджалийската аерогара се използва основно от вертолети Ми-1, Ми-8 и мъничките транспортни самолети Ан-14, наричани на галено "Пчьолка".
Тези машини осъществяват ежедневни пътнически полети между столицата и Кърджали. Сутрин в посока София, а вечер - на обратно. Освен на гражданската авиация, летището служи и на селскостопанската. Оттук излитат хеликоптерите Ка-26 и вечният двуплощник Ан-2, които облитат родопския регион, изпълнявайки различни селскостопански задачи.
За съжаление, романтичният период от историята на летище Кърджали прекъсва внезапно през 1971 година. Тогава, в ранното утро на 17 септември, Ан-14 с борден номер LZ 7005 се отлепя от бетонната полоса на път за София, но никога не достига крайната си точка. "Пчьолката" изпълнява визуален полет по маршрута Кърджали - Асеновград - Пазарджик - Вакарел - София, но над Рила попада в мъгла и се налага полетът да бъде навигиран от диспечер на РВД София.
Малкото транспортно самолетче се забива челно в скалите край връх Свети Дух близо до село Мала Църква. Загиват 11 души. Единствен футболистът на "Арда" (Кж) Христо Геренски оцелява по чудо и е спасен от местен овчар.
Както вече 24rodopi.com писа, 5 малки самолета кацнаха на старото летища край Кърджали на 21 септември 2015 година. Пилотите на двуместните летателни машини от София и Пловдив, които са приятели на бизнесмена Себахаттин Гьокче,обсъдиха идеята за създаване на аероклуб в Кърджали.
24rodopi.com
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

4 comments so far,Add yours

  1. Анонимен15/2/17 16:11

    публикувате едно и също през 3 месеца....разбрахме вече

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен15/2/17 17:40

    Mалее и стюардеси ли има вече назначени, и те ли са от дост парти?

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен15/2/17 22:26

    Това летище може да обслужва само чартърни полети с частни самолети и въртолети...другото е чиста порнография!!! Няма кой да ти пусне редовна самолетна или вертолетна линия!

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен16/2/17 11:00

    Бат бойко искаме пак там да кацне.след около.месец два.и никой друг.точка по випроса.1234.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.