Битка тяло в тяло, лакти и бастуни влизат в употреба, следва скандал, преповтарящ се заради слуховите възможности на опонента…
Това е ранна утрин пред гишетата на „Социално подпомагане” в Кърджали. Работното време на служителите започва в 9, но това не пречи час по-рано тълпата да строи редици. Баби и дядовци изповядват болежки с цел да преминат място по-напред, докато деца в колички са надали рев в помещението в разпадащата се сграда в центъра на града.
„Аз съм с два инсулта, ей!”, посочва старец. „На мен ми е лошо, ах ще припадна!”, подпряла е глава жена, надхвърлила 65 години. „Болно дете съм заключила в къщи, да знаете!”, бута с бастуна прегърбена старица. Телата са едно в друго пред гише с №3 отгоре. „Ти кога пристигна, кога стана първа?”, е най-задаваният въпрос.
Вратите се отключват и две служителки заемат работните си места. Тълпата се скупчва, представляваща вече едно цяло с много ръце, крака, бастуни, листове и… болежки. Драмите по изповядване на здравословното състояние продължават, а телата се опират още повече. Жуженето преминава в глъчка. Мургава жена подава документите на гишето, а старческа ръка се опитва да й ги отмъкне с „Булче, ти знаеш ли откога съм тук?”. „Остави ме на мира, бабо, аз съм първа”, следва отговор. Друга жена се обажда: „Бабо, нали двете бяхме и ти донесох закуска сабалян?”. В този момент нервите на старец в най-задната част на „тялото” с много ръце и крака не издържат и: „Не ме ядосвайте, че ей сега ще ви почна! Панаири ще направя тук, панаири!”.
Служителка отваря вратата и пита „Кой е за социална оценка?”. Мълчание. „КОЙ Е ЗА СОЦИАЛНА ОЦЕНКА?”, тонът скача с две октави и се втвърдява. „Тялото” започва да се пита „Таз пък що вика?”.
40 минути по-късно се оказва, че една част са с грешно попълнени документи, друга не е за там, а трета била за социална оценка. След още 30 се оказва, че за детски се подавали документи на друго гише, ама кой да посочи с табела? Битката пред прозорчето е на живот и смърт, смее ли човек да пререди, че да пита?
Та такива битки, ден след ден.    
От една ядосана кърджалийка,
редовен читател на 24rodopi.com и фен на опашките

Бележка: Писмото е публикувано с незначителни съкращения. Заглавието е на 24rodopi.com
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

10 comments so far,Add yours

  1. Анонимен26/5/17 17:21

    Пред социалните е пълен бардак. Бедни, болни,хитри дъртаци, всякакви мангали, детски, старчески, инвалидни. Каквото търсиш е там. Ефект никакъв. Гладен народ! Ужас!

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен26/5/17 18:26

    всички се надяват на борсата но колко хора се оситгуряват че всички искат пари от борсата че само така им е по лесно

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен26/5/17 18:33

    B Кърджалийските служби,социални,здравни,образование,бюро по труда и други никога не дават правилни съобщения и то да бъдат своевременни!!!Те се подиграват с хората и след това си уреждат свои...или хора с рушвет!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен26/5/17 19:13

    само ромите чакат там

    ОтговорИзтриване
  5. хора от опашката26/5/17 19:21

    Всичко написано е вярно.Тая служба няма да се оправи! Особено от година, година и половина е някакъв ад. Няма указателни табели, служителките смятат, че всеки трябва да знае професионалната им терминология. Нормално ли е служба, която обслужва болни хора, инвалиди, майки с деца да се намира на втория етаж на сградата, а Бюрото по труда да е на на първия етаж? Много лоша организация на работата. Има и свестни служители, но управлението на службата е нула.

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен26/5/17 22:00

    Нали требва да се правим че работим

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен26/5/17 22:37

    Ами рибата се вмирисва винаги от главата. Търсете виновниците горе в йерархията. Чиновничките правят това, което им се каже, те не са там за да мислят (според тях).

    ОтговорИзтриване
  8. НЕядосан гражданин26/5/17 23:36

    Ако коментарът по-горе е написан от "хора от опашката", би трябвало да не заблуждава,че социалната служба е на втория етаж. И от снимките се вижда, че приемните, които обслужват посетителите, са във фоайето на сградата, създадени са условия за придвижване и на хора с увреждания. "Ядосаната гражданка" очевидно не е могла да ползва привилегии, на които е свикнала, за да твърди, че има опашка от бутащи се груби хора. На всяко гише има подробна информация за условията за обслужване на клиентите. Лошото е, че още не сме се научили да четем, за да бъдем информирани, по-лесно е някой да ни поднесе наготово това, което ни интересува. А служителите на социалната служба са максимално любезни и отзивчиви. Грях е да се "правят новини", още повече там, където ги няма! Пък и снимките са красноречиви - въобще не илюстрират текста! Мислете, преди да пишете!

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен27/5/17 08:37

    На кого да вярвам - на служител от службата /очевидно от последния коментар/ или на себе си, който съм клиент от опашката. Така наречените приемни са на първия етаж, но социалните са на втория - това е истината. Социалното подпомагане не е просто документи, защото зад документа стои човекът с неговите болки и нужди. Щом е дошъл в тази служба значи има нужда от разговор със социалния работник, споделяне на нуждите и разясняване на правата. Това в тази служба не е позволено. Всичко е въпрос на организация и работа със сърце, а тук това не е налично. Това е работа първо на директора /Росица Стоянова/, а когато не е свършено хората ще са недоволни. Просто се променете, дами и господа!

    ОтговорИзтриване
  10. Мария Димитрова27/5/17 13:02

    Като във всяка служба и в тази има добри, съвестни и човечни служители, както и просто чиновници, които работят ден за ден. Аз лично познавам и от едните и от другите, защото по здравословни причини ползвам социалната служба. Съгласна съм с някои от горните коментари, както и с писмото до редакцията по отношение на организацията на работата, което е работа на директора на службата. Слабата организация вреди както на нас, така и на добрите служители, защото лошите служители това не ги касае и те ще си останат все така лоши. Тази работа е трудна аз това го знам, но нали сам си я пожелал.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.