www.24rodopi.com

6 000 ли са автомобилите без катализатори в Кърджалийско, които ще бъдат спрени от движение!?

вторник, юни 2720коментара

Поне 10 % от общия брой автомобили в област Кърджали са без катализатори и  ако правителството стигне докрай в намеренията си за спирането им от движение, градът ще се отпуши, ще дишаме и по-чист въздух.
Това твърди пред 24rodopi.com собственик на автосервиз, помолен да коментира набелязаните от екоминистерството крайни мерки срещу колите без катализатор.
Засиленият уличен трафик, липсата на паркоместа и замърсеният въздух в Кърджали се крие в цифрата 59 195. Това е броят на всички регистрирани моторни превозни средства в региона към настоящия момент, установи проверка на 24rodopi.com. При население от малко над 150 000 души в областта, простата аритметика сочи, че на 2,5 души в Кърджалийско се пада по едно МПС. Само в рамките на миналата година пък в региона са регистрирани нови 4 554 превозни средства. От началото на тази, до средата на юни, техният брой е 2 030.
52 752 са регистрираните МПС на частни лица, 5 895-на фирми, съобщиха за 24rodopi.com от Областната дирекция на МВР. Броят на леките автомобили е 52 170, на тежкотоварните-2 455, а на мотоциклетите-4 570.
На 1 981 МПС от други области на страната са били сменени регистрациите с кърджалийски през миналата година. През тази броят им е 818. От началото на годината до този момент е прекратена регистрацията на 911 моторни превозни средства.
За 2016-та година в България са внесени поне 150 000 автомобили без катализатори. Голяма част от колите, които се продават в Кърджали с липсващи катализатори.
Първи в София започнаха спешни мерки срещу мръсния въздух в София. КАТ и общината извършват масирани проверки на автомобилите с дизелово гориво. Колите без катализатори ще бъдат спирани от движение, а шофьорите глобявани със 100 лв.
„Както се правят проверки за неизправност на колите, така трябва да се прави и проверка за катализатор. И да се вземат мерки, включително и спиране на колата от движение. Както не можете да карате кола, която има неизправна спирачка или кормило, така би трябвало да не може да карате кола, която има проблеми с очистващата система. Или изобщо няма катализатор“, това пък твърди в интервю за „24 часа“ министърът на екологията Нено Димов
„Съсредоточили сме се върху проблема с катализаторите, защото той ни помага да решим един от главните въпроси - чистотата на атмосферния въздух“, казва Димов.
Според него единият проблем е при първата регистрация на колите в страната. В пунктовете масово няма апаратура, която да измерва нивата на отработените газове, и се прави регистрация, без това да е проверено. Вторият проблем са годишните технически прегледи, при които колите масово се пускат или без катализатори, или с неизправни и за това няма санкция.
Работна група от няколко министерства изготвя промени в нормативни актове. Димов смята, че пунктовете за технически прегледи, които пускат коли без катализатори, трябва да остават без лиценз.

24rodopi.com
Изпрати :

+ коментара + 20 коментара

Анонимен
27/6/17 09:18

тъпанари

Анонимен
27/6/17 09:38

Амсалаци,хората от "хубаво" ли си купуват стари автомобили.Румънците,защо минават с нови коли.Направете нещо хората да работят и получават добри заплати и тогава изобщо няма да говорите за катализатори.Ама нали сте глупаци,защо ли ви отговарям........

Анонимен
27/6/17 10:01

Би следвало да има обезщетения за тези собственици

Анонимен
27/6/17 10:05

глупаци вижте какъв хаос е в града заради румънците, вземете мерки за обходен маршрут, големите атомобили и градските автобуси пушат като комини, тръгнали бедните фукари да спират идиоти....

Анонимен
27/6/17 10:07

Трябва да се забрани вноса и продажбата на автомобили без катализатори в страната, а не рязко да се забрани движението на близо един милион регистрирани коли в страната. Тоталната забрана трябва да се извърши в рамките на пет години, през което време, гражданите да се пренасочат към покупка на нови автомобили.

Анонимен
27/6/17 10:31

Революцията наближава с всеки изминал ден....крадливите,корумпираните,третополовите КАЛИНКИИИИИИ вън вън вън от управлението на страната ни

Анонимен
27/6/17 10:58

на гърба на народа някои отново ще трупа нещастни левчета

Анонимен
27/6/17 10:59

МИРИШЕ НА ГОЛЕМИ СТАЧКИ ИЗ БЪЛГАРИЯ....

Анонимен
27/6/17 11:02

ПАК С ТЪПИТЕ ПРОСТОТИИ....МИРИШЕ НА ПРОТЕСТИ..

Анонимен
27/6/17 11:09

Do "собственик на автосервиз" ot statiqta, da puknesh izmekqr, tyrsesht samo oblaga ot razni shturi resheniq na gyrba na obiknovenite hora

Анонимен
27/6/17 11:12

Почват протести ...ДА МИСЛИМ ПОТЪРПЕВШИТЕ КАКТО МЕН КАКВО ЩЕ ПРАВИМ...

Анонимен
27/6/17 11:22

ochakvaite skoro i za grajdanite, zadyljitelni katalizatori na ustata, ako kashlqt da ne myrsqt okolnata sreda, interesno mi e katalizator na zadnika da si sloja li, che kato izpuskam gazove moje da zamyrsq.

Анонимен
27/6/17 12:08

В Румъния държавата дава по 5000 евро за новозакупена кола, нашите амсалаци тръгнали да унищожават нацията си. От утре почвайте да събаряте старите панелни блокове, защото гаранцията им е била 50 години.

Анонимен
27/6/17 13:05

В това министерство в интерес на българските граждани ли работите или против? Какви са тези простотии с колите без катализатор? Сетихте се, че София и страната са замърсени, защото го допуснахте с безумните и безразборни строежи навсякъде в държавата, свързани с изсичане на дървета, наливане на бетон, работа на багери и камиони, които освен много изгорели газове донасят и куп ръсотия и прах. След като изникне поредната кооперация със съмнителни разрешителни за строеж се увеличават броя на живеещи на дадена улица, както и броя на автомобили. Колкото повече нови сгради има на една малка улица, предвидена за малки къщи, повече мръсотия и изгорели газове ще има. Да не говорим за инфраструктурата, как тя не е предвидена за толкова популация и проблема със замърсяване се увеличава. Защо допуснахте София да стане над 2 милиона. Едно време при Бай Тошо хубаво си имаше жителство, столицата беше на половина по-малка, колите бяха 3 пъти по-малко на брой. И нямаше коли с катализатори, но беше в пъти по-чисто. Кой ви бие шамари да концентрирате всички заводи и предприятия в София? Да сте чували за децентрализация с цел разсeлване? Като искате да се намалят вредните газове от коли, първо започнете със забрана за внос на коли без катализатор - една добра идея!
Но не да забранявате изведнъж всички останали без катализатори, защото всички знаем защо у нас се карат стари коли - защото хората нямат пари! Стимулирайте хората в рамките на период от 5 до 10 години да си сменят старите коли с нови, като вдигнете заплатите и подобрите стандарта на живот. Не само да се гледа какво е на Запад и да се забранява наред от днес за утре! Какви са заплатите на запад? Да не говорим, че всички стари коли са
произведени на по-стари евро стандарти, които по никакъв начин не могат да се мерят със сегашните. Това не значи, че трябва да се забранят тези коли, защото по тази логика по отношение на сигурност трябва да се спрат и от движение всички леки коли без ABS спирачна система, без ESP стабилизираща системи, без еърбези не само отпред, ами и без такива на задните седалки, както и без странични еърбези на вратите. Трябва ли и да спрем от движение всички коли, които имат само задни светлини за мъгла, но нямат предни и в случай на мъгла те нямат достатъчна видимост. Има много такива коли дори и след 2010 година без халогени. Трябва ли и да спрем колите, които са с 2 или 3 врати, че в случай на ПТП, пътниците на задната седалка не могат да излезнат? Трябва ли да спрем от движение и колите, които нямат климатици, че да не пукнем от жега? Технически неизправно МПС се води, когато някоя от фабричните му системи не е в изправност! Автомобил фабрично без катализатор, произведен по стари евро норми, няма как да покрие тези след 2010 година. Щом останалите му фабрични системи работят, значи той е изправен, а поставянето на катализатор на такъв стар автомобил се води като конструктивно изменение! Да не говорим, че повечето стари коли са на газ, защото е по-евтино, а газта е най-екологично чиста пред бензина и дизела. Така, че преди да
предложите поредната щуротия да стане закон, се замислете колко други начини за намаляване на вредните емисии има!!! От нашите данъци получавате заплати по няколко хиляди, карате чисто нови служебни автомобили, обслужват ви ги в най-скъпите сервизи и горивото е без пари, защото всичко е за сметка на народа! В другите държави се дава период от поне 5 години за подмяна на колите с нови, а не от днес за утре, при условие, че заплатите има с в пъти по-големи. Или може би ви е страх да спрете строежи на високи сгради на малки улици с цел да не засегнете нечии интереси? Спиране на строежите е свързано с по-малко изсечени дървета, по-малка амортизация на инфраструктурата,
по-малко работа на строителни машини и камиони, а оттам и драстично по-малко изгорели газове. Като добавим и по-малко коли на новодомци, ето ви един хубав план за по-екологично чиста България! Никой не смее да закачи циганските коли, които
се разпадат на пътя и замърсяват жестоко или пък мръсотията в циганските гета!

Анонимен
27/6/17 13:16

А СЪС ШИБАНИТЕ ГОРИВА КАКВО ПРАВИМ ...

Анонимен
27/6/17 16:12

Какво ще стане с колите ни? Не може ли да се монтират катализатори на старите коли?

Анонимен
27/6/17 16:43

Налагайки забрани ,ковейки закони насочени срещу народа,обсебени от грандомания ,подигравайки се с низките заплати на населението се стигна накрая до бананови реформи насочени ,по подобие на африканските държави ,срещу населението.Гледайки и не виждайки истинските причини за замърсяването на въздуха -Те клас,увеличен трафик на коли от съседни държави ,употреба на дърва и въглища за отопление ,управляващите начело с Борисов приемат план Блитц за реформи без Референдум ,използвайки лятното затишие за да доунищожат малкото радости останали на населението по подобие на президента на Туркмения ,забранил употребата на коли с тъмен цвят в страната си.Въпроса е в каква посока се движим-към Изток или към Запад.На запад в Лондон такситата на града са символ за любовта на хората към ретро автомобилите от 50-те години на миналия век.Въпроса е кой е по изостанал ;ние или гражданите на Велика Британия устояли на сила като Хитлер....О неразумни юроде,поради что се срамиш да се наречеш болгарин...И след много лета ,малцина ще останат в историята не като Терминатори,а като будители на народа,защото тоз който падне за народа той не умира.

Анонимен
27/6/17 18:21

Години наред купиха бракмите на запада. Никой не гъкаше. Сега плащайте на Бойко да пълни бюджета. Скапана работа. Как пък няма да се сещат за нещо свястно.

Анонимен
28/6/17 09:44

Много сте прави хора взеха боклуците на запада,с тези заплати не можем да си позволим друго,сега ще ни дерат и пьлнят гушите на сервизите. Да спрем да плащаме даньци ОСТАВКА

Анонимен
28/6/17 18:06

Това е бизнеса сега КАТАЛИЗАТОРИТЕ СЕ КРАДЪТ.Идокато идват Софианци да ги изкопуват няма да спре покупко продажбата

Публикуване на коментар

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Харесайте ни...

Изпращане на мейл адреса ви:

 
24 родопи