„Преди 3 години оперирах дядо си, който беше с мозъчна аневризма. Казах на баща ми: „Моля те, имаме връзки, да помолим някой от професорите да дойде той да го оперира, да не съм аз“. Той беше непреклонен: „Не, ти ще го оперираш сам“. Тогава помня, че седмица преди и седмица след това не бях спал“, разказва лекарят

Станимир Сираков спечели наградата „Иновации в медицината“. Както вече 24rodopi.com писа, 32-годишният медик, който е роден в Кърджали, се прочу с уникалните за страната ни мозъчни операции.
Какво обаче е да си лекар в България и как протича подготовката за една операция?
„Дишай. Събери ума си. Припомни си техниката и влез в операционната. Емоционално ти се срутваш вътре, но има някакви механизми, които изкарват разума на предна позиция и той взима правилните решения, поне досега”, коментира той. Последното правилно решение на д-р Сираков спасява живота на 10-годишно момиченце, страдащо от хидроцефалия. Лекарят прави мозъчна операция на детето през артерия на крака му.
„При нас дойде в много тежко състояние, трудно движеше който и да е от всички крайници, почти не говореше, с тежки екзофталми – това са изскачания на очите заради вътречерепното налягане. В момента тя няма главоболие, движи и четирите крайника, говори, което за нас е прекрасно. Тя ще се възстановява, надявам се още”, разказва д-р Сираков пред бТВ.
Случаят не е медицинско чудо, но дори в Европа, подобна операция рядко е успешна.
„Всяка седмица правим нещо уникално за България. Например август месец, един млад мъж с много сложна мозъчна аневризма, който нямаше алтернатива за класическа неврохирургия. Осъществихме една методика, с която се оказа, че сме вторите в света”, допълни докторът.
Преди трудна операция, доктор Сираков не спи. „Преди 3 години оперирах дядо си, който беше с мозъчна аневризма. Тогава помня един разговор с баща ми. Казах му – моля те, имаме връзки, да помолим някой от професорите да дойде той да го оперира, да не съм аз. Той каза: Не, ти ще го оперираш сам. Тогава помня, че седмица преди и седмица след това не бях спал“, разказва лекарят.
Най-големият страх на доктора е този от усложнение. „Страхът ми е имало ли е още нещо, което е трябвало да направим, да промени изхода, който сме имали“, коментира той пред бТВ.
„За избора ми да стана лекар се повлиях от баща ми. Той е лекар, всекидневието с разказите от болницата, това те запалва, а по принцип до 6-ти курс, до завършването ми мислих, че ще стана неврохирург”, разказва лекарят. Специализира при светила в неврорентгенологията от Сърбия, Франция и Швейцария и се връща в България.
„Никога не съм смятал и така съм го планувал в ума си, че ще работя навън и ще се доказвам навън. Смятам и сега го чувствам, че е много по-приятно, когато си успял в една неотъпкана пътека, каквато е българската действителност, да успееш да наложиш една методика и да се докажеш тук… Много е лесно да отидеш в едно перфектно работещо отделение навън и да станеш частица, структура от него и да работиш”, разсъждава младия медик. Да внесеш промени в системата се оказва трудно, особено, когато става дума за пари.
„Нашата администрация и Здравната каса, министерството да помислят и за оценяване на нашия труд, защото в момента ние не получаваме нищо. Минава по една клинична пътека, която не е променяна може би от години. На практика трудът на лекаря не е осчетоводен. Може би след време аз смятам, че държавата трябва да плаща това нещо, а по никакъв начин да не идва от пациентите“, описва родната действителност д-р Сираков. А предложения за работа в чужбина не липсват.
„Имам предложения от Франция, от Швейцария, от Германия да работя, но най-фрапантните суми идват от Щатите. Началникът ми предложи начална стажантска заплата, в която 6 месеца трябва да се докажеш, започваше от порядъка на 200 000 долара годишно. Ако минеш този стажантски период, ставаше в пъти по-голяма“, обяснява той.
Но в операционната зала не става въпрос за пари, а за живот.
„Не съм суеверен, не съм и много набожен. Смятам, че има нещо по-висше над нас, като сила. Има едно верую на баща ми – винаги помагай, не знаеш кога ще ти се върне”, заключава докторът, решил да остане в родината.
Снимка: бТВ

24rodopi.com
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. Анонимен15/10/17 18:39

    Браво и поклон!
    Работила съм с баща ти!Голям Човек!
    Няма съмнения,че и ти си Същия Човек!

    ОтговорИзтриване
  2. sel Soviytsi meco15/10/17 19:50

    EVALLA DOKTOREEE TISI NOMER 1

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен15/10/17 20:57

    Пожелавам Ви много големи успехи,това ще е в полза на страдащите,но като умен и надарен човек ще разберете,че всичко това е заложено,за да си светеца,който си осветен ще дойде време,ще го разберете.Ако прочетете коментара и ви е заинтригувало,защото говоря с името си,ще цитирам един голям доктор- светец(лека му пръст)до какъв извод е стигнал,след дълго,дълго церяване и то е ...

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.