Релса на „обръщалото”, която не е „легнала” правилно е причина за инцидента с влакчето в парк „Простор”.
Както първи вчера по обяд 24rodopi.com писа, детското влакче в Кърджали дерайлира. При инцидента, който провали цялата съботна програма за атрактивно превозване на малки пътници, леко пострада едно от децата. Влакчето е изпълнявало курс в парка, пълно с деца.
 „За първи път се случва, просто не е напаснала при ръчната смяна. Няма как да се случи произшествие, защото просто влакчето се движи съвсем бавно, със скоростта на човешки ход. Не е дерайлирал локомотивът, а вагонче. Едното колело е излязло извън релсите. Не е пострадало детенце, а е преживяло уплаха. Служитлите са наместили ръчно вагончето. Накарах ги да направят празен курс с композицията след това, за да се убедят, че всичко е наред. Няма проблем. Влакчето отново работи”, заяви за 24rodopi.com шефът на общинското предприятие „Озеленяване, чистота и благоустройство” Раид Идриз.

Общинското предприятие „Озеленяване, чистота и благоустройство" в Кърджали е в договор с Общината за безвъзмездно право на ползване върху Детската железница в парк „Простор" . Съгласие за подписването на контракта бе подкрепено от Общинския съвет.
В задълженията на дружеството влизат охраната, експлоатацията, и ремонта на съоръженията, като разходите по поддържането и експлоатацията на съоръжението- 1 локомотив и 4 вагона, са за сметка на дружеството, научи 24rodopi.com.
Първата детска железница в България е направена в град Кърджали през 1962 година. Намира се в градския парк "Простор" и е с дължина 1210 м. След като години наред детската железница е била един от символите на града, постепенно, в годините след края на социализма, съоръжението бе занемарено и изоставено.
След няколкогодишно прекъсване през 2006 г. детското влакче и железопътното трасе бяха ремонтирани и обновени, и отново са атракция за децата и техните родители.
Миналото лято, за първи път от 2006 г., железницата не потегли, а по локомотива и трасето започна ремонт. Влаковата композиция бе пусната отново в края на месец юли м. г. За пускането на влакчето в движение бяха подменени над 136 траверси, участък от линията бе насипан с баластра, а релсата която беше извадена от коловоза при прелеза към кв. "Студен кладенец" бе възстановена.
24rodopi.com

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

6 comments so far,Add yours

  1. Всичко е ок,само,че този които кара влакчето е доста старичък за тази работа и се отнася доста грубо.

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен30/4/18 11:34

    Топуза къде е на стрелката ? отдавна е на вторични.
    ОЧБ да повикат специалисти по рудничен транспорт от Минно геоложкия университет или от Висшето транспортно училище. Да им се напишат препоръки или нов проект за пълно възстановяване по законовите изисквания на жп линия. Да се оправят наклоните при завой, междурелсовото разстояние и др параметри. Там където има пропадане на почвата, да се насипе и трамбова. Може да се обърнете и към Държавно предприятие "Транспортно възстановяване" (бившите ЖП Войски)

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен1/5/18 08:32

    След като продължават да возят срещу един лев без билетче, каква е ползата за общината?

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен1/5/18 18:19

    Дирекция Национален Строителен контрол
    РДНСК ЮЖЕН ЦЕНТРАЛЕН РАЙОН
    РО НСК Кърджали.

    Да се чувстват сезирани, да бъде извършена проверка от експерти по жп строителство относно състоянието на линията в Парк Простор, а до тогава да бъде спряно от движение влакчето.

    НАП да извърши проверка за издаването на касови бележки за извършваната услуга.

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен1/5/18 22:42

    Заради далаверите с изолацията на жилищата общинските нямат време за това оправяйте се бехора по живково време нали сами си поправяхте всичко

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен1/5/18 22:42

    Предлагам цялото ръководство на общината и с областния да се качат и да направят кръгче Родопи чакаме да ги поканите и да снимате на живо

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.