Една млада актриса пристига от Кърджали в София. Защо?
- Кърджали е уникално място с прекрасни хора. Това беше доста полезен етап в живота ми, който ми даде много. До ден днешен общувам с много от приятелите ми там. За театъра там ми беше казал покойният вече Едмонд Грозданов и, за щастие - Орхан Тахир (директор) и Сабиха Местан (заместник-директор) ме посрещнаха като свое дете. В театъра в Силистра, влязох след конкурс, но вечното съмнение дали върша нещата правилно не ми даваше мира. Изпитвах остра нужда да вляза в академията и да разбера как се случва всичко от А и Б.
Отговорът е на актрисата Тезджан Ферад – Джани. Родена е на 18 май 1982 г. в Силистра. Завършва Актьорско майсторство за куклен театър в класа на проф. Румен Рачев, випуск 2010 г. в НАТФИЗ "Кр. Сарафов". Впоследствие завършва и магистратура - режисура в куклено-театралните практики с худ. ръководител Славчо Маленов, пак в академията. Реализира дипломния си спектакъл "Малката русалка" в Кукления театър във Варна.
Актьорската професия изисква огромна дисциплина и отдаденост, твърди в интервю за БТА Джани, която зрителите напоследък свързват с много изяви, но най-вече с последната - моноспектакълът "Прегръдката на ангела".
"Този спектакъл е мечтан повече от 10 години и сега, когато стигнах до реализацията му, съм в шок колко актуална се оказа темата му. Насилието е остра и болезнена струна, която се осмелих да докосна и се съмнявах до последно. Но след като чух и видях очите на хората в публиката по време и след премиерата, нямам никакво съмнение, че е бил правилен изборът на текст, чийто автор е Светлана Лажова. Магдалена Ралчева изключително професионално овладя репетиционния процес, вплете и кино в моноспектакъла и освети неподозирани качества в мен като актриса, за които до този момент никой не подозираше", разказва Тезджан Ферад.
Фактът, че реално помагаме на жени, преживели насилие и на децата им, ме мотивира допълнително, защото аз мога да помагам чрез изкуството си, допълва актрисата.
„Как реших да стана актриса? Завършвайки средното си образование в далечната 1999 г. и на 17 години, за да се измъкна от "турския сериал" вкъщи, спешно трябваше да се ориентирам и да започна да уча и да работя. Мечтаех да стана моден дизайнер, в часовете по математика се усъвършенствах да рисувам различни модели. По едно време се засилих да ставам журналист, но майка ми каза, че не иска да загуби детето си в Кербала. И докато се чудех дали не е най-разумно да стана психоаналитик, ми хрумна, че съществува професия, в която мога да бъда всичко, което поискам и като бонус някой да ми плаща за това. Актьорството е някаква луда болест, за която други луди плащат. Не е никак лесно, цветно и забавно. Точно обратното, изисква се огромна дисциплина и отдаденост, а заплащането изобщо не е примамливо, така че който не го иска наистина, по-добре да стане нещо друго“, разказва Джани.
На въпроса „Как се отнесоха родителите Ви от един малък провинциален град, когато им съобщихте добрата новина - че ще ставате актриса?“, тя отговаря:
В началото това беше шокиращо за тях. Турският манталитет също си каза думата. Бягала съм от къщи, за да се занимавам с театър и кино, и ако се наложи пак ще избягам от всеки, който ми постави рамки от някакъв характер. Цената за този избор е висока, но "Свободата Санчо", а и очите на зрителите след спектакъл не заменям за нищо друго“.
24rodopi.com

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

0 comments so far,add yours

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.