Много кахърно лятото навлезе в разгара си. Родопската граница с Гърция бе затворена и плажовете, поне към момента, остават въжделение в неясно бъдеще. Но за нашенци съседката не е само Бяло море и бийч барове, а и работа. Понякога и несъвсем удовлетворяваща.
Шантав гурбет. Отиваш да работиш едно, оказва се друго. Пари няма, а накрая се прибираш почти пеша, над 50 километра до границата. Историята на млад родопчанин, решил да извади малко пари в Гърция. Прибрал се с 30 евро, 10 от които намерени на пътя. Но му са останали поне спомените.
Ето какво написа до редакцията на „Родопи voice“ мъжът от Момчилград:
„Преди години заминах на работа в Гърция, в едно селце край Ксанти. Един познат ме закара, за да отглеждам крави в малко стопанство. Уговорката бе да храня животните, доенето ставаше с машини, да чистя оборите.
Всичко бе точно докато стигнахме до обекта. Собственикът ни посрещна с усмихнато лице, покани ни. Още на вратата обаче ми препоръча работа в строителството. Обясних му, че уговорката е друга.
Така започнах работа с животните. Сутрин ставах рано, за да ги доя. Кравите бяха 30, но смогвах въпреки, че нямах много умения в тази дейност. До 7 сутринта трябваше млякото да е готово за цистерната, която минаваше да го купува.
В продължение на четири седмици си вършех работата, но чорбаджията започна да ме кара да върша и други дейности. Трябваше да работя и на нивите, които бяха 45 декара. Ползвах трактор, събирахме царевица…
Започна да ме товари още и още, все нови и нови дейности. Заповядваше, държеше се грубо, а още от сутринта се наливаше с алкохол.
Реших, че не може да продължава така. След два дни напуснах. Тръгнах си единствено с български левове в джоба и около десетина евро. Имах да получавам от него още половин заплата. Въпреки това станах в 5 сутринта и тръгнах пеша към Ксанти. Първо ме качи момче с мотопед. Закара ме до изхода на селото. Вървях около час пеша, докато спря джип с грък, който обаче говореше развален български. Каза ми, че идвал в България, през ГКПП „Златоград“. Остави ме на входа на Ксанти. Пресякох го пеша. Тогава спря камион, а водачът ме качи. Също говореше развален български. Дори ми даде 10 евро. Насълзиха ми се очите. Остави ме на 18 километра от пункта край Златоград. Краката ми се подуха от вървене. В района на бензиностанция пък намерих… десет евро край храстите. Настроението ми се върна. В джоба имах вече около 30 евро и двадесетина лева. Хората ме ориентираха за пътя, а след 20 минути спря лек автомобил със смолянска регистрация. Страшно мило ми стана. Поговорихме си, а човекът ме остави в Златоград, откъдето се прибрах в Момчилград“.
На снимката: Стопанството с кравите
24rodopi.com


Share To:

24rodopiavtor

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. Анонимен4/7/20 19:57

    Dumite kadeto svurshvat.....eh politiciiiii jivi da vi oderat shte vi e malko napravihte naroda robi i da robuvat na razni alkoholici,,,,,,,,

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен4/7/20 21:49

    Ne jivi dagi derat a jivi dagi izgoriat bokluci dolni

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен5/7/20 10:53

    Ако бях на негово място щях да назова името на селото и работодателя публично за да се разчуе навсякъде.Да знаете едно от мен.Всички гърци се страхуват да не им се чуе името и бъдат компрометирани.От друга страна на местна основа ще го подгонят.Вие сте медия и имате инструмента да се знаят тези неща.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.