Останалите линии ще бъдат подчинени на основната схема, обясни министър Цветков. БДЖ също ще бъдат включени в основната схема и ще се търсят източници на финансиране за подобряване на железопътната услуга.
Промените в законa ще пресекат и нелегалната дейност на около 15 хиляди ТИР-а и над 2000 автобуса без лиценз за превоз като за установено нарушение ще се сваля регистрационният номер за 6 или 12 месеца.
Новият закон ще даде право на общините да определят максимални цени на таксиметровите услуги в съответното селище според спецификата на населеното място. По думите на министър Цветков, това може да стане до края на годината и няма да оскъпи таксиметровите услуги.
От българската Aсоциация на собствениците в автомобилния транспорт одобриха предложените промени и обясниха, че това ще пресече сивия сектор в транспорта и ще намали цените на междуселищните превози, тъй като ще се увеличи ефикасността на транспортното обслужване.
Промените вече предизвикаха недоволство у някои частници в сектора. Автобусни превозвачи от Кърджали и Хасково вчера обявиха, че готвят протести срещу новата схема. Според тях, ако се утвърди идеята за директни автобусни линии само между градове с над 30 хиляди души, населението няма да може да има връзка със столицата и другите големи градове.
Да де, целта на тази простотия е да се спре селянопотока към градовете. Или поне да ги затрудни максимално.
ОтговорИзтриване