- Д-р Миков, какви са задълженията на спешната помощ?
- На книга задълженията са да оказват помощ на всички спешни случаи. Ние затова искаме закон. Да се дефинира ясно какви са нашите приоритети и задължения. На практика сега ние работим всичко неспешни случаи, социални, които са обект на социалните служби, пияни, бездомници, клошари... Пример: човек се напил, лежи на тротоара. Отива спешна помощ. Какво да го правя аз, когато не е интоксикиран и за болнично лечение? Моят изход е да го закарам вкъщи, за да изтрезнее. Обект на спешна помощ са животозастрашаващите състояния. Тоест такива, които могат да доведат до пряка заплаха за живота. Това са катастрофи, бедствия и аварии, инфаркти, инсулти, всички заболявания на деца до 1-годишна възраст, кръвоизливи, започнало раждане и още няколко. Не повече от 12 неща. Сега ние обслужваме пациенти с температура от 5 дни, главоболие, кашлица, разстройство, повръщане. Това са неотложни състояния, които са обект на личните лекари.
- Но нали знаете, че всеки смята своя случай за най-спешен. Субективно е.
- Напълно съм съгласен. Не знам дали има държава, в която правото за преценка на спешността е дадена в ръцете на пациентите. Тук опираме до ролята на образование и компетенция на хората, които приемат обажданията. Опираме до нашата конфронтация с операторите на 112. Крайно некомпетентни за ролята, която изпълняват. Голям парадокс е, че гражданите на Пловдив се обслужват от кол център 112 в Кърджали. Когато става въпрос за медицински проблем, трябва да се говори с медицинско лице. С въвеждането на единния телефон 112 случаите, които пристигат, излизат на екрана на компютъра.
- Например?
- Име на пациента, оплакванията с две-три думи, които са комични (примерно: лошо му е) в повечето случаи, адрес в повечето случаи сгрешен. Ние нямаме право да откажем каквото и да било повикване. Дори да е явно, че то не е за нас.
- Министър Константинов знае ли всичко това?
- Съмнявам се. Говори се, че операторите на 112 са много компетентни, преминали са обучение, говорят чужди езици, работят по някакъв стандартизиран алгоритъм, по който разпитват пациентите. Това според мен не е истина. Тези хора не могат да направят разлика между спешен и неспешен случай. Не могат да задават елементарни въпроси. Когато се съобщи, че един човек е паднал на улицата, те трябва да попитат: в съзнание ли е, диша ли, може ли с него да бъде осъществен контакт. При пътнотранспортно произшествие първият въпрос е: има ли пострадали и колко са на брой. Да не говорим, че не се уточнява къде да отиде екипът при една катастрофа.
Ще ви цитирам: обаждане от пациент на 13 етаж на МБАЛ "Пловдив", където ние сме базирани. Звъни болният на 112, че му свършва системата. "Колегите" от 112 го препращат към нас. Тоест да се изпрати лекар от спешна помощ в самата болница да смени системата на пациента. Комедиите могат да се опишат в две книги.
Из интервю на Д-р Ангел МИКОВ, лекар от Центъра за спешна медицинска помощ в Пловдив, член на Асоциацията на работещите в СП, пред вестник „Марица"
Докторът е много прав. Те, футболистите от националния отбор не са си на мястото, какво останало за Център 112 в Кърджали. Но всички е така в България, защото назначенията стават с рушвети.
ОтговорИзтриванеТози телефон е пълен ташак!!!Единствената му функция е да раздава заплати и по този начин с мнооого малко да намали безработните връзкари в държавата!
ОтговорИзтриванеzatui parvo na spe6no povikvane da otivat policaite i posle spe6nata pomo6t... kakvo e tam spe6noto - nali te sa horata, deto pravqt vatre6nia red v balgariata????hem da se vijda koi laje i mami spe6nata pomo6t....mnogo mafiotski izmamni povikvania ima tam spe6nite povikvania sa izvan normalnia red - zna4i te sa parvo za policaite... takmo te 6te vidqt dali postradalia ima ID, zdravna kasa/ po zakonite v eu sa zadaljitelni za nosene i , koito gi nqma u sebe si, sam si e vinoven/ dali e za socialnite slujbi, za iztrezvitelq,policaite da ustanoviat koi 6te plati le4enieto mu....zdravna kasa, zatrahovatel,gospod,allah????? i spe6nata pomo6t trqbva da e mnooooogo po-skapa usluga - tova sa tolkova visoki specialisti tam den i no6t... togava i horata 6te cenqt pove4e zdraveto si i 6te iskat da go predpazvat predi da e stanalo spe6no....opazvaneto na zdraveto na vseki 4ovek e parvo individualna negova personalna grija...posle e grija na ob6testvoto...
ОтговорИзтриванеtiya hora koito sedyat tam neznaet kakvo e112
ОтговорИзтриванеобаждане от пациент на 13 етаж на МБАЛ "Пловдив", където ние сме базирани. Звъни болният на 112, че му свършва системата. "Колегите" от 112 го препращат към нас. Тоест да се изпрати лекар от спешна помощ в самата болница да смени системата на пациента
ОтговорИзтриванеА ДОКТОРИТЕ В БОЛНИЦАТА ЗАЩО НЕ СИ ГЛЕДАТ ПАЦИЕНТИТЕ И СИСТЕМИТЕ?!?!?
ТОЗИ ПРИМЕР ПОКАЗВА КАК ДОКТОРИТЕ В БОЛНИЦАТА НЕ СИ ГЛЕДАТ РАБОТАТА , А НЕ ТЕЛ.112
ама избираха ги да бъдат на кирчо хора
ОтговорИзтриванеИ едните и другите си имат своите задължения, биха могли да бъдат полезни, но спешната помощ трябва да си има свой самостоятелен телефон, както си беше и специалистите му да си свършат работата и да самите те са доволни. Голяма глупост е да се закрива тази структура. ГЕРБ май се чуди какви попари да надроби, а после кой ще ги сърба не го е грижа. Ще отидат в чужбина и ще се дивят и възхваляват тяхната добра организация. Подкрепям изцяло усилията на Спешна помощ да си останат държавна структура както е по цял свят!
ОтговорИзтриванеПо-добре е да се обединим и да защитим Спешна помощ вместо да си приказваме!
ОтговорИзтриванеЯ си спомнете как миналото лято 112 изпратиха спешно групи от МВР,Пожарна и Доктори да търсят загубили се в планината,че и цялата Гражданска защита в Смолянско,а пък се оказало,че селото е в Кърджалийско!?
ОтговорИзтриванеНямат карти и не могат да насочат групите,егати глупостите дето ги сътвориха тогава?
Кой ще плати напразното търсене на 50км встрани от действителното място!КОЙ?
А за езиците не сте прави,знаят турски - това е важно, за да бъдеш назначен в 112 При извънредните ситуации...
Коментара оставям на Вас!
Автобуса, като се обърна кой помогна кухия доктор ли прие обаждането или 112, и какво има да им правят връзка не са ли гледали филми- отиват полиция, линейка и пожарна и няма какво да умуват, но защото сега вече се знае кога е постъпил сигнала и кога са отишли некадърниците от бърза помощ,и затова не им изнася, когато се обадиш на 160, живея в блока на "нов живот", бърза помощ идва след 30 минути, за колко време отива в гледка идея си нямам.
ОтговорИзтриванеspe6en centar e za vsi4ko zatova e spe6en.
ОтговорИзтриване