Близо 39 процента от българите не четат вестници. Това сочи проучване на аудиторията, проведено сред хора на възраст от 14 до 65 години.

Само 11 процента купуват вестници всеки ден, а 44 процента го правят веднъж седмично, разкрива радио „Дарик".

Все по-голям дял от населението се пренасочва към новините в интернет. Все още обаче най-често използваме интернет, не за да се осведомяваме за актуалните теми от ежедневието, а за да комуникираме с приятели в социалните мрежи.

Според изследването на "Сова Харис" българинът приема добре новите медийни практики, които интернет предлага и все по-усилено се възползва от тях. Според доц. Маргарита Пешева от ВТУ това е и причината търсенето на вестниците да намалява: "Навлизането на новите медийни практики, които интернет създава, става по-бързо от разширяването на медийната грамотност. Резултатите от проникването на блогосферата и отношението на потребителите на различни видове блогове е много по-ниско, отколкото отношението им към социалните мрежи".

Различни експерти в последните години правят прогнози кога ще дойде краят на печатните издания и кога ще бъде издаден последният вестник в света. По думите на доц. Пешева, за изчезване на пресата не може да се говори: "Хартиените вестници в следващите 5-10 години имат бъдеще в България".

Данни на „Сова Харис" показвали, че най-четените печатни издания у нас остават "Труд" и "24 часа". Други социологически агенции отчитат, че най-четени в България са седмичникът „Уикенд" и всекидневникът „Телеграф". Подобни са и данните на разпространителските фирми. „Уикенд" излиза на пазара с над 200 000 бройки, „Телеграф" – с около 100 000, следват „Всеки ден" и „България Днес". „Труд" е с тираж от 40 000 броя, а „24 часа" – 30 000.

Каква и ситуацията в Кърджали? Нито един вестник вече се може да продаде 1 000 бройки на ден. Лидер е „Уикенд", който се доближава до 1 000 бройки, но не минава границата. Най-продаван от всекидневниците е „Телеграф".

Някогашният лидер – „Труд", се е сгромолясал доста под… 100 бройки на ден. Най-голямата разпростанителска фирма в Кърджалийско – „Герини", получава по 55 бройки на ден, като половината се връща обратно. Идентична е ситуацията и в област Смолян.

Ще припомним, че преди 15 години, лидерите в печата „Труд" и „24 часа" заливаха будките в Източните Родопи с 8 до 12 хиляди бройки на ден, като по-голямата част се продаваше. В национален план тиражът на „Труд" минаваше 400 000 броя, а на „24 часа" – 350 000 броя.

 Кои са най-четените национални медии в Интернет?

Тук вече измама не става, защото има броячи. Според Tyxo, Блиц и Дарик имат по 100 000 уникални на ден. Пред тях е Днес БГ – с около 140 000 уникални на ден. По около 90 000 уникални имат „Дневник" и „24 часа"

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

7 comments so far,Add yours

  1. Анонимен6/3/12 09:06

    Преди години като тръгнеш от пазара до кино Орфей виждаш поне 200 човека с Труд или 24 часа. Днес не виждам нито един да носи от тези вестници. Народа чете Уикенд и пенсионерски издания. Таксиджиите купуват Телеграф.

    ОтговорИзтриване
  2. инж Илиев6/3/12 10:05

    Аз всеки ден си купувам по 10бр от всички вестници

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен6/3/12 11:59

    s web info - ekologichno, ikonomichno!
    spesteni pari za unistojeni gori...
    s edin tablet ot 200 leva mojesh da chetesh vestnitzite po sveta vseki den ....
    vmesto da kupuvash hartieni vestnitzi i da si tzapash ratzete 365 dena po 2 leva naprimer....
    spestyavash tesi pari 730 leva i gi investirash v drugo..... naprimer si kupuvash nova lopata, metla, preparati i si izchistvash hubavo doma otgore do dolu, gradinata , prostranstvoto okolo doma, rabotnoto myasto.....

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен6/3/12 12:03

    vseki mobilen telefon ima radio, kamera,web.....barsa info ot sveta....
    navsyakade ima gratis hartieni vestnitzi - po kafeneta, restoranti, gari,bus spirki, magasinite....po kvartalite.....
    bezplatni vestnitzi poluchavame v post kutiite si vseki den.....

    za kakvo da gi kupuvame togava?!

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен6/3/12 12:15

    zatui po sveta v edin obiknoven kiosk ima vestnitzi,spisania,knigi,cd,dvd,loto,toto,paketirani hrani,napitki,hladilni vitrini za sladoled, telef.karti, suveniri, patni karti,flagove,kartichki,kalendari i dr. malki drebni ejednevni stoki .... ta da spechelyat ot tuk ot tam i da prosperirat

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен6/3/12 14:15

    Нормално е, вече има електронни медии, аз даже ТВ не гледам.

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен6/3/12 15:32

    interesno koi, kak, kade, koga,kolko sabira starite vestnitzi, koito sa se prevarnali v bukluk i kakvo se sluchva s tyah sled tova?koi, kolko,kade,na kogo plasta, i za kakvo?

    gratis li e ?
    kakva systema ima? haos?
    kak stimulira bg naroda za eko,economy i higiena?

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.