Те са установили в Родопите и други райони в днешна Южна България по волята на султаните Фатих и Махмуд, отбелязва Ортайлъ, който и директор на музея „Топкапъ“ в Истанбул.
В различни телевизионни предавания проф. Ортайлъ разказва за турците в България. В едно от тях отговаря на конкретния въпрос „От къде са дошли турците в България и в действителност те турци ли са?“.
„Несъмнено те са турци. Категорично тези хора в България не са загубили турското самосъзнание“, подчертава професорът.
„България е страната с най-многобройно турско население на Балканите, следва Гърция. В исторически план може да се види, че България в различни периоди дава право на това население, то да се интегрира и да се развива свободно. За отбелязване е времето на земеделската партия на Стамболийски, преди Втората световна война. Тази партия има либерален и братски подход. За съжаление, комунистите, въпреки големите твърдения, не можаха да покажат зрелостта на социалдемократите от БЗНС“, твърди професорът.
Всичко по темата - по-късно тук и в петък в седмичника "Родопи voice"
tochno taka e !
ОтговорИзтриванеТози коментар бе премахнат от администратор на блога.
ОтговорИзтриванеДа бе, то преди наществието на османците, в Коня и пр. са живели извънземни, та се наложило да ги заселят с османлии и след това да ги командироват в Кърджали за доказателство на тази теория в бъдещето. Голям смях, не се излагайте турски "учени", Мохамед е роден през 570 г. след Христа, дотогава българите са създали не една и две държави, а докато Мохамед се възнася на небето, България вече е съществувала на Балканите като силна държава. Така че оставете тези локуми за в Турция, на останалите Балкани не вървите с тях.
ОтговорИзтриванеananı becer. şakacı
ОтговорИзтриванеbalgarite nqmat i edna darjava , ako ni nqma nas turcite nqma koy da gleda skapanata darjava
ОтговорИзтриванеДедите може да са били оттам, но бабите са оттука!
ОтговорИзтриванеЕй, добре че е Турция, държава да ни създаде, история да ни напише, хора да ни направи. Браво!
ОтговорИзтриване... и да ни научат как се дават рушвети и как се краде!
ОтговорИзтриванеТова са пълни глупости. Няма как да се останови кой от къде е след повече от 6 века. Освен това една огромна част от сегашните турци в кърджалийско са потомци на потурчени помаци.Просто това е поредната спекулация и провокация. На всеки средно интелигентен човек прави впечатление, че "откритията" на турските "историци" са все по-смешни и неподкрепени с никакви доказателства.
ОтговорИзтриванеПростотиите на тоя мискин нямат никаква научна стойност, но те не са предназначени за пред сериозна публика или за професионалните среди на историците, защото там няма да минат. Тези глупости са предназначени за някои от нашите полуграмотни сънародници, които само да чуят нещо казано от турски "професор" и веднага вярват като аптали, без изобщо да се замислят и без да имат някакви дори елементарни знания по история или антропология. Подобна евтина пропаганда е плод на неоосманистката политика на Турция, която се засили особено много по времето на Ердоган.
ОтговорИзтриванеСвят голям, луди много, че и се събрали всички в Турция. Психиатри нямат ли там, или само историци?
ОтговорИзтриванедо оо:24
ОтговорИзтриванеМНОГО СИ ПРАВ!но явно тези турци не са никакви учени историци и се доказват като прости хора и излагат нацията си)))
Абсолютно прав си 22/11/12 09:11 повечето турци които населяват България са или асимилирани българи,гърци и т.н. или еничари които са били пак от балканските народи и след служба в армията са оставали да живеят тука !!
ОтговорИзтриванеАбсолютно прав си 22/11/12 09:11 повечето турци които населяват България са или асимилирани българи,гърци и т.н. или еничари които са били пак от балканските народи и след служба в армията са оставали да живеят тука !!
ОтговорИзтриванеабе,тия турски "историци",сьвсем превьртяха и те като македонските"професори",какво взеха да се занимават с Бьлгария,никой не им ,е крив,че си нямат свястна история и изопачават фактите, и льжат-оттдавам го на това,че тази година е високосна и за това са им изпушили мозьците,време е вече да спрат с тези смешни "открития"
ОтговорИзтриванеЕдиния Орал, другия Ортайлъ, а бе ортабудали. Обаче какво се прокрадна-турските турци се съмняват, че в България живеят турци! Че им казваха и гяури българи. Досега какво ви говорехме, бе аркадаши? И сега започват едни неоосмански напъни, фабрикуване на "исторически" доказателства, публикуване на нови "факти", "научни" конференции и конгреси, бедна ни е фантазията докъде ще стигнат турските уж "професори-историци" в доказване на несъществуващи тези.
ОтговорИзтриваненяма по глупаво племе от българите ,които пък са потомци на македонците !
ОтговорИзтриванеТези турски учени да не са завършили "дистанционно" някои от изнесените факултети от държавата гений-БЮРМ (в превод Бивша Югославска Република Македония)???
ОтговорИзтриванекакто казва "професор"БОЖИДАР ДИМИТРОВ -началото на света започва от българите .хахахахахахаха
ОтговорИзтриванеЗа еничари са взимани само най-силните,най здравите и най-красиви момчета от християнските семейства.Еничарите са били елитната войска на Османската империя.А българските турци са с криви глави.кривокраки и не съразмерни.Така че може да са преселници от някой азиатски бейлик,зне ли се.
ОтговорИзтриванеАбе бай професоре,ние какво да кажем дето сте ни заробили 500 години а.Ако трябва да ровим историята почни по отрано.
ОтговорИзтриванеhttp://vbox7.com/play:7d7072b5&start=63&r=emb
ОтговорИзтриванеProferesora e prav moia diado navremeto se e zaseliv rodopite i e do6al ot Konia.
ОтговорИзтриване"голяма трагедия" за какво толкова се тревожите?
ОтговорИзтриванеДали турците са дошли от Кавказ или Анадола е без значение.Важното е човек как се възприема.
Редакцията, откъде ги изравяте всеки ден тези хуморески? Вече имам чувството, че всички турски историци са с диагнози и са избягали от психото след смъртта на д-р Гетев, лека му пръст.
ОтговорИзтриванеda be poturcheni pomaci ama drug pat ,samite pomaci ni vikat konyari.V oblasta na konya sa jiveeli mnogo yoruci i povecheto turci sa potomci na tezi yoruci.
ОтговорИзтриване10:21-оправи ми настроението-прав си
ОтговорИзтриванеДо 10:21
ОтговорИзтриванетова е в резултат на постоянните близкородствени връзки, в крайна сметка водят до изменения на породата и трябва да бъдат коригирани, те затова в Турция не искат да се женят за наши, щото ще им се затрие дамазлъка.
Добре, че прочетох тая статия за да ми се изясни защо на турците от родопите им викаха катъри в казармата и то не българите, а катъри им викаха турчетата от Търговище, Шумен и Силистра.
ОтговорИзтриванеей ,много историци тука бре .като ви знам образователната система ,мога да си направя изводите какви "историци" сте .бягайте да правите заварки ,цял ден за пет лева .царвули ,тръгнали да се сравняват с велика турция
ОтговорИзтриванеKomunıstıcheskata diktatura za 45 godını nasadi dılboka omraza kımTURCIYA ı turskoto malcınstvo v BG,che dorı 23 godını sled padaneto ı vse oshte promıtıte glavı mıslyat po komunıstıcheskı.No za tyahno sıjalenıe veche ya nyama jeleznata zavesa,ı svetıt ne se vırtı okolo tyah.Vsekı ıma dostıp do drugı ıztocnıcı ı medıyı.A kolkoto do turskıyat ıstorık : İLBER ORTAYLI, molya da ne go sravnyavate s MARKOV ılı B.DIMITROV,toy prosto e v svetovnata lıga na ıstorıcıte a ne kato Markov ı Dımıtrov ( MAHLENSKI VRACHKI koıto dorı v BG gı znayat che sa hora ot DIRJAVNA SIGURNOST na BKP.)
ОтговорИзтриванеriazani 4almi vie nemate darja inikukva istoria be niamalo e i turcia kogato bulgaria e sa6testvivala nau4ete si istoriata be melezaci imalo e gurcisa i kiurdi po va6ite raioni tupaci takiva iakto dedite sa vi ot tam aide razbrahte ot kude ste stiagaite si bagaja i dim da vi niama, kakvo se natiskate tuka da ni grozite darjavata samo grozen narod ste i ste tretia sviat izostanali otvsekude ne razbrahte li 4e sveta ne vi iska ne vi haresva za6to se natiskate zorlem?? idioti mar6 ot rodinata ni ..!!!
ОтговорИзтриванеPROFESORA E PRAV.....RAZLIKATA M/U MOQ PRADQDO I TOQ NA NQKAKYV POMAK,E CHE MOQT PRA DQDO NE E ZNAEL BYLGARSKI A NEGOVIQT PRA DQDO NE E ZNAEL TURSKI.....KOGATO BQH NA GOSTI OKOLO EDIRNE,IMASHE STARCI POMACI ,KOITO NE ZNAEHA DA GOVORQT TURSKI ,PA MAKAR I CQL JIVOT DA SA JIVQLI TAM..............ZA TOVA PIK V SELATA TUK V BILGARIQ IMASHE STARCI ,KOITO NEMOJEHA DA GOVORQT BYLGARSKI EZIK,MAKAR TE PYK CQL JIVOT DA SA JIVEELI TUK.......TAKA,CHE NAVREMETO,KOGATO DNESHNA TURCIQ SE E SYSTOQLA OT MALKI FEODALNI DYRJAVICI,MNOGO OT TQH SA VYZSTANALI SRESHTU SULTANA ...I MNOGO HORA OT KONYA ,NEVSHEHIR NIGDE SA BILI IZSELQNI OT RODNITE IM MESTA ,TUK V BYLGARIQ.....NO ,NE TOVA E NAJ-VAJNOTO,PO VAJNO E NE KOJ KAKVA NACIONALNOST IMA,A DALI E CHOVEK ILI SHIBAN POMIQR,KOJTO VMESTO DA DOPRENESE DA SE OPRAVI TAQ DYRJAVA SAMO ZA ETNICHESKI GLUPOSTI MISLI....TO I NIE KOGATO OTIDEM V EVROPA SE OTNASQT KYM NAS ,KATO KYM IZVYNZEMNI POMIQRI...
ОтговорИзтриванеCHOVEK NIKOGA NE TRQBVA DA ZABRAVQ KORENA SI,NO PREDI VSICHKO TRQBVA DA SE STREMI DA BYDE CHOVEK.....
Y.S.K.
tapak ti pak ot de se prakna, 4ok ahmak.
ОтговорИзтриване11:36 от рано си се напушил бе мой човек .ходи на училище ,вместо да се занимаваш с такива глупости.бойко не напразно каза че матрияла е лош .визираше такива като теб .ходи да учиш ,че трябва да заработваш пенсията на майка си и баща си
ОтговорИзтриванеЧовече от 11:40, а ми кажи ти, защо досега нямаше такива открития? Защо изведнаъж от има-няма месец, два, започнаха историческите манифактури в Турция да бълват "факти и документи"? Да издирват корените на турските ни съграждани, ние сме ви приели за турци и приятели, наши съграждани, в Турция не ви приемаха за турци. Кого обслужва тази информация? Защо не открият нещо за християнското население, живяло някога в земите на днешна Турция, имам предвид българите. Къде е то сега? Защо го няма в преброяванията? На какво се дължи това? И какво цели? Нова великоосманска империя на Балканите? Връщане назад, от светска държава, към ислямизма и шериата? А иска Турция да бъде приета в ЕС? И как да стане това, като отрича демократичните ценности?
ОтговорИзтриванеА бе патриоти, вървете да правите деца. Чакате Европа да ви прави и деца ли.
ОтговорИзтриванедо 12:51 МНОГО СИ ПРАВ. Турция никога няма да бъде приета в ЕС. И бБългария при това положение също трябва да каже НЕ на Турция в ЕС.
ОтговорИзтриванеА и ето мотивите ми:
1. Турция просто не е европейска държава. Огромната част от територията на Турция (97%) е в Азия.
2. Турците са нашественици на европейския континент, а ние, българите, най-добре знаем това.
3. Турция е ислямска държава. Европейският съюз е основан от християнски държави. Той съществува на базата на християнски ценности.
4. Вече осма година Турция се управлява от ислямистка партия. Нейната цел е Турция да възстанови влиянието на Османската империя. Турският външен министър Давутоглу публично хвали Османската империя и възнамерява да превърне Турция в свръхсила.Което просто няма как да стане.
5. Турската икономика днес е много по-мощна от нашата. Днес ЕС е единствената граница, която пречи на навлизането на турското икономическо влияние. Ако Турция е член на ЕС, такава граница няма да съществува и независимата българска държава на практика ще изчезне.
6. От години Турция изкупува земя у нас чрез подставени лица. Членството на България в ЕС донякъде пречи това да се случва. Ако Турция стане член на ЕС, тази пречка съвсем ще изчезне.
7. Българското малцинство в Турция няма елементарни права. Българите са принудени да изучават майчиния си език в условия, които приличат на килийно училище. Нямат право дори да носят български имена. Човешките права в Турция са застрашени, кюрдското малцинство е унищожавано от десетилетия, християнските общности срещат редица пречки при изповядването на своята религия. Дори е забранен звънът на камбана. Турция категорично не признава, че е убила милион и половина арменци през 1915 г., въпреки че хората по целия свят наричат това геноцид и го осъждат. България даде убежище на хиляди арменци и те са съвестни български граждани.
8. В Турция днес действа цензура - закриват се медии, журналисти са преследвани, осъждани и дори ликвидирани заради убежденията си. И нобеловият лауреат Орхан Памук получава смъртни заплахи заради свободомислието си. Всеки, който дръзне да разсъждава върху турската държавност, рискува.
9. Тероризмът не е унищожен в Турция. И днес човекът, който стреля срещу папата - Али Агджа - е на свобода, а неговата терористична организация „Сивите вълци" е една от най-влиятелните обществени групировки в Турция.
10. Турция не признава международното право. Вече повече от 85 години Турция не изплаща на България близо 20 млрд. долара по силата на Ангорския договор. Турция трябва да изплати тези пари, без да се опитва да ги търгува за членството си в ЕС. Турция няма място в ЕС - нито сега, нито когато и да било.
Ако някой може да обори горе написаното било то политик или историк да го стори.
Koy e İlber Ortaylı?
ОтговорИзтриванеV hronologichen red:
Ankarski Universitet(visshe obrazovanie) - Istoriq...
Vienskiq(Avstria) Universitet(izsledvaniq) - Slavistika i Orientalistika.
Chikagski(USA) Universitet(magistratura) - Osmanistika.
S teza "Upravlenie na regionite sled Tanzimata", stava Doktor.
S izsledvaniqta si za "Nemska populaciq i vliqnie v Osmanskata Imperia" stava Docent.
Daval e lekcii v universitetite:
Viena, Berlin, Paris, Princeton, Moskva, Rim, Münhen, Strazburg, Iania, Sofia, Kiev, Cambridge, Oxford i Tunis.
Ot 1989'a godina e profesor.
Prez 2006'ta pecheli priza "Istoria na Evropa i Sredizemnomorieto" - Italia, Lazio...
Prez 2007'ma pecheli priza "Pushkin" za prinosa mu v razpostranenie i izsledvane na Ruskata Kultura i Ruskiq Ezik - Rusia, s podpis na Putin.
Vladee: turski, ruski, nemski, frenski, anglijski, italianski, arabski, latinski, evrejski, grucki
Эа да спорите по някояа тема тряьва да раэтърсите повече историйи
ОтговорИзтриванене само ьългарски и турски но и на други държави
и тряьва da поэнавате турското семейство и традицийте
Преди да се ожени един турчин семейството му раэпитва кандидатката и неговото
семейство oт кой проиэход е,помак ли е,турчин ли e ,кюрди ли е,алеви ли е ,има ли мелеэи , и т.н.
Професорът е прав до някъде но не се отнасяа эа всички койито живеяат в Ьългария и Ьалканите
до 13:18 за това ли младите отиват да робуват в други държави,бягат от България. Гледайте настоящето а не какво е било. Тъй както е тръгнало
ОтговорИзтриванеслед някоя друга година няма да има кой да работи в страната ни. Вразумете се и стига с тези интриги.
Koy e İlber Ortaylı?
ОтговорИзтриванеV hronologichen red:
Ankarski Universitet(visshe obrazovanie) - Istoriq...
Vienskiq(Avstria) Universitet(izsledvaniq) - Slavistika i Orientalistika.
Chikagski(USA) Universitet(magistratura) - Osmanistika.
S teza "Upravlenie na regionite sled Tanzimata", stava Doktor.
S izsledvaniqta si za "Nemska populaciq i vliqnie v Osmanskata Imperia" stava Docent.
Daval e lekcii v universitetite:
Viena, Berlin, Paris, Princeton, Moskva, Rim, Münhen, Strazburg, Iania, Sofia, Kiev, Cambridge, Oxford i Tunis.
Ot 1989'a godina e profesor.
Prez 2006'ta pecheli priza "Istoria na Evropa i Sredizemnomorieto" - Italia, Lazio...
Prez 2007'ma pecheli priza "Pushkin" za prinosa mu v razpostranenie i izsledvane na Ruskata Kultura i Ruskiq Ezik - Rusia, s podpis na Putin.
Vladee: turski, ruski, nemski, frenski, anglijski, italianski, arabski, latinski, evrejski, grucki
Само се смея за ония мозитси измити от комунизма и не искат да повярват на истинската история не гоогъла да потърсят от други историци те са свикнали едно и нещо да кажат османлиете не са били толкоз злобени ако бяха сигурни сега нямаше да има един българин или един румънец и про4ие по балканите
ОтговорИзтриване13:18 ти си просто един лъжец .
ОтговорИзтриванеПрав е професора. От Кониа, ли, от Нигде ли, дошли са, канени, неканени, ДОШЛИ са. А ние, българите, сме си били тук от 7-8 века, НИЕ СМЕ СИ БИЛИ У ДОМА! И както са дошли и останали, да вземат да си зачитат държавата, в която живеят, и с чиито паспорти пътуват из цяла Европа. А ако толкова милеят за Турция, да хвърлят българските лични документи и да си вървят по Коня и в Нигде.
ОтговорИзтриванеAlina salik pasam
ОтговорИзтриванедо 13:18Ч
ОтговорИзтриванеБраво! ПРАВ СИ, ТОВА Е САМАТА ИСТИНА!
22/11/12 14:37 За вас го пиша цамозажбраваш се пак нийе няма да си идем моите прапра деди са дошли за да останат тука корени са пуснали имаме тапуя за наследството ми анадунму аванак огулу искаш да ни изгониш и да си свркаш по олутсете накърджали дето кръв и под са поляли мои деди ако ти се ходи по европа ходиси но по добре ала като братя да си поживеем какво има за неразбирателство това е 4е си израстнал от комунисти4еско семйство и токлоз разликата ни
ОтговорИзтриванеИ нова тема-"Как и по какви причини българите губят автохтонният си език и приемат помашкия, за който дори претендират, че е техен, при условие, че двата езика дори си нямат общ корен..."
ОтговорИзтриванекогато османците са дошли в анадола в коня и караман са били алевии тогава извода е че .......
ОтговорИзтриванеКАКЪВ ПРОФЕСОР Е ТОЯ АХМАК ?
ОтговорИзтриванеОще един луд за връзване-15:49. В празната ти глава няма ли да влезе нещо смислено, или то влиза, ама като не види нищо друго, си излиза. Тая тема на кой велик историк е-от Кониа или от Нигде? А да те питам-какво значи на руски "нигде"?
ОтговорИзтриванеАХМАК МОЖЕ ДА СИ ТИ, НО НЕ И ТОЙ!!!!
ОтговорИзтриванеИ как тоя палячо е разбрал кой от къде е дошъл? Ами онези мургавите турци, дето са дошли от Индия, за тях нещо каза ли? Пълен галфон е тоя. С глупостите си само мъти главите на неграмотните хора от региона. ;)
ОтговорИзтриванеАбе,професоре, нека хвърлим поглед върху етническия състав на съседната ни днес нам държава Турция. Най-многобройни са етносите селджуци и карамани, те са и носителите на държавността. Както стана ясно, това са мощни етнически групи, като от селджуците произхожда и самият Осман-I, дал името си на могъщата по-късно империя. В днешна Турция те са между 50 и 60 милиона. Кюрдите, далечни роднини на прабългарите, са между 10 и 15 милиона. Българите мохамедани, в това число изселили се през последното столетие, са около 4 милиона. По-малките етноси са: зази, черкези, бошнаци, лази, албанци, араби, цигани, грузинци, арменци, евреи, гърци, латинци, абхази, азери, амшенци, асирийци, езиди, зейбеци, караити, лахлухи, марийци, нохийци, печенеги, садзи, сургучи, убити, юруци и още няколко съвсем малки групи. Но както се вижда,
ОтговорИзтриванене се споменава дори и за един етнически турчин
тъй като такъв етнос под слънцето няма. Дори и съседите ни, когато извършват преброявания, изпитват затруднения при уточняване броя на етническите групи в страната си. Само посочват почти неопределено, че са около тридесет и нещо. Та какви точно са приселниците от Коня и Нигде?
Bu basit bir şey için Türk profesör ve böyle bir yardakçısı ele tarihinin donuk oturma
ОтговорИзтриванеChovek e takuv za kakuvto se vazpriema vatreshno,nikoy nqma moralnoto pravo da kazva kakuv sam az ,tur4in sam imate li neshto protiv ay siktir
ОтговорИзтриванеКЪМ 17:О6. СЪГЛАСЕН СЪМ С ТЕБ . ЗА ДА НЕ СЕ ИЗПИТВАТ ЗАТРУДНЕНИЯ ПРИ ПРЕБРОЯВАНИЯТА ВМЕСТО ГРАФА -ТУРЦИ , ДА ИМА ГРАФА - ГУЩЕРИ ! ! !
ОтговорИзтриванеМалеее, с какво се занимават хората,нямаме си други проблеми.
ОтговорИзтриване17:06 за твое сведение караман е в област кония.така че ние сме карамани .ако не знаеш още нещо, питай :)
ОтговорИзтриванеЕй, тва науката е велико нещо. Вчера направи професора откритие, днес в Кърджали пълно вече с карамани, ама я кажи, 18:08, какви сте такива карамани, откъде дойдохте, на кой господ се кланяте, какви са ви обичаите и защо досега дума не обелихте по тоя въпрос?
ОтговорИзтриванеПриятелю 18:08,за караманите знам,че произхождат от Източен Урал. Османците,не можейки да сломят съпротивата им,ги изселват в Лудогорието и поречието на Дунав. Малка част има и в Южна България. Да ама и гърци и арменци също носят такива имена и претендират,че са такива. Защо тогава професора претендира,че са чисти турци? Защото се оказва,че и османците не са ги долюбвали особенно. А на мен ми е все тая какъв си. Стига да си читав човек.
ОтговорИзтриванеa prabilgarite kakvi sa.Da vi otgovorq te sa huni, vojda im e Kubrat,nasledstvenata mu liniq opira do Atilla i imat turko=altayski proizhod.
ОтговорИзтриванеtozi profesor se iskaza v edin tv kanal predi 1 ili 2 godini,ima go v you tube
ОтговорИзтриванетози професор да каже защо не искат турците в ЕС?
ОтговорИзтриванеТурция никога няма да бъде приета в ЕС. И България при това положение също трябва да каже НЕ на Турция в ЕС.
А и ето мотивите :
1. Турция просто не е европейска държава. Огромната част от територията на Турция (97%) е в Азия.
2. Турците са нашественици на европейския континент, а ние, българите, най-добре знаем това.
3. Турция е ислямска държава. Европейският съюз е основан от християнски държави. Той съществува на базата на християнски ценности.
4. Вече години наред Турция се управлява от ислямистка партия. Нейната цел е Турция да възстанови влиянието на Османската империя. Турският външен министър Давутоглу публично хвали Османската империя и възнамерява да превърне Турция в свръхсила.Което просто няма как да стане.
5. Турската икономика днес е много по-мощна от нашата. Днес ЕС е единствената граница, която пречи на навлизането на турското икономическо влияние. Ако Турция е член на ЕС, такава граница няма да съществува и независимата българска държава на практика ще изчезне.
6. От години Турция изкупува земя у нас чрез подставени лица. Членството на България в ЕС донякъде пречи това да се случва. Ако Турция стане член на ЕС, тази пречка съвсем ще изчезне.
7. Българското малцинство в Турция няма елементарни права. Българите са принудени да изучават майчиния си език в условия, които приличат на килийно училище. Нямат право дори да носят български имена. Човешките права в Турция са застрашени, кюрдското малцинство е унищожавано от десетилетия, християнските общности срещат редица пречки при изповядването на своята религия. Дори е забранен звънът на камбана. Турция категорично не признава, че е убила милион и половина арменци през 1915 г., въпреки че хората по целия свят наричат това геноцид и го осъждат. България даде убежище на хиляди арменци и те са съвестни български граждани.
8. В Турция днес действа цензура - закриват се медии, журналисти са преследвани, осъждани и дори ликвидирани заради убежденията си. И нобеловият лауреат Орхан Памук получава смъртни заплахи заради свободомислието си. Всеки, който дръзне да разсъждава върху турската държавност, рискува.
9. Тероризмът не е унищожен в Турция. И днес човекът, който стреля срещу папата - Али Агджа - е на свобода, а неговата терористична организация „Сивите вълци" е една от най-влиятелните обществени групировки в Турция.
10. Турция не признава международното право. Вече повече от 85 години Турция не изплаща на България близо 20 млрд. долара по силата на Ангорския договор. Турция трябва да изплати тези пари, без да се опитва да ги търгува за членството си в ЕС. Турция няма място в ЕС - нито сега, нито когато и да било.
Ако някой може да обори горе написаното било то политик или историк като този професор който не е в час нека го стори.
Към 19:15. Защо не се изказваш по теми които са подходящи за умствения ти капацитет. Кога ще разбереш,,че "тюрки" не е етнос,а езикова категория. Народи,които говорят сходни езици,но са съвсем различни по произход и кръв. Прабългарите са говорили език,значително отличаващ се от останалите тюркски езици. Съхранените думи са по-близо до чувашките,монголските,манджурските езици. По тази логика, знаеш ли къде са се разселили останалите синове на Кубрат,освен Аспарух? Още нещо. Българите са един от най-древните народи,наред с гърци и арменци. Един от основните етноси в Турция-караманите,призхожда от Урал,а други-селджуките,са си чисти прабългари.
ОтговорИзтриванетогава всички които се чувстват българи (прабългари )да хванат посоката на река волга и да се върнат там от където са дошли ,защото днешните територии на българия са принадлежали на траките и македонците
ОтговорИзтриване20:11, голям глупак си. В час по история да си влизал? Траки и македонци,част от кой етнос са? А случайно да знаеш,че в българския език има и главни букви?
ОтговорИзтриванеДедо ви казва: отивам да гледам нещо по-приятно-пипируди. А вие когато решите какви сте-турци, карамани, коняри, щото всеки ден си мените и националност, и вяра, и етнос, според това кой се изпляска в Турция и от будаллък не знаете ни какво правите, ни кои сте, напишете на деда ви. И не пращайте българите по Волга, щото който последен е дошъл по тези земи, пръв да си тръгва.Анадън му?
ОтговорИзтриванеИ де ги траките и македонците,20.11?Или и те ще твърдиш ,че днешните македонци са онези,на Александър Македонски?Впрочем древна Македония е просто една от многото области на Елада,сиреч Гърция.А Александър Македонски е елин,грък,дори в легендите се е запазило.Неслучайно Аристотел е бил негов учител-възпитавал е сина на един от най-силните ЕЛИНСКИ царе на древността.А и връщането ни към Волга можеш да го предлагаш или да настояваш за него,само ,ако и ние като вас,турците,милеем повече за Волга или Русия,както вие милеете повече за Турция.Когато България стане за вас това,което е за нас..няма да ви пращаме обратно в Анадола.Ние не превъзнасяме Русия,не и се кланяме,така че сме си в правото да сме тук.Вие постоянно гледате към Турция,само тя ви интересува,ако има как тука ще колите и бесите,само от Турция да ви кажат.Затуй ви и пращаме там,щом ви е по-мила.
ОтговорИзтриванеИнтересно дали Мюзеки Ахмед - най-турчинът от Кърджали, знае нещо за произхода на собствения си род, да речем три колена назад...
ОтговорИзтриванеKOLKO MNOGO GNIAV, ZAVIST I OMRAZA IMA V TAZI MALKA DARJAVA.PROSTO NE MOJE DA E ISTINA
ОтговорИзтриванеПрофесор Ортайлъ е сериозен и уважаван учен.Не знам защо казаното от него се приема от незапознатите като някаква провокация. Това, което казва, не е някаква новина или откритие за българските турци от Източните Родопи.Ние това си го знаем.В родовете ни се помни историята на това, кой от къде се е заселил. Не всички са дошли от Коня, има и и от други места. Това личи по различните диалекти. Хората от Ардинско например говорят като в Коня и околността.
ОтговорИзтриванеАми ще има гняв, завист и омраза, уважаеми 23:51, ще има, докато има още хора, подвластни на чужди внушения. Легнаха си турци, събудиха се юруци, карамани, коняри. Преди 20 години бяхме с братските славянски народи. Сега се опитват да приобщят към братските тюркски народи, към македонците. И винаги да имаме един обединител, който да ни дава наставления и да сочи с пръст поучително вярната посока. И защо всички в Турция са турци, турски граждани, независимо от произхода, етноса и вероизповеданието си /виж 17:06/. И смятам, че когато всички, родени и живеещи тук, в България, български граждани,се наречем българи, независимо от християнското, мюсюлманското и пр.вероизповедание и произход, абстрахирайки се от тези чужди внушения, тогава и завистта, и омразата, и гнева, ще изчезнат и никой няма праща никого ни в Македония, ни в Гърция, ни в Турция, ни на Волга.
ОтговорИзтриванеИ аз съм съгласен за това,че който е роден в България да се нарича Българин.Аз съм от Турски произход,но винаги като ме ппопитат отговарям че съм Българин.
ИзтриванеДо 09.25 / 22.11.2012 г. - Прав си човече, там са останали само историци, да дават акъл на психарите тук - тези които ги слушат, четат и коментират .
ОтговорИзтриванедо 19:57
ОтговорИзтриванеНай точният коментар .БРАВО! Това е самата истина за съжаление за някой неудобна!
Помните в родовете си, ама друг път! Болшинството от "турците"/или там каквито са азиатци/ са толкова неграмотни, че след 12 години учене не могат да напишат и да кажат едно изречение правилно, камоли нещо друго да запомнят! И понеже написаното не важи за всички, моля тези, за които това не се отнася, не се чувстват засегнати, колкото и малко да са!
ОтговорИзтриванеЗа разните " историци " от коментарите: защо не си прочетете историята вместо да ми демагогствате?
ОтговорИзтриванеето ви 2 четива:
1. http://en.wikipedia.org/wiki/Bulgars - тук да си видите исторически от кого произхождате реално.
2. http://en.wikipedia.org/wiki/Turkic_migration - от колко време има турци и що за народност са те.
Упссс...грешка - май статийките са на английски...ех...образовайте се :)
Сега отговор на един от основните въпроси - защо сега се изкарват на бял свят изявления като това тук? Кога са изборите в Бг? Какво става преди всяка изборна кампания в Бг?
bulgarite vinagi sa bili pod 4ehal vizantiysko tursko nemsko komunistichesko i sega sa dve desetiletiq na svoboda i pochna tq edna vseki krade ta se ne vidi bravo na vas bulgarite koito se gordeete bravo
ОтговорИзтриванеБоже мой,живеем в 21.век ...а колко прости хора има все още в БГ и тези хора могат да общуват по интернета със своя национализъм,човеконавист,и неученост срам ме че съм българин.Наистина ние хора няма да станем...никога!
ОтговорИзтриване18:07.
ОтговорИзтриванеВЪОБЩЕ НЕ СИ БЪЛГАРИН ТЪЙ , ЧЕ НЕ СЕ СРАМУВАЙ !
17:20,много си прост.Ей,тапанар,не разбра ли,че турски етнос няма. А определението "турчин" е била обида. Прочети нещо за Сюдейман Великолепни. Абе,какво обяснявам на тотални неграмотници.
ОтговорИзтриванеabe bay ganovtsi ,kade v sveta ima 4ista natcia,balgarite 4ista natcia li sa?slavyani,prabulgari[koito sa turtsi} i trakiytsi.nare4ete se trakiytsi,vij pra dyado vi e bil trakiyets ili turtci,pradedite sa6to sa bili turtsi.
ОтговорИзтриване21:20 A ти като си българин, научи правописа на родния си език .Върни се в училище и научи къде се слагат запетаитe.
ОтговорИзтриванеТрябва да си голям глупак и малоумник,03:02,без грам образование. Прабългарите били турци. Турската нация се формира през 20 век,бе простак. От Ататюрк. Тюрки и турци са различни понятия. Тюрките са монголоидни. Къде си видял турчин с опънати очички бе нещастник.
ОтговорИзтриванеЕ, 24/11/12 17:58, не бързай толкоз. Утре ще се изцепи в Турция проф. Йълдъръм Светкавицата и всички турци в България ще опънат очички с две ръце в подкрепа на този "факт". Като във вица:" Всички виетнамци руси, стрелят с краката, а с двете си ръце си опъват очите"!
ОтговорИзтриванеkam 17;58,umniko,ponyatieto tur4in se izpolzva samo ot balgarite.Na angliyski, Turks se vika na turtsite v Turtsia i vav vsi4ki ostanali srednoaziatski narodnosti kato,kazak turks,osbek turks,azerbaijani turks i t.n.Sashto niye turtsite vikame na tyah Turk,kakto turtsite v Turtcia-Turk.gleda6 sveta s mnogo kasi o4i ne6tasten kasogled.do kolkoto sa mongoloidni u4i malko istoria,za 4ingiz han i t.n.6te razbere6 zashto sa s opanati o4i.
ОтговорИзтриване00:34, ти не спиш ли? Особеност е, че и етническа група "тюрки" не съществува. "Тюрки" не е етнос, а езикова категория -народи, които говорят на сходни езици, но са съвсем различни по произход и кръв. Факт е, че едни от тях са от бялата раса (например волжките българи - татаросани и тюркосани с указ на Ленин през 1920 г.), а други са монголоиди.
ИзтриванеДа не забравяме, че когато "науката каже" нещо - това обикновено е теория - друга дума за предположение -наложена за момента - нещо което по правило винаги се пропуска да се уточни, но самите учени си го подразбират. Всяка наложена теория (предположение) се рецитира като мантра и като абсолютен факт. Многобройни са примерите, когато "науката казва" различни и противоречащи си неща през различно време.
ДО 00:34.
ОтговорИзтриванеНАРОДНОСТ "ОЗБЕК". ТАКА ЛИ СЕ ПРАВИЛНО -ОЗБЕК ?
АЛООООООООООО "ОБРАЗОВАНИЯ ИСТОРИК" .
DOKOLKOTO POZNAVAM PROFESORA TOY EDIN OT NAY IZVESTNITE I EDIN OT NAY DOBRITE ISTORITSI V TURTSIYA.TOVA KOETO TOY E KAZAL GO ZNAYAT V TSELIYA SVYAT NO NE I BILGARIA...BRAVO NA PROFESORA
ОтговорИзтриванетози професор да каже защо не искат турците в ЕС?
ОтговорИзтриванеТурция никога няма да бъде приета в ЕС. И България при това положение също трябва да каже НЕ на Турция в ЕС.
А и ето мотивите :
1. Турция просто не е европейска държава. Огромната част от територията на Турция (97%) е в Азия.
2. Турците са нашественици на европейския континент, а ние, българите, най-добре знаем това.
3. Турция е ислямска държава. Европейският съюз е основан от християнски държави. Той съществува на базата на християнски ценности.
4. Вече години наред Турция се управлява от ислямистка партия. Нейната цел е Турция да възстанови влиянието на Османската империя. Турският външен министър Давутоглу публично хвали Османската империя и възнамерява да превърне Турция в свръхсила.Което просто няма как да стане.
5. Турската икономика днес е много по-мощна от нашата. Днес ЕС е единствената граница, която пречи на навлизането на турското икономическо влияние. Ако Турция е член на ЕС, такава граница няма да съществува и независимата българска държава на практика ще изчезне.
6. От години Турция изкупува земя у нас чрез подставени лица. Членството на България в ЕС донякъде пречи това да се случва. Ако Турция стане член на ЕС, тази пречка съвсем ще изчезне.
7. Българското малцинство в Турция няма елементарни права. Българите са принудени да изучават майчиния си език в условия, които приличат на килийно училище. Нямат право дори да носят български имена. Човешките права в Турция са застрашени, кюрдското малцинство е унищожавано от десетилетия, християнските общности срещат редица пречки при изповядването на своята религия. Дори е забранен звънът на камбана. Турция категорично не признава, че е убила милион и половина арменци през 1915 г., въпреки че хората по целия свят наричат това геноцид и го осъждат. България даде убежище на хиляди арменци и те са съвестни български граждани.
8. В Турция днес действа цензура - закриват се медии, журналисти са преследвани, осъждани и дори ликвидирани заради убежденията си. И нобеловият лауреат Орхан Памук получава смъртни заплахи заради свободомислието си. Всеки, който дръзне да разсъждава върху турската държавност, рискува.
9. Тероризмът не е унищожен в Турция. И днес човекът, който стреля срещу папата - Али Агджа - е на свобода, а неговата терористична организация „Сивите вълци" е една от най-влиятелните обществени групировки в Турция.
10. Турция не признава международното право. Вече повече от 85 години Турция не изплаща на България близо 20 млрд. долара по силата на Ангорския договор. Турция трябва да изплати тези пари, без да се опитва да ги търгува за членството си в ЕС. Турция няма място в ЕС - нито сега, нито когато и да било.
Ако някой може да обори горе написаното било то политик или историк като този професор който не е в час нека го стори.
И въпросче към този "вилик" професор. Самият той сътрудничи ли на турските служби за сигурност и чия идиология прокарва и насажда???
ДО 10:15.
ОтговорИзтриванеТОВА КОЕТО Е КАЗАЛ МУ Е НАРЕДЕНО ГОРЕ . КАКВО ДА ПРАВИ ЧОВЕКА ? КАК ДА ПИШЕ ИСТИНАТА , КАТО ЩЕ ГО НАМЕРЯТ НЯКОЙ ДЕН МАЛКО "ПОУМРЯЛ" !
Nauchete si istoriata gospoda anonimni komentatori
ОтговорИзтриванеPrabilgarite nachelo s han Asparuh sishto sa nashestvenici v Evropa... ;)
ОтговорИзтриванеa be vas kova interesuva az kakkav se chustvam.. tova si e moya rabota turchin sam i to chsit.. i znam ne 3 pokoleniyaa 7 pokoleniya nazad za deditesi... ya si gledayte gladnite koremi ostavete turtsite na mira... svarshise vasheto da sedite i turtsite davi pravyat vsichko po nivite.. sami shte si seete vsichko stom iskate da yadete zelenchutsi a ne da sedite i da mrankate tuk yahde marsh da abchkate che skoro vsichki ostavate gladni kucheta...
ОтговорИзтриванеAz licno sam gledal predavaneto sas Profesor Ortayli.Prevodat e greshen ili razoblicen kakto vinagi.Do koga shte balamosvate tezi hora sas vashite prevodi gospoda..Karamanoglu se vklücva kam osmanskata imperiya prez 1487 godina-dokato vav balkanite do Beolgrad e nad 83 godini vece e pod osmansko vasalstvo.Igo ne e imalo a Vasalstvo-Blagodarete se na Osmantsite ce inace Gartsite niamace da ya ima Balgariya.
ОтговорИзтриванедо 10 24 Турците не са ви заробили.А сте живели 500 години като хората.Анадън мъ домъз ефенди.
ОтговорИзтриванеКъм 22-11-12 17-45 Авас да ви пиша като Гяури
ОтговорИзтриванеNABLİJAVAT İZBORİ İ KAZANA TRQBVA DA VRİ
ОтговорИзтриванеAIDE, KOI OTKADETO E DOSHAL!!!!!!!!!!!!!!
ОтговорИзтриванеБългаpия без Турция е гола вода. :)
ОтговорИзтриванеАз съм на 65 г.за този професор чувам сега,но нещата които ги казва ги знаем още от детство от дедите ,имаме родова памет ,не ги четеме от измислена комунистическа история.Сега има интернет размърдайте си мозъците и недейте спори за неща,които не знаете.Всеки си знае собствената история ,други нямат право да му измислят.
ОтговорИзтриване