Антони Георгиев е издател на "Турците в България". Както вече 24rodopi писа, в нея е допуснат голям гаф, вероятно по вина на авторите.
В раздела за жертвите по време на така нар. „Възродителен процес" е посочено, че убитата от милиционерски куршум по време на протеста в Могиляне 17-месечна Тюркян е била… тийнейджърка.
Според представените данни от издателя Антони Георгиев, българският вариант на „Турците в България" е в 2 700 бройки, а изданието на английски – 1 700. Цената на книгата е 34 лева и 99 стотинки.
Предлагаме ви интервю с Георгиев, дадено пред репортер на Медиапул.
 
Как са се променяли отношенията между българи и турци през вековете?
След османското завоевание в края на ХIII в. Тези отношения съвсем естествено са били като между завоеватели и победени. Османците са били завоевателите, българите-християни - победените. Османската империя обаче е нещо доста различно от другите световни империи, например британската и френската. Султанът се е интересувал предимно от събирането на данъци, не толкова от това кой на какъв бог се кланя. Различните националности в империята са били подредени по религиозен, не по етнически принцип. Българите не са били единствените християни в империята. Към тях в различни периоди могат да се прибавят гърци, сърби, арменци, сирийци и други. Тези етноси са били третирани еднакво когато става дума за функциите на държавата като данъци, образование, здравеопазване и пр. Като общност са били облагани със специален данък за немюсюлмани, но в повечето други сфери - религия, правораздаване - са имали много по-голяма степен на автономия, отколкото, да речем, ирландците от Оливър Кромуел насам.
На чисто битово ниво - освен когато не става дума за периодите на въстания, които обикновено са били потушавани с много кръв - отношенията са били като между комшии. В пътеписа си от 1785 г. френският граф Д'Отрив описва живота в шуменските села Дивдядово, Становец и Тъкач – "села наполовина турски, наполовина български, където мюсюлмани и християни живеят заедно, без да се презират, сродяват се, пият заедно лошо вино и нарушават рамазана и постите. Те познават, както и техните свещеници, само кръстния знак или Аллах и при всичко това не са по-малко честни хора. Имамите и поповете се отнасят еднакво снизходително към браковете на вярващите от двете религии. Не е рядкост да се видят под един покрив чалми и икони, Коран и Евангелие едно върху друго. Най-спокойно се изповядват две толкова различни религии, а на децата се оставя изборът на тази, която е най-удобна."
Сто години по-късно Иван Вазов, патриархът на българската литература, пише в "Под Игото": "Защото, при другите си лошавини, игото има и една привилегия: да прави народите весели. Там, дето арената на политическа и духовна деятелност е затворена с ключ, дето апетитът за бързи забогатявания от нищо не се дразни и широките честолюбия не намират простор да се разиграят, обществото изхарчва силите си в дребни местни и лични сплетни, а разтуха и развлечение търси и намира в мъничките обикновени и лесни блага на живота. Една бъклица вино, изпита под прохладната сянка на върбите, край шумливата кристална речка, прави да забравиш робството; един гивеч, изпечен с алени патладжани, миризлив магданоз и люти пиперки и изяден на тревата под надвисналите клони, през които се гледа високото синьо небе, е едно царство, а ако има при него цигулари, то е върхът на земното щастие."
Това не се е променило много и в наши дни. Когато завършвахме "Турците в България", бях в едно айтоско село особено пострадало по време на т. нар. Възродителен процес. Посрещна ме ходжата със следните думи: "Господ здраве да ти дава, а Аллах да ти позлати ръцете". Не е ли очарователно?
От изследванията, които проведохме, се налага следният звучащ леко парадоксално, но при по-внимателно вглеждане логичен извод. Те са били най-добри веднага след Освобождението, след което в различните периоди на Царство България са се влошавали малко или много, за да достигнат абсолютно падение по времето на комунизма. Парадоксално, защото би трябвало да се предполага, че след едно потушено в кръв въстание и след една война с много жертви отношенията би трябвало да бъдат лоши. Логично, защото начините, по които тези събития бяха представяни в комунистическите учебници в продължение на 45 години - а и след това - не оставяха много място за нюанс и размисъл.
Какви са причините?
Причините са много и сложни. От една страна е официалната история, такава, с каквато са били закърмени милиони български ученици. От създаването на НРБ през 1945 до нейното преименуване през 1990 българските учебници по история по правило представят петстотинте години османска доминация в нашите земи като безкрайна поредица от чудовищни масови убийства, набивания на кол и реки от кръв. Малко се споменава за архитектурата, културата, обществения живот, и нищо - за либерализма на султана, който не се е интересувал чак толкова кой на какъв бог се кланя, а от това хазната му да бъде пълна с парите от данъци. Поради особено ефективната наложена и контролирана от държавата пропаганда, предположенията, представени във "Време разделно" като историческа истина, продължават да са популярни и да се приемат за чиста монета.
От другата страна идва некомпетентността. Освен ако нямаме специални интереси, ние почти не се замисляме за турските думи, които използваме в ежедневието; за турските ястия, които ядем у дома или в кръчмата; за турските навици, например люпенето на семки, които притежаваме; за турските народни приказки и поверия, които предаваме на децата; за турската законодателна система, от която все още могат да бъдат намерени преки следи в българския съд; за турската култура на семейственост и мрежа от приятелства, които всеки в България познава до болка; за турския "светоглед", който определя съвременния български светоглед много повече от привнесените от комунистите идеи от далечния и студен Север. Българският и турският народ (освен в периода на ранните завоевания на Османската империя през ХIV-ХV в. и нейното мъчително разпадане в края на ХIХ в.) са живеели в спокойствие и относителна хармония.
Преди малко споменах Оливър Кромуел и ми се иска малко да разширя паралела с Ирландия. Много български "патриоти" веднага изтъкват, че ирландците са били "поробени" от "цивилизована" нация - англичаните. Нашата английска редакторка Джейн Кийтинг в Дъблин, както и няколко милиона ирландци по целия свят, имат преки наследници, които са пострадали от Големия картофен глад. Попитайте тях за "цивилизоваността" на окупаторите. Когато османците напускат България, българите говорят на български, ходят на български църкви, учат в български училища, а българската икономика процъфтява благодарение на изгодните договори за снабдяване на османската войска. Когато англичаните напускат южна Ирландия, келтският език е почти мъртъв, а ирландското производство е целенасочено задушено, за да се предотврати конкуренция с английските манифактуристи. "Златните" времена за традиционните български възрожденски центрове като Копривщица, Карлово, Калофер и Трявна са точно тогава - в края на османската доминация.
Дали и как турските език, фолклор, ритуали, кухня са се побългарили през вековете и как съжителстват с българските?
Разбира се, че има влияния, но те са по-незначителни, отколкото обратното. Задавам прост въпрос: назовете ми едно българско ястие, което да не съществува в съвременна Турция, Гърция, Македония, Сърбия и Южна Румъния - вероятно на всички тези места едновременно. Пълнени чушки? Боб яхния? Шкембе чорба? Българската кухня, както и останалите балкански кухни, са базирани върху османската кухня, но разбира се с дребни местни модификации.
Как българската кухня е повлияла върху турците в България? Отново лесен въпрос. Турците в България, освен ако не са много традиционни, с удоволствие ядат свинско месо.
Същото се отнася за езика, за музиката, за танците, за фолклора. В "Турците в България" пишем много по тези въпроси, например в какво се различават образите на Хитър Петър и Настрадин ходжа при българите и при турците.
Какво е влиянието на т.нар. Възродителен процес върху настоящия живот на турците в България?
Това е тема за отделна книга, не за един параграф в интервю. Но ще се опитам съвсем накратко. Недоверието на политическо, а понякога и на битово ниво между българи и турци през 2012 г. се дължи изцяло на събитията ставали преди над 20 години по време на комунизма. ДПС е директно следствие, плод на Възродителния процес. "Атака" и ВМРО също. Това са скачени съдове. Колкото по-гръмогласна е "Атака", толкова по-капсулирано става ДПС. Чиста политическа игра, от която губят само българските граждани както от турски, така и от български произход.
България е страната в Европейския съюз с пропорционално най-голямо мюсюлманско малцинство, което не е имигрантско. За българското общество най-важната и потенциално опасна последица от този факт е, че страната е обречена да се съобразява с политическата партията ДПС. Като друга опасност се сочи проникването в България на радикален ислям и други несветски и екстремистки форми на ислям. Натъкнахте ли се на такива тенденции при вашите проучвания?
Не се натъкнахме, но знам, че такива тенденции има. Обяснението отново трябва да се търси в последните години на комунизма. Сега много се говори за "емисари" от Йордания и Саудитска Арабия, които се опитвали да насядат в България "радикален" Ислям, който не бил "традиционен" за нашите земи и пр и пр.
Отговорни за това са Тодор Живков, Георги Атанасов и другите "архитекти" на "Възродителния процес". През 1980-те години кампанията за асимилация на българските турци, която кулминира с насилствената смяна на техните имена, включва затварянето и понякога разрушаването на джамии, забраната да се говори на турски, забраната да се носи традиционно турско облекло и дори забраната да се изрисуват полумесеци на турските гробове. В същото време режимът в София се опитва да излъже Запада, че човешките права, включително колективните права на малцинствата, се защитават. Мюфтийството продължава да работи, разбира се под зоркото око на Държавна сигурност.
Няколкото студенти по ислямска теология, които ежегодно са били изпращани в Турция, се пренасочват главно към Йордания, защото режимът на Живков се страхува от всякакво турско влияние, което те биха могли да прокарат като се върнат в България. Ислямът в Йордания, обаче, е различен от този в Турция и съответно от този изповядван от българските турци. С други думи, корените на салафизма в България трябва да бъдат търсени в онези години, когато БКП държеше на всяка цена да разтрогне връзката между турците в България и турците в Турция.
От моите лични впечатления по време на подготовката на "Турците България" мога да заявя следното: Турците в България имат особено силна привързаност към своята родина, тъй като те са живели тук от векове. Това е така въпреки турбулентността на първите години след Освобождението, въпреки Балканските войни, въпреки масовите миграционни вълни, въпреки непоследователната и в късните й години жестока политика на комунистите към мюсюлманите в България. Въпреки всичко това, българските турци са останали лоялни към България. В същото време те категорично се определят като турци. Не просто като "мюсюлмани", а като български турци. Между тяхната самоидентификация като етнически турци и лоялността им към България като български граждани няма противоречие. За турците в България това е ежедневие, нещо, което е недискутируемо.
Очевидно, българските турци се чувстват най-спокойни, когато отношенията между България Турция са позитивни. Те определено не искат да бъдат използвани като разменна монета, като игра на "дърпане на въже" в контекста на двустранните отношения. Двустранната политика не е нещо, което ги интересува особено.
Това, от което турците в България се интересуват несравнимо повече, са техните собствени възможности да се реализират като граждани. Българските турци не са представени пропорционално в науката, изкуството, спорта, държавната администрация, въоръжените сили, полицията, местните власти. Макар на българските турци да не е забранено да говорят на турски, дори няколко изречения на турски предизвикват огромен скандал, ако са казани по време на политическа кампания. Срещу българските турци периодично се провеждат различни акции като нападението при джамията в София през май 2011 и гласовитите, макар и неефективни искания да се закрият новините на турски по телевизията. Опитите, понякога успешни, на местни власти да променят турски топоними, които са съществували и са били използвани без прекъсване много векове, предизвикват опасения, че там, където се сменят имената на камъни, ще се сменят и имената на хора.
Българските турци искат на децата им да бъде дадена реална, не теоретична възможност да изучават езика си в училище. Те не могат да приемат изтъкваните от някои местни власти причини защо това не може да стане пълноценно. Те искат да могат да ходят в джамията, без да трябва да плащат за това с последваща дискриминация на работното място или в медиите. Тяхното най-голямо желание е властите и обществото да се отнася с тях като с всички други. Те ни казват: "Виждаш, че съм турчин, но аз съм български гражданин. Отнасяй се към мен подобаващо."
Как се финансира книгата "Турците в България"?
Както всички други книги издавани от "Вагабонд медия" - чрез продажби в книжарниците и по електронен път в чужбина.
С едно изречение посланието на "Турците в България"?
Единственият начин да се освободим от предразсъдъците на миналото е чрез осведоменост за нещата, случващи се в настоящето. Отношението на много българи към собствената ни история е неконструктивно. Да се изтъкват периодите на въстания и мъчения за сметка на времената на относителен икономически и културен възход не е полезно нито за самата история, нито за учениците, които я учат - тъй като те ще се превърнат в граждани, за който светът ще бъде съставен от простички, черно-бели послания. Това е опит да се използва миналото, за да се избяга от реалностите на настоящето и от предизвикателствата на бъдещето. С "Турците в България" се опитваме да разчупим стереотипите и да погледнем на нещата такива каквито са от една интелигентна, осведомена и либерална гледна точка, която по презумпция изключва черно-белите кадри на пропагандата.


-----------------------------------------------------------------
Обичате спорта и не пропускате да следите любимците си?
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

27 comments so far,Add yours

  1. Анонимен15/11/12 19:09

    да те е.а в дебелия издател. какво значи турците в България ядат свинско? Твойте приятелки националстки не се ли чук.т с турци? Какъв ти е проблема?

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен15/11/12 19:32

    То се оказва,че да си роб е хубаво нещо. За Антони Георгиев разбира се. И 19:09, не се прави,че за първи път чуваш,че ядат свинско. И туркини имат гаджета българи. За смесените бракове да не говорим. Така е в смесените райони. Във всички месарски магазини се продава свинско,а саламите в които липсва свинко се броят на пръсти. Ако имаш познат магазинер попитай!

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен15/11/12 19:45

    Браво! Чудесно интервю!!!
    Политиците както винаги, си пеят тяхната си песен!
    А на нас хората от народа, не ни остава нищо друго, освен да продължаваме да си живеем в мир,разбирателство и добросъседство, както и да си помагаме взаимно в трудни моменти. А що се отнася до празниците - всички много добре знаем, колко добре и весело си ги празнуваме! Ха сега: На Здраве на всички!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен15/11/12 19:48

    Тюркян е стъпкана от тълпата, а не е застреляна, това е доказано! Стига вече си измисляхте!

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен15/11/12 19:50

    Наближават избори и пак се започна Тюркян-Мюркян и т.н.

    ОтговорИзтриване
  6. Дон Кихот15/11/12 20:07

    Възродителния процес е винаги любима тема преди избори на ДПС. И винаги нито дума за жертвите на турския тероризъм! Защото мъката на българските майки не е мъка. Терористите са герои. Когато убиваш български деца,майки,старци си герой. Светла и памет на Тюркян. А някой да си спомня кои са Георги Цветков,Стефан Атанасов,Райна Бозукова,Николай Генков,Добра Василева и т.н. А осакатените от българсите турски терористи Мустафа и Биназ Шентюрк,деца на 12 и 13 години,турски граждани по ирония на съдбата. А убитите от същите тези "герои" глухонеми деца. Трябва да си голям смелчага и герой да направил подобно нещо. Защо не проявиха своя героизъм срещу някоя казарма. И за капак,доказаният терорист Сабри Мехмедали става координатор на ДПС в Бургас,а Българската държава му изплаща 50 000 лева обезщетение за неудобството,че е бил осъден. Какви права,какви свободи, какви пет лева майор Доган от ДС?

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен15/11/12 20:18

    Безсрмници нямате право да споменавате това СВЕЩЕННО ИМЕ.
    АМАН ОТ АГЕНТИ НА ДС.

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен15/11/12 20:20

    BUKLUK UBIETS DOLEN TI SI VEROYATNO UBIETSA NA TURKYAN I ISKAS DA PRIKRIESH SLEDITE SI,NIE ZNAEM CHE E ZASTRELYANA.DANO I TI DA PREJIVEESH TOVA KOETO SA PREJIVYALI TEHNITE RODITELI.AMIN,AMIN,AMIN

    ОтговорИзтриване
  9. Дон Кихот15/11/12 20:24

    Съгласен съм с теб 19:45. Наздраве! Бъди жив и здрав! Добрият съсед е повече от роднина!

    ОтговорИзтриване
  10. Анонимен15/11/12 20:37

    Кой е убиеца на 17 годишният Мюмюн от сРавен на 27.12.1984г в Момчилград.

    ОтговорИзтриване
  11. Анонимен15/11/12 20:44

    Turskiya terorizim e v sledsviye na vizrodiditelniya proses.vsicki ucastnisi v atentata sa zadirjani i osideni.A koga shte ima sid i prisidi za vizroditelite ubiytsi

    ОтговорИзтриване
  12. Анонимен15/11/12 20:54

    govoriat ,che ubieca na Turkan e ot Kirkovo

    ОтговорИзтриване
  13. Анонимен15/11/12 21:16

    DPS I PODGOTOVKATA ZA IZBORITE-TOVA E?SRAMUVAM SE,CHE SAM TURCHIN I NI MANIPULIRAT EDNI MAZNI MUCUNI,KOITO ZA NAS PREZ TEZI 23 GODINI,NE NAPRAVIHA.........................NISHTO.

    ОтговорИзтриване
  14. Анонимен15/11/12 22:12

    И реабилитирани 20:44. Някои с постове,други с пари,а част от осъдените са в Турция,разменени скоро след присъдите. Имаше и процес срещу възродителите внесен в съда от СДС. Беше прекратен през 2007 г. Защо ли? Да не би част от възродителите да са от ДПС? И кой ли беше на власт през 2007 г.?

    ОтговорИзтриване
  15. Анонимен15/11/12 22:16

    Стига вече с тоя процес, бе, насрахте се!

    ОтговорИзтриване
  16. Анонимен15/11/12 22:26

    Говорят, че убиецът на Тюркян сега е активист на ДПС, защото има бизнес и трябва да лиже задниците на общинските кметове, за да си върти далаверите, а и за управляващите да има

    ОтговорИзтриване
  17. Анонимен16/11/12 00:42

    тия пък с тоя Тюркян пак почнаха....омръзнахте миииииии,,,не ви искам тук

    ОтговорИзтриване
  18. Анонимен16/11/12 07:58

    I razstrelyani22:12.Stiga polu istini.

    ОтговорИзтриване
  19. Анонимен16/11/12 08:50

    Vidqhte li daje 500 god sme vi zapazali kato narod,tazi statiq e golqm shamar za rasistite i baba mi taka razpravqshe 4e balgari i turci predi mnogo hubavo sa se razbirali

    ОтговорИзтриване
  20. Анонимен16/11/12 09:31

    08:50 Ти пък кой си "запазил", палячо? Поне 50 % от сегашните турци в кърджалийско са потомци на потурчили се помаци. Иначе издателя на тези глупости явно е добре финансиран от някъде, за да напише тези тъпотии. Особено смешно е сравнението на Османската империя с империите на Англия и Франция. Всеки нормален човек може да види какво са оставили като културно наследство европейските империи - театри, опери, наука, и какво е оставила Османската империя - пълна мизерия и цигания. Ако някой не вярва нека види стари снимки какво е представлявал Кърджали до 1912 г. - едно мижаво и мизерно селце с 50-60 къщи. Ако Османската империя беше нещо свястно, нямаше Ататюрк да я унищожи.

    ОтговорИзтриване
  21. Анонимен16/11/12 10:06

    Това дете Тюркян не е убито от "милиционерски куршум", а е стъпкано от тълпата. За всеки нормален човек е необяснимо, как така и с какъв акъл, родителите на това 17 месечно бебе го взимат със себе си на протест, при положение, че много добре знаят какво може да се случи там и че е пълно с милиция. Просто ума не може да побере подобна безотговорност и глупост. По-късно в годините на "демокрацията", с паметта на това трагично загинало дете, се спекулира по всякакви поводи. Най-много това се прави от ДПС, но това е нормално за такива хора, които са лишени от всякакви морални задръжки.

    ОтговорИзтриване
  22. Анонимен16/11/12 13:01

    9 ;31 Istinata boli nali no boli ne boli vse nqkoga shte izleze nayave.A za A NGLIYSKATA I FRENSKATA IMPERIA MNOGO SE SAMNQVAM 4E SA PRAVILI MNOGO ZA POROBENITE NARODI.DAJE SA IZBITI MILIONI OT FRANCUZITE V AFRIKA A ANGLI4ANITE OTKADETO SA MINALI NAVSQKADE SA NALOJILI SVOYA EZIK.TURCITE SA DOKARALI V EVROPA CHISTOTATA TOEST KLOZETITE I PRO4UTITE TURSKI HAMAMI,PREDI DA DOYDAT TE V EVROPA HORATA SA SE KAPELI V DERETATA I SA VE4ERQLI ZAEDNO S KU4ETATA I IZTRIVALI RACETE V BRADITE SI

    ОтговорИзтриване
  23. Анонимен16/11/12 15:25

    13:01 Истината, артик е, че турците освен чибука и гьотчийството, нищо друго не са докарали в Европа. Баните и къпането с топла вода, за които говориш, са привнесени в Европа след кръстоносните походи. Те идват от арабската култура, която е съхранила достиженията на Античната цивилизация. Това става към 12-13 в. По това време турците още са били обикновени скотовъдци-чобани в Средна Азия и рядко са се къпали. Стана малко сложно за теб. Дано си разбрал нещо ;)

    ОтговорИзтриване
  24. Дон Кихот16/11/12 15:28

    Към 07:58. Атентатите започват малко преди началото на възродителният процес. Българското общество не е настроено негативно към турското малцинство. Решението на ЦК на БКП за смяна на имената,трябва да получи общественная подкрепа. С това се заема ДС. Ето нещо интересно- Координиранa терористичнa атакa с взривове на важни публични транспортни обекти едновременно в отдалечени едни от друг големи градове надхвърля обикновения атентат. Тактиката на терористично настъпление с последователни атаки е нетипична до този момент. Ударите са планирани като мощни "слепи" атентати, т.е. нямат конкретна мишена, а целят граждански жертви, максимални разрушения и психическо въздействие върху обществото.

    Атентатите предизвикват ескалацията на кампанията за насилствена промяна на арабско-турските имена, чийто период се определя от 24 декември 1984 г. до 19 януари 1985 г. Установено е, че терористите са агенти-сътрудници на Държавна сигурност, a помагачът им - на милицията /МВР/. Следствено дело №72/ІV.1987 и оперативните дела "Мерзавци" и "Двуличник 87", както и личните досиета, работни дела на терористите-сътрудници в ДС, не са разсекретени. Съществуват съмнения, неопровергани и до днес, че осъдените на смърт всъщност са били разменени с Турция. Единият терорист е работел и за турските служби под псевдонимите Абдула, Дениз и Моряка. Другият също има връзки с тях, чрез разузнавача Кадир Сойлу от консулството на Турция в Бургас. В доклад на ген. полк. Григор Шопов, зам.-министър на вътрешните работи, изнесен на "Съвещанието на службите по сигурността от братските социалистически страни", състояло се от 21 до 27 ноември 1987 г. във Варна с участието на първия зам.-председател на КГБ на СССР армейски генерал Ф.Д.Бобков., се посочва, че ".... създадените нелегални групи и организации са установили чрез временно пребиваващи чужденци, служители на посолството или консулствата, връзки с изселнически организации и чрез тях - с МИТ" (Националната служба за разузнаване и контраразузнаване на Република Турция).

    ОтговорИзтриване
  25. Анонимен16/11/12 17:45

    ТЮРКЯН БЕШЕ НА РАМЕНЕТЕ НА ДЯДО СИ . ВСИЧКИ ГО ЗНАЯТ ,НО НЕ ИМ ОТТЪРВА И ПИШАТ ГЛУПОСТИ ! ВЪПРЕКИ НЯКОЛКОТО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ ДА ПРИБЕРЕ ДЕТЕТО СЕ ОКАЗА , ЧЕ ТУРСКИЯ ФАНАТИЗЪМ Е ПО-СИЛЕН ОТ ЛЮБОВТА КЪМ ВНУЧЕТО !
    ЗА СЪЖАЛЕНИЕ СЛУЧАЙНО ПРОИЗВЕДЕН ИЗСТРЕЛ ОТ ПАНИКЬОСАНО ЖАНДАРМЕРИЙЧЕ , КУРШУМЪТ РИКУШИРА В НАСТИЛКАТА И УЦЕЛВА ДЯДОТО В СЛАБИНИТЕ , СЛЕД КОЕТО ПАДА И ДЕТЕТО СИ РАЗБИВА ГЛАВАТА ФАТАЛНО !
    КАКВОТО И ДА СИ ИЗМИСЛЯТЕ И НАСОСВАТЕ , ТОВА Е ИСТИНАТА ЗА СЪЖАЛЕНИЕ !

    ОтговорИзтриване
  26. Анонимен17/11/12 16:44

    Явно наистина дядото е убиеца на внучката си защото всички "поборници" за права и свободи се умълчаха като женски полови органи !

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.