На 12 декември 1990 година от Крумово излита вертолет Ми-17 с екипаж от трима опитни летци-пилоти, Никола Стоилов, Петър Тинов и отговорен пилот Цветан Василев, (последния в две заседания на Военната прокуратура в ДА /Дом на армията/ в град Пловдив е призоваван, като свидетел по делото). Обяснявал е пред съда за изключително тежката метеорологична обстановка, развити облаци Cb-9, бурни турболентни ветрове, пороен дъжд със силно намалена видимост и гръмотевични мълнии...! Полетът е на пределно малка височина 30-50 м. над ж.п. линията Хасково - Кърджали, за да не се изгуби земята и визуалната ориентировка. С намалена постъпателна скорост, за да се компенсират силната турболентност, но само и само да се доберат до мястото на трагедията в района на село Широко поле полетът напред е бил невъзможен, обратния път е вече зает от гръмотевични облаци и затова с енергичен ляв завой в едва забележимия просвет между релефа и облаците излизат над повърхността на водата на язовир „Студен кладенец". След още няколко секунди, отново енергично завиват на дясно /така заобикалят върха Осман тепе/ и забелязват устието на мътната реката в ляво, която мъкне всичко по пътя си, до средата на язовира! Летейки нагоре по течението на река Върбица в района преди Момчилград, виждат близко до брега един заседнал БТР с няколко войници, които са отгоре върху него. От брега с въжета ги изтеглят спасители. Продължават полета срещу течението в южна посока, за да обследват повърхността на реката. Нивото на водата от придошлата стихия е толкова високо, че е завъртяла два танка на 90 градуса, от курса за пресичане на реката, оръдията сочат посоката от която са форсирали реката, а от тях се виждат не повече от 40-50 сантиметра над повърхността . В последствие става ясно, че при моста на спирка Джебел нивото на водата е 7 метра, а скоростта с която се движи водата е 1,2 метра в секунда.
На 12 декември 1990 година от Крумово излита вертолет Ми-17 с екипаж от трима опитни летци-пилоти, Никола Стоилов, Петър Тинов и отговорен пилот Цветан Василев, (последния в две заседания на Военната прокуратура в ДА /Дом на армията/ в град Пловдив е призоваван, като свидетел по делото). Обяснявал е пред съда за изключително тежката метеорологична обстановка, развити облаци Cb-9, бурни турболентни ветрове, пороен дъжд със силно намалена видимост и гръмотевични мълнии...! Полетът е на пределно малка височина 30-50 м. над ж.п. линията Хасково - Кърджали, за да не се изгуби земята и визуалната ориентировка. С намалена постъпателна скорост, за да се компенсират силната турболентност, но само и само да се доберат до мястото на трагедията в района на село Широко поле полетът напред е бил невъзможен, обратния път е вече зает от гръмотевични облаци и затова с енергичен ляв завой в едва забележимия просвет между релефа и облаците излизат над повърхността на водата на язовир „Студен кладенец". След още няколко секунди, отново енергично завиват на дясно /така заобикалят върха Осман тепе/ и забелязват устието на мътната реката в ляво, която мъкне всичко по пътя си, до средата на язовира! Летейки нагоре по течението на река Върбица в района преди Момчилград, виждат близко до брега един заседнал БТР с няколко войници, които са отгоре върху него. От брега с въжета ги изтеглят спасители. Продължават полета срещу течението в южна посока, за да обследват повърхността на реката. Нивото на водата от придошлата стихия е толкова високо, че е завъртяла два танка на 90 градуса, от курса за пресичане на реката, оръдията сочат посоката от която са форсирали реката, а от тях се виждат не повече от 40-50 сантиметра над повърхността . В последствие става ясно, че при моста на спирка Джебел нивото на водата е 7 метра, а скоростта с която се движи водата е 1,2 метра в секунда.
Да почиват в мир момчетата. Имали са кофти съдба - да служат в българската армия.
ОтговорИзтриванеЧест и почитания към пилотите!
ОтговорИзтриванеNa koy mu puka?
ОтговорИзтриванеTaka e. Voennite izlizat na u4enie koga se razvali vremeto.
ОтговорИзтриванеkakvo lajat nama6e nikakav vartolet,tam be6e pojarnata mnogo tcvilni I voinitsi koito xvarlaxa vajeta ot mosta koito
ОтговорИзтриванеCuval sim
ОтговорИзтриванеmestnite hora sisto sa im pomognali
Biyah svidetelka na tragediyata , nikoga niyama da go zabraviya , a do kolkoto do vertoleta pristigna no s mnogo goliyamo zakisnenie .
ОтговорИзтриванеDa pochivat v mir
Какви ги пишете,никакъв вертолет не пристигна,бях там
ОтговорИзтриванеEY TUCI KAKVO E TOVA NEUVAJENIE KAM NAS BALGARITE I DA KAZVATE,CHE NE VI PUKA,NAPRAVO NQMAM DUMI,ZASHTO TAKA MRAZITE BALGARITE? LEKA IM PRAST NA MOMCHETATA!
ОтговорИзтриванепристигна вертолета към обяд. страшното беше станало вече.
ОтговорИзтриванеDa I dokara voenniya ministar.
Изтриване13:22 Откъде знаеш, че коментара е от турчин?
ОтговорИзтриванеДо 13.22;За какво неуважение и омраза говориш?Аз бях там..Та турското население се притече на помощ, с риск за своя живот спаси с въжета и голи ръце доста войничета..
ОтговорИзтриванепрез този брод са минавали не веднъж на форс
ОтговорИзтриванеТанковете мился че имат възможност да се херметизират, за преминаване на водно препятствие,
но това са били учебни танкове едва ли херметизацията е била в ред. Поредица от фактори - природни и човешки са причните за случилото се. Вечна им памет на момчетата.
Вечна Благодарност на всички включили се в спасяването.
Buah voynik tam,vartolet nyamashe,doyde na obyad voenniya ministar s vartolet I kaza "STANALOTO STANALO NA ZANYATIE VODI".Vechna im pamet na momchetata
ОтговорИзтриване