Брюксел ще ни накаже за „Родопската магистрала"


Прясно асфалтираният път Кърджали – спирка „Джебел" е некачествен и започна спешен ремонт на най-бързата пътна отсечка в Родопите.

„Машини изрязват новоположения асфалт, а после се полага нова смес. Факт е, но пътят Кърджали – Маказа – Комотини ще бъде с кръпки. Некачествено се е строило поради некадърност или с умисъл за да се откраднат европейски пари – това ще се изяснява тепърва", поясниха работещи на обекта.

Никой от техническите лица на обекта не искаше да коментира ситуацията вчера. „Обърнете се към шефовете в Пловдив и София. Разследвайте и защо бившият премиер Бойко Борисов бе канен два пъти да пререже лентата на обекта през ноември м. г., а не дойде", заяви един от техническите шефове, но пожела да остане анонимен.

Шефът на областното пътно управление Ламбрев бе с изключен телефон през целия ден.

26 милиона евро отпусна Европейският съюз по оперативна програма „Транспорт" за отсечката „Кърджали – разклон Джебел – Подкова", която е част от Транснационалния коридор №9 и ще свързва Егея и Дунав. Проектът включва два подучастъка: рехабилитация на съществуващ път от Кърджали до разклона Джебел, с дължина 8 км, и ново строителство на пътна отсечка с дължина 24 км от разклон Джебел до Подкова.

От Изпълнителна агенция „Пътна инфраструктура" твърдят, че първият подобект е приключен на 16 ноември  2012 година. Тогава е издадено разрешение за ползване. Гаранционният срок  е 5 години и всички ремонтни дейности в този период се извършват от изпълнителя и са за негова сметка. От агенцията са  възложили на Централния институт по пътни технологии, национални европейски норми и стандарти (ЦИПТНЕНС) да извърши проверка на 8-километровата отсечка. Експертите ще се произнесат какви са причините за необходимостта от нови ремонтни дейности между Кърджали и разклона за Джебел.

Ще припомним, че реконструкцията и ремонта на отсечката започна през април 2012 г. и продължи около шест месеца. Беше реконструиран участъкът от автогарата до Ардинския мост, от кръстовището в кв. „Веселчане" до спирка „Джебел" пътят бе преасфалтиран, възстановени бяха  канавките, поставени бяха нови еластични огради.  Според строителите на 8-километровата отсечка от Кърджали до спирка „Джебел" са положени  40 хил. тона асфалтова смес, монтирани  са 12 750 м еластична ограда, направени 2000 м облицовани окопи, 7000 кв. м хоризонтална маркировка, 10 000 м бетонови бордюри и 18 хил. квадратни метра  тротоар.

В момента се работи по новия участък от пътя за Маказа, който е с дължина 24,2 км от Джебел до Подкова, включва и изграждането на 2,3 км пътна връзка за  село Фотиново.    99 водостока, 6 моста, 2 селскостопански надлеза и 9 кръстовища са включени в новото строителство.

Строителството е възложено на обединение ДЗЗД "Кърджали-Подкова",  в което влизат „Интегрирани пътни системи" АД, София; "Пътстройинженеринг" АД,  Кърджали; "Пътностроителна компания ес би ес" АД,  Стара Загора и "Пътстрой" ООД, Стара Загора.  Строителният надзор на стойност 189 хил. лв. се извършва от "Пловдив инвест" АД и "Гама Сървисис" ЕООД, – София, съобщават от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.  Началото на  строителството и ремонта на пътя бе дадено на 1 септември 2011 г. от  тогавашния премиер Бойко Борисов. Той обаче не дойде да пререже лентата на новия път през ноември 2012-та.

Всъщност, първото рязане на новия асфалт стана факт още на 18 ноември. "Часове след полагането на новия асфалт в отсечката Кърджали – Джебел… се наложи разкопаване на рехабилитирания път. Мястото е в горната част на кв. „Веселчане", на бул. „Първи май", на изхода за улица „Мургаш"", писа тогава 24rodopi.

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

6 comments so far,Add yours

  1. Анонимен21/6/13 17:18

    НЕ СЕ Е СТРОИЛО НЕКАЧЕСТВЕНО ПОРАДИ НЕКАДЪРНОСТ , А ЗА ИКОНОМИИ НА СРЕДСТВА , КОИТО ВЛЕЗНАХА В КУФАРЧЕТАТА НА БАТ БОЙКО И ГЕРБ ! НЕНАПРАЗНО В АКЪЛА ПОЖАРНИКАРЯ БЯХА ВСЕ МАГИСТРАЛИ ! И КУФАРЧЕТАТА С МАНГИЗИ , ХОП В ВОЕННОТРАНСПОРТНИЯ САМОЛЕТ "СПАРТАН" И ПЕЙ СЪРЦЕ !

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен21/6/13 19:02

    За ГЕРБ или хубаво или нищо.

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен21/6/13 20:07

    ХЕМ Е КРАЖБА ХЕМ Е НЕКАДЪРНОСТ

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен21/6/13 21:38

    Две в едно!

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен21/6/13 21:51

    всичките строителни фирми които стройха този път са с едни и същи собственици.
    работниците нямаме заплати а шефовете купиха апартаменти в софия на синовете си

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен23/6/13 10:39

    Къде е прокуратурата и "компетентната"чета на БАРАНОВ?

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.