Следващата седмица по новия път от спирка „Джебел" до Фотиново ще пътуват автомобили, движещи се между Кърджали и Комотини. За трети път в последния месец областният управител на Кърджали Бисер Николов обеща новата 24-километрова отсечка да бъде въведена в експлоатация за Коледа. Това се случи след срещата му с министъра на Македония и Тракия Теородор Караоглу.
По този начин пътуването по направлението Кърджали- Комотини ще се съкрати с 15 километра. От Кърджали до Комотини в хубаво време ще се стига за 50-60 минути, а до първия хубав плаж за 1 час и 20 минути.
Както вече 24rodopi.com писа, по новото трасе има 6 мостови съоръжения, подлези за животни и сто водостока. Най-дългият от мостовете е с дължина 200 метра.
Повече от три пъти да се увеличи трафикът през Маказа още в началото на летния сезон са очакванията на гръцката страна. Пунктът пък най-вероятно ще се превърне във втория по важност между двете държави, обяви министърът на Македония и Тракия в Гърция Теодорос Караоглу.
Той бе на посещение в Кърджали, като за първи път премина през най-новия граничен пункт „Маказа-Нимфея". Караоглу бе посрещнат на границата от областния управител Бисер Николов. Двамата изпробваха и най-новата отсечка-„Подкова-сп."Джебел", която скъсява маршрута от границата до Кърджали с 15 километра. „Видях един отличен път и от двете страни на границата. Радвам се, че още един пункт отвори врати и само за първите му месеци през него преминаха хиляди хора. Данните, с които разполагаме сочат, че напливът през лятото е възможно да бъде в пъти увеличен", обяви гостът Теодорос Караоглу.
Над 43 000 автомобила и над 102 000 граждани са преминали за три месеца от Гърция в посока България. Българите, предпочели пункта през Маказа на път към съседите ни, пък са били над 106 000 хиляди за същия период от време. Трафикът през прохода е средно от 15 000 превозни средства на месец, като според очакванията са той да достигне до 45-50 000 МПС в разгара на летния сезон.
До лятото предстои да бъде променена инфраструктурата на граничния пункт. Ще бъдат поставени навеси и съответните кантари, с които да боравят митническите служители. По този начин ще отпадне и ограничението за превозни средства до 3,5 тона. Според областния управител на Кърджали Бисер Николов ще са необходими още 2 млн. лв. за ремонтните дейности. Министърът на Македония и Тракия пък се ангажира да потърси законови „врати", чрез които да се осигури финансиране и от бюджета на съседите ни, предвид факта, че граничният пункт се намира изцяло на българска територия. По думите на Караоглу до лятото трябва да е изградена и 4-километровата отсечка, която да свърже Маказа с Виа Игнатия. Той допълни, че е получено обещание от гръцкия премиер да се осигури финансиране необходимо за подобряване условията на най-активните гранични пунктове между двете държави, като в Маказа е в Топ 3, очаквайки се да стане и най-интензивния след Кулата-Промахон.
„Няма да се наложи разширяване на ГКПП „Маказа". Пунктът е проектиран, за да поеме много по-голям трафик. Има възможност да се увеличи и персоналът с цел улеснение на потока", категоричен бе Бисер Николов.
Божкеееей, дано да доживеем да го видим и това!
ОтговорИзтриване"До лятото предстои да бъде променена инфраструктурата на граничния пункт. Ще бъдат поставени навеси и съответните кантари, с които да боравят митническите служители. По този начин ще отпадне и ограничението за превозни средства до 3,5 тона. "
ОтговорИзтриванеТо хубаво, но кой ще ремонтира т.нар. околовръстно за товарните автомобили, и особено от ОЦК до колелото?
Това се случи след срещата му с министъра на Македония и Тракия Теородор Караоглу.нова държава ли има вече и от кога
ОтговорИзтриванеНякой нещо се е пообъркал май.... Какви митнически кантари, какъв митнически коттрол на греница между две държави от ЕС?! Гърция е част от шенгенското пространство, а България предстои да влезе там и ще се наложи не просто да разширяват ГКПП-то, но и да го демонтират.
ОтговорИзтриванеAIDE STIGA AMAN OT DATI
ОтговорИзтриване