Книжка за шофьор любител притежавал 30-годишният Емир Хасан, водач на буса, при чиято катастрофа край с. Добри дол загинаха 5-има, а 4-ма бяха ранени. Той се е забил челно в тира със скорост от 100 км/ч при разрешена 60.
"Много съжалявам за загиналите, все млади хора, тръгнали да търсят препитание, а какво намериха", трепери 59-годишният Стефан, шофьор на тира. "24 часа" го откри в дома му в Горна Оряховица. Мъжът е с травма на ключицата, ударил се във волана при сблъсъка. Дали му 20 дни болнични. Стефан се страхува от отмъщение, макар да е убеден, че няма вина и не е могъл да предотврати кървавата драма.
"Връщах се от 5000 км. Час преди това бях минал моста при Видин. Камионът бе пълен с товар, пъплех по баир, когато бусът изскочи срещу мен, "изправи" десния завой. Отбих максимално вдясно до мантинелата, но надолу е пропаст, нямаше къде да избягам и белята насила стана", разказва мъжът, който е с 38 г. стаж зад волана. Според него загиналият Хасан е карал с над 100 км/ч. При сблъсъка 11-местният бус успял да върне назад с поне 50 сантиметра влекача, който заедно с товара тежал 23 тона.

От смления бус се разхвърчали консерви, буркани,

имало много багаж. "Аз не съм ходил да вадя хора, не бях в състояние, непосредствено след тях имаше 2 коли. Те спряха и почнаха да помагат. Пак казвам, нямам никаква вина, от полицията дори акт не са ми съставили. Пробата ми за алкохол бе 0,00, изряден съм", заяви водачът на тира.
Най-тежко му станало, когато разбрал, че повечето от жертвите на катастрофата имат по три деца, които оставят сираци.
Стефан смята, че вина за трагедията има и необезопасеният участък. "Полицаите ми казаха, че на това място вече има 9 жертви. Миналата година там се хвърлил през мантинелата и техен колега. Вадили и цистерна от пропастта, не може ли да се вдигне една стена", разсъждава шофьорът. За дългия си стаж като автокранист, шофьор на тир и на автобуси той няма инцидент на пътя.



"Пътят е коварен и дори при малко влага става много хлъзгав,

колите поднасят", поясниха от полицията в Лом. Трасето е стръмно и на места дори започнало да пропада.
Допустимата скорост там е 40 км, а по-близо до злокобното място е обозначено на специална табела разрешението за 60 км. Сложили сме предупредителен знак, че има опасен участък, и при по-внимателно шофиране инцидентите биха могли да бъдат избегнати, казаха от областното пътно управление.
Шофьорът Емир Хасан обаче се е движил със 100 км/ч. Бусът е поднесъл на опасния завой и се блъснал челно в идващия насрещно тир. Седящите на първите седалки заедно с водача издъхнали на място.
Няма друга причина за катастрофата освен несъобразената с пътната настилка скорост, каза началникът на ломската полиция Мирослав Вътев. За прокуратурата случаят е почти приключен, изцяло отговорността е на починалия водач на буса, коментира зам.-окръжният прокурор Лилия Илиева. Шофьорът на тира не е извършил нарушения.
"Курсът на микробуса е бил абсолютно нелегален", категоричен е шефът на Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) в Кърджали Лютви Джамбаз. Катастрофиралият микробус е с 8+1 места, което го причислява към категорията на леките автомобили и няма пречка да се управлява с любителска книжка
Черните курсове зад граница са обичайна практика за Кърджалийско. Пътуващите на

Запад предпочитат да ползват нерегламентиран
транспорт заради ниските

цени - между 80 и 120 евро на човек. Друго предимство е, че бусовете возят гурбетчиите до точния адрес.
При проверка пътниците най-често лъжат, че са роднини, тръгнали на сватба.
В Кирково и Момчилград, откъдето са 5-имата загинали, на 14 февруари беше ден на траур. Бяха отменени всички тържества за Трифон Зарезан и Свети Валентин, както и всички сватби.
Както вече 24rodopi.com писа, в петък към 13 часа телата на загиналите бяха освободени от Съдебна медицина на ломската болница. Разстоянието до Кърджали е над 500 км и затова погребенията ще са в събота.
Продължават опитите на лекарите в Лом да стабилизират състоянието на 4-мата ранени при удара. "Добре, че нямат мозъчни кръвоизливи. Чак следващата седмица ще бъдат подложени на ортопедични операции, понеже имат счупени долни крайници", каза шефът на клиниката в Лом д-р Георги Савков. (24 часа)
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

18 comments so far,Add yours

  1. Анонимен14/2/14 23:10

    nyakoy nyama li da napsuva ta skapana dirjava vece parite si gi pecelya v cujbina i tam si gi yam samo ponyakoga si otivam v rodinata da cukam na depotatite jenite stot te ot harcene na cujdi pari ne si gi cukat

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен14/2/14 23:21

    ЛютвиМестанън цок сикинде.

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен14/2/14 23:37

    Шофьорът на тира няма вина. Човекът си е бил на сто процента изправен и като шофьор и като човек. Евала му правя. И той никога няма да забрави тази катастрофа. Лека им пръст на загиналите.

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен14/2/14 23:39

    do kolegata ili po to4no sofyora na tira sistata tragedia me spoletya i men v Turtsia na drugiya den imah delo byah s avtobus basta i sin se zabiha 4elno v men i umryaha na myasto vina nyamah nikakva i me osvobodiha tirseli sa me u rodnini tam manafite sa mn prosti no ne se pritesnyavay nikoga ot nasi bilgarski turtsi nyamas v slu4aya nikakva vina jalko za zaginalite znam ne e lesno nikak i za dvete strani znam 4e ste stradas izvestno vreme no nali se kazva nikoga kartinata ne moje da se virne nazad moite siboleznovania

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен15/2/14 01:00

    Шофьорът на тира с каква скорост беше някой попитали или багаме от отговорност понеже другия водач е починал значи виновен е той несъм съгласен господа виждайте нещата в двете посоки

    ОтговорИзтриване
  6. da verno vinata moje da bade sofiora na busa, obace nq koi mojeli da me obesni na nasite patista v bg? te izobsto sa napraveni za MPS ili pik sa samo za karutsi? plastame danitsi, plastame vinetki neznam si kvo obace neznam tiq pari kade otivat na koy chop vliza neznam. imal znak tam za kvo te pazi tozi znak vee? da dobre da e oboznaci opasnoto mqsto obace pirvo da se vzeme nq kakvi merki za tiq patista...

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен15/2/14 07:57

    Darjavata nie skapana ot zor xorata biagat da tarsiat prepitanie....Tapa darjava kadeto ne moje da zadarji xorata tuk.

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен15/2/14 08:16

    Човека с тира едва ли има вина, но нека и ранените да проговорят. Ами ако е карал на дълги светлини или с неизправни светлини?

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен15/2/14 09:13

    Да разпитат ранените хора,предполагам,че те знаят с каква скорост се е движел микробуса,кой е виновен кой не е те ще кажат..

    ОтговорИзтриване
  10. Анонимен15/2/14 12:00

    Големи разбирачи бре, скоростта момци скоростта.Ако е карал както е на табела 60 и да има сблъсък няма да е толкова тежък, преди да вините тираджията се замислете малко.Станалото станало няма да върне никой загиналите, но като карате чужди семейства носете отговорност, бъдете по внимателни. Ако е карал малко по нормално нямаше да е такова положението, не си мислете че сте големите шофьори като сте ходили няколко пъти до Германия и обратно.

    ОтговорИзтриване
  11. Анонимен15/2/14 13:09

    fakti4eski na tira shofora na zakonite trqbva da stoi 24 4asa v ares a toy kade tira 6to nqma snimki iskam otgovor tozi katastrofa trqbvada otgovaryat koy vinoven koy ne e moyto semeystvo pla4e drugite smeqt ni e sme turci za tovali taka stava ni koy da ne se pravi umen tova katastrofa she otgovaryat koy vinoven koy ne ako tiraciqt ima vina mnogo lo6o she stane voda4ıt na 29 godini 3 dete ostavi nazad ediniya na 8 drugiya na 4 drugiq na 1 iskam odgovor


    ОтговорИзтриване
  12. Анонимен15/2/14 14:04

    Не съм запознат с местноста но когато пътя е хлъзгав и се зане защо съответната фирма която подържя пътя не носи някакава отговорност

    ОтговорИзтриване
  13. Анонимен15/2/14 17:49

    za6to ne se spomenava 6ofora na tira s kakva skorost se e dvijel?6ofora na mikrobusa umrq lesnoto e vinata da hvarlqt varhu nego,i nikoy drug da ne nosi otgovornost!

    ОтговорИзтриване
  14. Анонимен15/2/14 20:30

    kolegata s tira,s 23 tona i skorost 70 kilometra go vzimam tozi zavoy vsyka sedmitsa,vri6ta6se ot 5000 km pit kamyona bi trybvalo da e izryden i sis vklyu4eni svetlini v 23 4asa.polisaite dali ti proveriha taho 6aybata s kolko si se dvijil ,za da se iska4i6 do gore.no sim ubeden 4e neko naprviha za6toto busa e nelegalen horata sa nelegalni makar s bilgarsko grajdanstvo. moje bi nyama6 vina nete obvinyavam vne6to.no ti davam garantsija 4e vleze vbilgariy i po4na da kara6 bez da si postavi6 kartata,za da ugodi6 na 6efati kojto iska da raztovari6 po rano.kakiv maan kara6,koy model.

    ОтговорИзтриване
  15. Анонимен15/2/14 21:34

    busa e 9 mesten za 11 mesten bus se iziskva kategoria ''D'' budali

    ОтговорИзтриване
  16. Анонимен16/2/14 12:40

    "любител шофьор" ?????
    стига сте писали глупости !!! няма такова нещо !!!
    има правоспособни и не правоспособни водачи, а категория "В" означава правоспособност да се управлява МПС до 8 места без мястото на водача и маса на МПС-то до 3500 кг. - въпросният бус отговаря на изискването да се управлява с кетегория "В" !!!!

    ОтговорИзтриване
  17. Анонимен16/2/14 14:25

    ДПС СА ВИНОВНИ

    ОтговорИзтриване
  18. Анонимен7/4/14 17:59

    В събота на 5 април 2014- вали, ръми. Човек, когато се движи с кола попада от зона, където вали, в зона където тепърва започва да вали. Но не разбираш сприли валежа или тепърва започва. А първите капки са най- коварни. Те образуват с прахта по настилата хлъзгава материя...
    В събота на 5 април се пускам по въпросния баир, в посока Видин преди разклона за Добри дол и вън от завоя - един ситроен с колелата нагоре в тревата. Инстиктивно натискам сприачки, а колата мигновенно започва да се плъзга. Отпуснах спирачките и внимателно спрях на банкета, за да не се натъкне някой не мен. Когато отидох при колата човекът беше излязъл. Беше сам. Слава Богу- добре...
    Не съм специалист, но имах усещането, че старият асфалт е станал като полиран. Никаква грапавост, никаква порьозност...

    Дълъг завой със спускане, "полиран" асфалт, прах, първи капки дъжд, несъобразена скорост... Очаквайте да чуете отново за баира на Добри дол.
    Да пази Господ.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.