Обследването на причините за свлачището край Градинка приключи,  до дни ще има решение за пропадащия участък
 
Ако пътят за Маказа пропада по вина на строителите, те ще го ремонтират със собствени средства, но няма да понесат наказателна отговорност. Това става ясно от кореспонденция между Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ) и прокуратурата в Кърджали по повод преписка, образувана вследствие на публикации на 24rodopi.com.

Свлачището в района на момчилградското село Градинка, което може да разруши пътя за Маказа, е обект на цялостно геоложко проучване, което приключи тези дни. Всички видове строително-монтажни дейности при строежа на пътя са извършени в съответствие с одобрения инвестиционен проект и няма данни за извършено престъпление от страна на фирмата-изпълнител.
Това съобщиха от Районната прокуратура в Кърджали, която е образувала преписка по случая след публикации на 24rodopi от 9 април т.г. за възникналата опасност по пътя за ГКПП „Маказа".
От Агенция „Пътна инфраструктура" пък са сключили договор с фирма за обследване на причините за възникване на свлачищните процеси. Срокът за неговото изпълнение е до 35 дни, считано от 19 юни, допълниха от прокуратурата. „Ако изследванията докажат неспазване на техническия проект от изпълнителя, то същият трябва да отстрани дефекта. В случай, че се касае за свлачище, то това не представлява дефект, отстраним от изпълнителя. Всички видове строително-монтажни работи са били извършени в съответствие с одобрения инвестиционен проект. Прието е становище за цялостно геоложко проучване", са отговорили с писмо от АПИ до Районната прокуратура след проверката. Според държавното обвинение при това положение липсват данни за извършено престъпление.
Припомняме, че прогнозната стойност на ремонта на участъка е 250-500 000 лв. В случай че причините са природни процеси, независещи от строителя, средствата ще се заделят от аварийния фонд на Пътната агенция.
От „Интегрирани пътни системи" - водещата фирма в консорциума, построил новия път Кърджали - Подкова, пък заявиха, че в района имало старо свлачище. То било извън зоната на шосето и затова в проекта не е било предвидено укрепване. Ще припомним, че зад фирмата стои банкерът Цветан Василев.
Както вече 24rodopi.com писа, заради свлачище до асфалта има опасност и част от пътното платно край село Градинка да пропадне. Свлачището е подкопало над 2 метра от пътя.
Прокуратурата все още не се е занимавала с образувалите се така нар. „вълни" по пътя за Маказа.
24rodopi.com
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

10 comments so far,Add yours

  1. Анонимен27/7/14 10:09

    Уважаема редакция, моля да направите същото и за рехабилитирания участък Спирка Джебел - Кърджали в двете посоки.

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен27/7/14 10:32

    Пеевски фирмите го напряват нали да ремонтира ДПС тогава. ограбиха диржавата

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен27/7/14 11:58

    А пътя към Резбарци?? Вече 5 години стои така огромни дупки

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен27/7/14 12:03

    1.Разклонът за кв.Резбарци;
    2.Малко след моста на кв. „Резбарци“ (кръстовището за Ардино и „Възрожденци“);

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен27/7/14 12:58

    11:58-podkrepyam te, day da zatvorim-pitya tam ...stacka..
    i vij kak 6te obirnat vnimanie...i mediyata 6te izvikame..tam....ii vij za den problema e reshen...viv dnesno vreme tryabva da sme nahalni...nie grajdanite..a ne..da otminavame i da ne obristame vnimanie na problemite...tova e redno ...-..za nas

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен27/7/14 15:19

    МОЛЯ,МОЛЯ, СТРОИТЕЛИТЕ ВИНА НЯМАТ-ВИНОВНИ СА РУМЪНЦИТЕ,ПЪТЯТ БЕШЕ ПРЕДВИДЕН САМО ЗА НАС С ГЪРЦИТЕ ,ТИЯ РУМЪНЦИ ОТ КЪДЕ ДОЙДОХА -НАПРАВО ПРОПАДНА ШОСЕТО.... ХАХАХАХА....

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен27/7/14 17:46

    Skapani bilgari i tursi

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен27/7/14 18:41

    Относно пътния участък Спирка Джебел -Кърджали.Целия път се разкапва .Няма участък без дупки.Нямат вина строителя,няма вина инвеститора, няма вина надзора,няма вина и прокурора.Той чака да му изтече мандата и друг да се занимава с този случай. А строителя чака да изтече гаранционния срок.Само не знам какво чака инвеститора.

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен27/7/14 19:37

    Do 12:03 podkrepqm te napylno tova ne se tarpi da vzemat merki ne e edin i dva den zapylvat go s chakyl mine edin dyjd i gi razkopae..beton li,asfalt li,ciment li nzz kakvo ama dokato ne zastanem na razklona ii zatvorim patq chak togava shte obyrnat vnimanie.. potroshihme si kolite, a posle iskali i danyci da im plashtame..nqmam dumii

    ОтговорИзтриване
  10. найден28/7/14 09:14

    РАЙОННА ПРОКУРАТУРА КЪРДЖАЛИ няма териториална компетентност да проверява пропадналия участък. Или ВИЕ журналистите не сте в час или този прокурор се е помислил за това което не е ! Сигурно е първото...! Ако пък е второто, не ми се мисли за правосъдието...!

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.