"По-важното не е бройката министри, за които всички се хващат, а това, че за първи път един лидер отваря вратите си, казвайки, че в правителството трябва да има повече хора от малцинствата, стига тези хора да са умни с образование и талант. 25 години ние живяхме в капсулация и нито една партия не прие българските мюсюлмани като равнопоставени граждани в своите редици", коментира Вежди Рашидов обещаните от Бойко Борисов 10 зам.-министерски кресла на мюсюлмани.
"В следващото правителство трябва да има поне 10 зам.-министри мюсюлмани и ако ГЕРБ спечели 121 депутати, това ще бъде факт", това заяви Бойко Борисов в населенето с българомохамедани джебелско село Припек.
„Аз негър ли съм, патагонски гражданин ли съм, какво съм? Аз съм турчин, но съм роден в България и съм български гражданин. Докато сме такива, няма национализъм", коментира пред Нова телевизия Вежди Рашидов. „Трябва да се радваме, че се появи политик, който ясно и точно артикулира – свещено право е изборът на вяра, родина и майка. Тогава нека и медиите да не противопоставят българските граждани", допълни той.
"ДПС трябва да се отвори и към граждани от българския етнос. Полуизродени националисти се опитват да диктуват мнение, но то е под нивото на интелигентните хора", коментира още почетният гражданин на Кърджали.
24rodopi.com
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

23 comments so far,Add yours

  1. Анонимен23/8/14 10:43

    да ама не - никога, никога - в бг няма човеци, всички сме изроди

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен23/8/14 10:51

    Вежди,ти наистина си се побъркал!Колко още власт искате?Хубаво да ни довършите с вашата некадърност!Ти нали нямаше да се занимаваш с политика?

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен23/8/14 11:03

    VEJDU RADISHEV PAK E MAHMURLIA ABE GOTVEREN TI NE BESHE LI MULTAK ILI SI KALTAK

    ОтговорИзтриване
  4. хасан23/8/14 11:38

    Сакалъ илезир, сенин анана сайгън йок, бизе не файдан докунабилир ?

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен23/8/14 11:57

    Вежди Рашидов се е побъркал! Всички знаем, че прекрасната певица, майка му е циганка, а той се прави на турчин! Всички знаем, че баща му е българомохамеданин от Маданските села, а Вежди се прави на турчин! Всички знаем, че Вежди преди 1990 година се правеше на голям българин / Веждю Рашидов /, а сега се прави на турчин. Всички знаем, че Рашидов беше член на БКП, а сега се прави на голям ГЕРБ-аджия! Всички знаем, че този иначе талантлив скулптор беше личен приятел на мутрата Илия Павлов, а сега потдържа мутрата Борисев! А бе...въобще циганска му работа! А иначе никоя партия в България още от 1990 година не е отказвала симпатии или членство на български мюсюлмани! Просто... циганинът Рашидов говори цигании! Талантлив скулптор и много прост човек-като Бойко Борисев...

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен23/8/14 12:31

    Наистина ли е циганин? Ле ле!

    ОтговорИзтриване
  7. Дели Хасан от Кърджалийската махала23/8/14 15:22

    Майката на Вежди Рашидов, Кадрие Летифова беше прекрасна певица, но почина при катастрофа! Та тази жена е родена в циганската махала на Кърджали! Щом майката е циганка, какъв е синът Вежди? Разбира се, нищо лошо! Дразнещото е в това,че Рашидов се прави на голям турчин! Тоест, той е дьонме! а това значи-предател! Човек, който се преобръща! Талантлив скулптор, но калпав като човек!

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен23/8/14 15:24

    ВЕЖДИ РАШИДОВ Е ИСТИНСКИ БЪЛГАРИН !!!!!! ЧОВЕК ЗА ПОДРАЖАНИЕ .ЧЕСТЕН И ИСКРЕН ЧОВЕК . ГОЛЯМ ТАЛАНТ !!!! ВЕЖДИ ВИНАГИ БЪДИ ТАКЪВ КАКЪВТО СИ !!!!

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен23/8/14 15:51

    В РАШИДОВ НИЩО ТУРСКО НЯМА,КАДРИЕ Е ОТ МАХАЛАТА,А БАЙ ЛЯТИФ Е ОТ МАДАН,ПИТАЙТЕ БАЙ НУРЕДДИН,КОЙТО ГО Е ДУНДУРКАЛ ВЕЖДИТО В ТЕАТЪРА

    ОтговорИзтриване
  10. BG konsult23/8/14 16:00

    Едно циганче си играело с кал и покрай него минава Вежди Парагиоза.
    Вежди пита циганчето какво прави със калта и то отговаря, герб бате герб като на бойко.
    Следващия ден минава Веждито и пита мангала, а бре манго може ли да направиш вежди рашидов, мангалът отговаря може бате ама трябва за веждитто РЯДКО ЛАЙНО само със кал не става.
    И така ние веднаж те избрахме и видяхме че си ТОЛКОВА БЕЗОЧЛИВ И ЛЪЖЛИВ ЧЕ НЯМАШ РАВЕН НА СЕБЕ СИ.

    ОтговорИзтриване
  11. Амет Доган23/8/14 19:08

    НАМУСУЗ АДАМ !

    ОтговорИзтриване
  12. Анонимен23/8/14 21:24

    Вежди Рашидов не е циганин, а вие сте цигани. Кадрие Лятифова е родена в с.Големанци, Хасковско през 1927 г. Заедно са ходили на училище с майка ми. Лятиф за него зная по-малко, защото Кадрие Лятифова и майка ми бяха неразделни приятелки, били са в един и същ клас... Зная, че Кадрие е заварена, а Лятиф е доведен. Тук заварен, доведен мога да бъркам. Двамата са родени през 1927 г. Кадрие и Лятиф.Брат и сестра са, но от различни родители. Жалко, че майка ми е покойница от 11 г. Тя щеше най-подробно да ми обясни всичко, но ще се постарая. Когато стават големи родителите им решават да ги оженят двамата. Кадрие не е искала, но насила са я дали на Лятиф. Двамата са турци, а не цигани. В Големанци е нямало цигани. Има много тракийци, които са родени там те могат да потвърдят. На Лятиф баба му ли, прабаба му ли един от тях бил циганин женен за турчин. Но това се пада на Лятиф прабаба. Далечна...Кадрие си е отвсякъде туркиня. Родиха им се две деца-Ружди и Вежди. Лятиф работеше в Димитровград в рудника, а Кадрие с двете си деца живееше на квартира в центъра на Хасково, бившата ДСК до бившия банбук. Много често ходихме с майка ми у тях. Говориха си на турски език, за да не разбера аз какво си говорят. Зная от майка ми доста неща, които тя е споделяла, но няма да разкрия на никого, дори и на Вежди. След Хасково отидоха в Кърджали...По-рядко се виждаха с майка ми, но майка ми знаеше т.е. интересуваше се за живота й. Преди да почине дойде у нас. Аз съм на годините на Вежди. Малка бях..Майка ми я нахрани и така по живо по здраво си замина за Кърджали...Не след дълго майка ми разбра, че е починала при катастрофа Кадрие... и сама ходи на погребението, мисля че баща ми не отиде, защото му ставаше лошо...И така, мисля че годината, в която при катастрофа почина Кадрие Лятифова беше 1960 г. Вежди беше на 9 години...След време от рак почина брат му Ружди,роден през 1946 г. Рработеше заедно с баща си в мина Мадан мисля, че беше. След време и баща му почина. Вежди е сам т.е. има семейство. Съпругата доколкото съм се интересувала е българка и се казва Снежана,лекар е. От брака си имат едно дете...Сега има три внучета...Така, че след като не знаете не пишете глупости. Всичко е "едно към едно" написано от мен с малки обърквания... Вежди си е пич отвсякъде, колкото и да не го одобрявате. Майка му страхотно красива жена, усмихната, движеше се с българки, може би това е ген, а сега и Вежди същото го прави, няма нищо лошо. Не значи като си турчин, трябва да мразиш българите и обратно. В Големанци и българи и турци си живееха добре. Това всеки може да го докаже...Няма смисъл да ви убеждавам, явно че конкуренцията ви дразни. Оставете го да си живее живота. Способен, кадърен, скулптор, всичко си е изкарал сам с тези две ръце. Само на 9 години е останал сирак и вие сега лаете ли лаете по форумите за него. ТУРЧИН Е. 100% истина. Точка слагам!

    ОтговорИзтриване
  13. Анонимен23/8/14 21:28

    Boje,kolko nisak intelekt komentira Vejdi i pozitshiata my na balgarski grajdanin.
    Toi e velik tvoretsz,hymanist-primeri v presata mnogo.4etete,gospoda,shte vidite 4oveka Vejdi,a kato politik ne ztepi basma na nikogo,zashtoto e istinski intelektyaletz i govori kakvoto misli, a ne kakvoto iskat da 4yiat ts. ne e nagajda4.
    Derzai,Vejdi!!!


    ОтговорИзтриване
  14. Анонимен23/8/14 22:42

    21:24. Завършила съм четвърто отделение. Препрочетох си драсканиците и разбрах, че имам много граматични грешки. Който навремето не е учил, така е...

    ОтговорИзтриване
  15. Анонимен23/8/14 22:48

    ВЕЖДИ с. ГОЛЕМАНЦИ и с. ИВАНЦИ и др. съседни села до Иванци, а ти ги знаеш, кои са, те подкрепяме. Никой не може да ни промени мнението за него. Когато познаваш родителите му, семейството му, не можеш на бялото да казваш, че е черно. Благодаря на Аллах, че го има. Ръцете му са златни. Вярно е, че сме прости, но не вярвам той да се унижава от нас. Не всеки може да бъде велик, а ВЕЖДИ е такъв. Живи и здрави бъдете всички в къщи!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ОтговорИзтриване
  16. Анонимен24/8/14 00:20

    Ало Вадим какво е това име пе какъв си ти нито пишеш на кирилица нито името ти е българско .недей завижда човека чак в Америка е правил изложби а ти анан Колу какъв кур си направил.

    ОтговорИзтриване
  17. Бай Нуредин от Театъра24/8/14 07:25

    В село Големанци, Хасковско 90% от населението е циганско! То е мохамеданско и се турчее! Кадрие Летифова е чиста циганка! Разгледайте внимателно снимките й и ще се убедите от циганските й черти и от боята й! Иначе е красавица, но носи циганска красота! И прекрасна певица. В това, че е циганка, няма нищо лошо... Бащата на Вежди е българомохамеданин от Маданско! Там никога не са живели турци! След рудниците в Димитровградско, Летиф започва работа като милиционер в Димитровград! Кой можеше да започне такава работа в онези години ако не е българин или българомохамеданин? Защо мислите, Вежди е женен за българка? Защото кръвта вода не става!... Лошото е, че Вежди се прави на турчин какъвто не е! Тоест, Вежди е талантлив скулптор и гадно дьонме! Това е истината... каквото и да си приказвате!

    ОтговорИзтриване
  18. Кж турчин24/8/14 11:17

    Неграмотмиците от ДПС пишат ли пишат! Хем неграмотни, хем завистливи! Това съчетание, гарнирано с алчност и крадливост ги прави жалки. Просто е смешно да сравняваш Вежди примерно с Айхан Етем, Мустафа Ахмед, Сейфи Неджиб, Ремзи Осман, "инжинер" Фаари, Талят Чобан и разни там други овчари! Това, че са си купили лъскави коли и много апартаменти с крадени народни пари от общините, никак не ги прави умни. Напротив! И те, като Митхат Табаков, Гюнай Сефер, Христо Бисеров и др. в най-скоро време ще усетят тежестта на Закона! Ние ще помогнем това да се случи, защото аз не желая всички нас, турците в България, да ни пришиват към група престъпници и доносници, самоопределени като лидери!

    ОтговорИзтриване
  19. Анонимен24/8/14 12:45

    До 24/8/14 07:25
    Бай Нуредин от Театъра ти си циганин, че лъжеш. Когато фактите говорят и боговете мълчат. Престанете да хулите и говорите неверни работи за Вежди и семейството му. Първо в с. Големанци, Хасковско през 1913-1923 г. от Беломорска Тракия са ги настанили да живеят българи-християни-тракийци. Половината село е населявано от тракийци-християни, а другата половина-горната махла от мюсюлмани. За какви помаци и цигани ми говориш. Аз съм израснала в това село. Винаги на ваканцията майка ми ме водеше на село. Нижехме тютюн, след като свърши нашия тютюн отивах да нижа на приятелката ми, която живееше срещу баба ми мюсюлманка. Анадънму. Не можеш да ме убедиш. До 18 годишната си възраст винаги с майка ми ходехме и лято и през зимната ваканция на село. Аз съм родена в град, но не и в Кърджали. Няма да се повтарям. ТУРЦИ СА СИ ОТВСЯКЪДЕ. А на снимката не гледайте. В действителност беше много, много по красива. С червена не много къса коса. Висока около 165. Косата й не беше на плитка, както е на корицата на...усмихната,весела,добричка,ходеше и споделяше с една тракийка всичко и обратното тракийката си е казвала мъката на нея, но се говореше на турски език и не зная, какво си говореха, а и бях много малка. Много искаше да си има момиченце. Няма да забравя, като ме видеше само ме прегръщаше и ми говореше, но пак на турски език, а аз не зная турски език. Не вдигайте хората от гроба. Лека им пръст на майката на Вежди, брат му, баща му!!! Престанете бе хора. Нищо вярно няма относно помаците и циганите. Ако тракийците-християни ги мислите да помаци, проблема си е ваш и ако мюсюлманите в с.Големанци си мислите за цигани, също проблема си е ваш. ТУРЦИ И ТРАКИЙЦИ-ХРИСТИЯНИ ЖИВЕЕХМЕ МНОГО ДОБРЕ. Майка ми е ходила в Големанци след 1989 г. имаме 100 декара земя и ми каза следното: турците майка не са същите, обидени са от преименуването на имената им. Тодор Живков не трябваше да им сменя имената. Чувства се, че не се държат с мен както преди. Това бяха думите на майка ми. Жалко, че не е жива. Тя най-добре щеше да ви разкаже всичко от А до Я за семейството на Вежди. Но всичко писано от мен е истина, а не лъжа. Нямам никаква сметка нито от Герб, нито от Вежди. Вежди не ме познава. Децата ми са на запад. ЗЛОБАТА ЩЕ ВИ УНИЩОЖИ. КАК МОЖЕ ТУРЧИН ЗА ТУРЧИН ДА КАЗВА, ЧЕ СА ЖИВЯЛИ ЦИГАНИ И ПОМАЦИ В ГОЛЕМАНЦИ. Ай сик тир. И аз се обиждам. Въпреки, че корените ми са от Беломорска Тракия. Баща ми е роден там и на 2 - 3 г. идват в Обзор и след две години отиват в град У. Не сме помаци, а турците не са циганииии. Дори и да сме помаци и цигани нищо обидно няма. Всички сме хора, но лъжата ме нерви и затова седнах да пиша...Няма да си пиша името, защото не желая. От с.Големанци много тракийци се изселиха в Кърджали. Те ще разберат коя съм...

    ОтговорИзтриване
  20. Анонимен24/8/14 14:24

    ДО 12:45. НЕ ПИШИ ГЛУПОСТИ ! ТУРЦИТЕ ВИНАГИ СА БИЛИ "ОБИДЕНИ" НА БЪЛГАРИЯ И БЪЛГАРИТЕ ! И ПРЕДИ ВЪЗРОДИТЕЛНИЯ ПРОЦЕС , ЧАКАХА ИЗСЕЛНИЧЕСКИТЕ СПОГОДБИ КАТО МАННА -НЕБЕСНА РОДЕН СЪМ И ИЗРАСНАЛ В КЪРДЖАЛИ , ПОМНЯ С КАКЪВ ЕНТУСИАЗЪМ И РАДОСТ ТОВАРИХА НА Ж.П. РАМПАТА НОВИ И СТАРИ МОТОРИ "ИЖ" !!! ВИНАГИ АКЪЛА ИМ Е В ТЪРЦИЯ ! АНАДЪНМУ !

    ОтговорИзтриване
  21. Анонимен24/8/14 17:09

    12:45. "Отиват в град У." !!!!!!!!!!!!!!!!! Кой е града , бе Госпожа ! Като знам каква мизерия беше в Турция през 60- те години , но като се решеше изселническа спогодба , "нашите турци" си късаха г-за да купуват стока , да стягат денкове и тюфлеци , и айде на гарата ! Гонени били !!!!!!!!!!!!!! Даже и през 1989 година , като "обидени" се молеха на Българите да им продават жигулите , ладите , и цветните телевизори , та да "забогатеят" в тюркията !!! Аз лично им продадох Лада 1300 и два цветни телевизора !!! Берекет версин !!!! Гонени били ........... !!!!!!

    ОтговорИзтриване
  22. Анонимен24/8/14 22:17

    Каквато е разликата между старобългарите и тракийците-християни, такава е разликата между турците от с.Големанци и Кърджалийските турци.Например: Старобългарите не ни обичат нас тракийците, трябва ли да се сърдим. Казват ни гелмета и то от селата-Хасковски,Кърджалийски...Да, тракийците са имали много деца-7-8-9, а старобългарите по 2 деца... През 1923 г., когато тракийците са ги заселили там(с.Големанци), а те са всички от Чобанкьой(дано правилно съм изписалаЧобан...), Гюмюрджинско, сега Гърция-Комотини...Когато започнаха да се строят заводи в Кърджали, а някои се омъжиха, ожениха в Хасково, Пловдив, София и тракийците отидоха в градовете. Мюсюлмани от други краища изкупиха къщите на тракийците. Сега в с.Големанци живеят само мюсюлмани. Едните са си живели винаги там (Роднините на Вежди), а другите са пришалци. Няколко пъти след 1990 г. ходих на село(имаме земи...) и като ме видяха туркините започнаха да ми викат, по добре беше с вас тракийците. Отговарям на 24/8/14 17:19І Роднините на Рашидов никога не са искали да ходят в Туркие, а другите мюсюлмани, които дойдоха след това те може би желаят, но не мога да потвърдя, защото не съм разговаряла с тях по тези въпроси. Ходих да си видя бабината къща и поговорихме, но с другите ми е по-добре, защото се познаваме...Но това са подробности. Имаме пет пръста на едната ръка и всички не си приличат. Както българите, така и мюсюлманите. Всички хора са различни. Свят шарен. И от българите, старобългарите, тракийците, помаците, мюсюлманите, арменците има и добри и лоши хора. Злобата унищожава човека. По-добре да сме добри един към друг отколкото да се мразим. Животът е кратък. Като се върна назад не разбрах как минаха тези години...17:09, това е истината. Политиката не я разбирам, но щом стане въпрос за Вежди вземам отношение, защото като малки заедно си играехме у тях аз,той и брат му. Имаше акордеон и аз свирех на него, след това и на мен ми купиха, а и моята майка по едно и също време с леля Кадрие са били бременни. Аз съм на годините на Вежди, а ХХХХХ е на годините на Ружди. Но ХХХ майка ми само мен водеше у тях. Беше страхотно хубаво. Много сладки деца бяха-с бели ризки, с черни панталонки, чистички, а в тях беше страшно уютно. Много голяма чистница беше леля Кадрие. Малка бях, но като на лента всичко ми е записано. Не искам да знае Вежди за мен, защото той е много, много над мен. Аз съм прост човек. Не завърших навремето висше образование, за което много съжалявам. По-добре да не се познаваме. С хххххх ще намерят сходен език, но както горе писах хххх не е ходил в тях и нищо не знае. Вежди е Голям човек. След време хората ще съжаляват за много работи, които са писали за него...,но проблема си е техен. Вежди, единственото нещо от с.Големанци(имаме градина и две семейства са от с.Големанци,едната е медицинска сестра...много често си говорим за теб и леля Кадрие)ядосват се най-много, че не си защитил ....театъра на майка ти. Единствено за това ти се сърдят....

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.