За 31 места в страната МВР има данни, че там редовно се провеждат незаконни гонки, като на едно от местата, край Кърджали, се събират хора от цяла Южна България. Това съобщи комисар Бойко Рановски, началник отдел „Пътна полиция" в МВР по време на дебат в Комисията по транспорт, събрала депутати, експерти и представители на гражданския сектор за приемането на мерки за ограничаване на незаконните гонки.
Като пример за място, където традиционно са се провеждали гонки, комисар Рановски посочи бившето летище в Кърджали, което по думите му събирало хора от цяла Южна България. Благодарение на проведените специализирани полицейски операции, събиранията на летището в Кърджали с цел провеждане на нерегламентирани състезания са ограничени, отбеляза той.
От ГЕРБ готвят законодателни промени, с които гонките да бъдат квалифицирани като хулигански прояви и до 24 часа да може да бъде образувано бързо производство.
По отношение на гонките, комисар Рановски заяви, че са били предприети много мерки, дадени са били указания във всички областни дирекции. „От разпорежданията, които започнаха през пролетта в дирекциите постъпва много сигнали за провеждане на гонки, които не се потвърждават", коментира той.
Комисар Рановски призна, че основен проблем, с който се сблъскват полицаите при отработването на сигналите, е, че при пристигането на място се оказва, че има събрали се множество хора, но няма състезания. Въпреки това, МВР отчита установени 220 лица за присъствие на такива места, а съставените актове са 25. Осем са заповедите за налагане на принудителна административна мярка.
Идеята Родопите да имат свой аеродрум набира скорост през 60-те години на миналия век и е окончателно развита в началото на 70-те. Тогава край кърджалийския квартал "Гледка" е създадено малко гражданско летище. Така изолираната, поради недобре развитата по това време пътна инфраструктура, област е свързана с останалата част на страната чрез въздушен път.
Летището започва работа със скромния персонал от трима души, изпълняващи различни задачи, като в най-силните години професионално обвързаните със съоръжението служители достигат до 15-20 души.
Също така, полетите до родопския град са предпочитани от летците, за да допълват необходимия си брой летателни часове.
Полосата на кърджалийската аерогара се използва основно от вертолети Ми-1, Ми-8 и мъничките транспортни самолети Ан-14, наричани на галено "Пчьолка".
Тези машини осъществяват ежедневни пътнически полети между столицата и Кърджали. Сутрин в посока София, а вечер - наобратно. Освен на гражданската авиация, летището служи и на селскостопанската. Оттук излитат хеликоптерите Ка-26 и вечният двуплощник Ан-2, които облитат родопския регион, изпълнявайки различни селскостопански задачи.
За съжаление, романтичният период от историята на летище Кърджали прекъсва внезапно през 1971 година. Тогава, в ранното утро на 17 септември, Ан-14 с борден номер LZ 7005 се отлепя от бетонната полоса на път за София, но никога не достига крайната си точка. "Пчьолката" изпълнява визуален полет по маршрута Кърджали - Асеновград - Пазарджик - Вакарел - София, но над Рила попада в мъгла и се налага полетът да бъде навигиран от диспечер на РВД София.
Малкото транспортно самолетче се забива челно в скалите край връх Свети Дух близо до село Мала Църква. Загиват 11 души. Единствен футболистът на "Арда" (Кж) Христо Геренски оцелява по чудо и е спасен от местен овчар.
Както вече 24rodopi.com писа, 5 малки самолета кацнаха на старото летища край Кърджали на 21 септември м. г. Пилотите на двуместните летателни машини са от София и Пловдив и са приятели на бизнесмена Себахаттин Гьокче. Те обсъдиха идеята за създаване на аероклуб в Кърджали.
24rodopi.com
Събират се само амуджи, да покажат какво са купили след тютютня
ОтговорИзтриванеАмуджа си ти. По-добре да се събират горе от колкото да се гонят в самото населено място. Но явно "аероклуба" с повече присъстващи.
ОтговорИзтриванеKo stana - koga tragva samaliota za Athina?!:-):-):-)
ОтговорИзтриване