Всички граждани и фирми, чиято такса „Битови отпадъци" ще се определя на база количество събирано в съд според новата методика за определяне на таксата, трябва да подадат заявление в Дирекция „Местни приходи" и да посочат вида съд, в който желаят да събират отпадъците, обяви заместник-кметът на община Кърджали Иван Велев. По думите му сроковете за подаване на заявленията са били удължавани нееднократно, но последният определен с решение на общинското ръководство е 30 април.
Заместник-кметът Иван Велев коментира въпроса защо се наложи смяна на методиката за определяне размера на такса „Битови отпадъци", въпреки че по старата за 2015 година Дирекция „Местни приходи" отчете много добра събираемост. Той припомни, че при заложен план 4 447 000 лева са били събрани 4 661 000 лева.
„С решение на ВАС от 2015 година, което потвърди решение на Административен съд в Кърджали от 2014 година, беше отменена Наредбата за такса „Битови отпадъци" и бяхме принудени според указанията на ВАС да изработим нова наредба. При нея размерът на таксата трябва да се определя на количество генериран отпадък, а когато количеството не може да се определи, таксата се определя в левове на ползвател или пропорционално върху основа, определена от Общинския съвет, която не може да бъде данъчна оценка на недвижимите имоти, тяхната балансова стойност или пазарната им цена", коментира Иван Велев.
Новата методика за определяне на такса „Битови отпадъци" е базирана на количеството отпадъци, събирано в стандартен съд, а това са съдове с вместимост 110, 120, 240 литра и т.нар. съд „Бобър" от 1100 литра. Това е единственият начин за определяне на количеството битови отпадъци, приет в България, каза заместник-кметът и допълни, че в наредбата е било допуснато таксата „Битови отпадъци" да се определя и на квадратен метър за онези граждани и фирми, които нямат възможност да ползват съдове за измерване на битовия отпадък.
„Искам да подчертая, че никъде в България няма разработена подобна или каквато и да е друга методика за определяне на такса битови отпадъци. Във всички общини се ползва все още старата методика. Но с решението си ВАС не отчете, че Законът е с отложено действие. Така че ние бяхме принудени първи, без да черпим опит от никого, да направим една нова методика, която да обслужва община Кърджали", коментира Иван Велев.
По думите му общият облог, общата сума при новата методика за определяне на размера на такса „Битови отпадъци" за община Кърджали не е увеличена. Общият облог остава същият като този за 2015 година. Според Велев обаче има вътрешно преразпределение на сумите, които плащат граждани и фирми за такса битови отпадъци, произтичащо от новата методика за определяне на размера на таксата. Така например за жилищна сграда в централната част на Кърджали за 2015 година се е плащало 65 лева, а за същата квадратура в кв. „Възрожденци"- 40 лева. Според новата методика собственик на жилище от 60 кв. м в централна градска част сега ще плаща 48 лева, както за същото жилище в кв. „Възрожденци". „Тези, които са плащали повече сега ще плащат по-малко и обратно", подчерта заместник-кметът.
Същото важи и за нежилищните имоти.
„Има фирми, които за 2015 година са плащали 33 800 лева, сега трябва да плащат 12 100 лева. Друга фирма е плащала 17 800 лева, сега ще плаща 10 400 лева. Има и такива фирми, при които такса битови отпадъци за 2016 година се е увеличила спрямо тази от 2015 година. Тогава обаче тези имоти са имали много ниска отчетна стойност, на базата на която се е определяла и таксата. Например нежилищна сграда в централна градска част на Кърджали с разгърната застроена площ от 1496 кв. м. е плащала 22,10 лева такса битови отпадъци, което е по-малко от таксата за една гарсониера. Подобни фирми сега естествено ще плащат по-висока такса „Битови отпадъци". В тази връзка ще кажа, че когато разликата между предишната и тази година в таксата е фрапираща, гражданите и фирмите могат да се обърнат към дирекция „Местни приходи" за справка, на всеки един ще му се даде подробна информация и ще му бъде обяснено откъде идва тя", каза още заместник-кметът на община Кърджали Иван Велев.
24rodopi.com
Пълни глупости
ОтговорИзтриванеВъпрос: Защо такса смет не се определя на брой живущи, а на квадратен метър?
ОтговорИзтриванеОтговор: Защото тогава ще лъсне че сме регистрирали по 20-30 души на едни адрес заради изборите и ще имсе завие свят на собствениците на тези жилища от таксата смет
НА ГЛУПАВИ ГРАЖДАНИ,ГЛУПАВИ УПРАВЛЯВАЩИ.
ОтговорИзтриванеМоля ако някой има информация, колко е такса смет за съдовете от 110, 120, 240 литра и така наречения ,,бобър"? Благодаря ви предварително.
ОтговорИзтриванеТоя защо още е зам. кмет. Нали има действаща фирма. Нека обясни за нея, а не плещи глупости, как ще се намали данъка, като всъщност се увеличава!
ОтговорИзтриванеТака трябва да е! Щото колко боклук произвеждаш и изхвърляш, не зависи от това, в кой квартал на града живееш! Няма логика живеещите в центъра да плащат повече от живеещите в кв."Възрожденци" или в "Байкал".
ОтговорИзтриванеНищо не се разбра от статията-наистина пълни глупости...
ОтговорИзтриванеНай справедлива ще е на база изразходвана чиста вода. Ще спрат с поливането на доматите, а и от изразходваната вода става ясно и каква е хигиената и количеството смет. Това не е правено, мисля ,никъде, и е добре да се обсъди.
ОтговорИзтриванеВелев в Пазарджик така ли се прави политика? Г-н Азис от тук нататък нито един глас няма да видите от сем.Шекерови!
ОтговорИзтриванеBezumni nedoucheni obstestveni darjavni bulgarski marzelivi slugi.....:-):-):-):-):-)
ОтговорИзтриванеNima ste gi naznachili na darjavno bulgarsko slujenie specialno i bez nikakvi elementarni znania po geometria i matematika, bez nikakva nachalna bulgarska shkola?! Ot gorata li gi hvanahte tesi prosti slugi?!:-):-):-):-):-):-)
ЗА КАКВО НАМАЛЕНИЕ ГОВОРИ Г-Н ВЕЛЕВ, АЗ ДО СЕГА ЗАЕДНО СЪС СЪПРУГА МИ СМЕ ПЛАщАЛИ 90.ЛВ СМЕТ,А ТАЗИ ГОДИНА 180 ЛВА ТОВА Е 100% -ТОВО УЕВЕЛЕЧЕНИЕ НА ТАКСА СМЕТ,КЪДЕ Е НАМАЛЕНИЕТО,КАК НИЕ ДВАМА ПЕНСИОНЕРИ,щЕ ПЛАщАМЕ ТОЛКОВА СМЕТ,И ТО ЗАщОТО СМЕ САМИ БЕЗ ДЕЦАТА НИ И ЖИВЕЕМ В ГОЛЯМА ЖИЛИщНА ПЛОщ,ДВАМАТА КОЛКО СМЕТ МОЖЕ ДА ИЗХВЪРЛИМЕ ,ЧЕ ДА ПЛАщАМЕ 180 ЛВ,КАЖЕТЕ МИ.НО РАЗБРАХ,чЕ НЯМА СПАСЕНИЕ ВСЕ ЕДНО ЖИВЕЯ НА КВАРГИРА В СОБСТВЕНИЯ СИ ДОМ,
ОтговорИзтриванеTaksa smet e 100% uveli4eno za vsi4ki
ОтговорИзтриванеИзлезе национална статистика, според която в община Кърджали се изхвърля най-малко боклук на глава от населението - около 270 кг. на човек на година. А в други градове например е над 400-500. Най-справедливо е, да се определя на реално изхвърлено количество. Това важи най-вече за фирмите, които повечето предават хартия, найлон и т.н. или той въобще не достига до контейнерите, а пък битови отпадъци повечето фирми не изхвърлят. Истината е, че точното количество трябва да се установява от сметосъбиращата фирма, като това им се заложи в договора. Също така на фирмите трябва да се даде възможност и сами да си извозват отпадъците до сметището и да си плащат за депонирането. За бита единственото, което ще работи засега е таксата да се определя на човек. Но и от човек до човек има разлика. Един изхвърля боклука през прозореца, друг е по-съвестен. Иначе досегашната методика беше доста несправедлива - старото строителство плащаха по 10-20-30 лв. а до тях същия обект - плащаше на отчетна стойност.
ОтговорИзтриване