След
няколко неуспешни опита да организират тържествено прерязване на лентата на
третата фабрика на „Теклас България“ с премиерите на Турция Ахмет Давутоглу и
на България Бойко Борисов, от дружеството най-сетне насрочиха ден за празника,
но само с един министър-председател. Първият неуспешен опит да съберат
Давутоглу и Борисов в „Теклас" ръководството на дружеството направи преди 18
месеца. Третият корпус на компанията за автомобилни части бе готов още през
есента на 2014 година.
Премиерът
на България Бойко Борисов ще открие третата фабрика на компанията „Теклас
България” край село Глухар в неделя – 15 май. Той е потвърдил участието си в церемонията. Очаква се в базата край пътя Кърджали
– Момчилград да пристигне и министърът на регионалната развитие Лиляна Павлова.
Церемонията ще започне от 14.00 часа.
Припомняме,
че Бойко Борисов откри и втората фабрика на „Теклас България” на 15 октомври
2011 година (на снимката горе).
"Третият
корпус отдавна е готов, но ръководството забави датата за откриването заради
предсрочните избори в България и за да може да бъдат поканени двамата премиери",
разкриха през ноември 2014-та година за 24rodopi от дружеството. После
възникнали други пречки, а вече няма как да дойде Давутоглу, защото подаде
оставка.
Амбицията
на ръководството на „Теклас" е компанията да стане третата в Европа в
осигуряването на охладителни детайли и системи за автомобилната индустрия. В
ход е изнасяне на част от производствата от Турция в Кърджали. „Теклас"
работи основно с производители на автомобили от Европейския съюз и иска да
избегне тежките мита.
Разширението
на „Теклас-България" се наложи поради рязко нарасналите поръчки от
световните автомобилни гиганти. Освен каучукови детайли за охладителните
системи на водещите марки автомобили, компанията планира да произвежда целите
охладителни системи, които ще включват и пластмасови, и метални детайли.
В
третия корпус повече от година се правят детайли от пластмаса чрез термоформиране.
Те са предназначени за поточните линии на автомобилните гиганти „Фолксваген
Груп", "Дженерал моторс", "Даймлер Бенц", БМВ и
„Рено". Изделията се влагат в автомобилите и не са предназначени за търговската
мрежа за резервни части.
Проектът
„Теклас-България" стартира през 2005 г.,когато е взето решението и започва
изграждането на първия корпус на фирмата край Кърджали. През 2006 г.заводът е
готов и през следващата година започва да произвежда продукция за марките на
„Фолксваген Груп"- „Фолксваген", "Шкода", СЕАТ,
"Ауди","Порше". През 2008 г. се изпълняват поръчки и за
марките на „Дженерал мотърс"- „Шевролет" и „Опел". През 2010
предприятието е посетено от представители на „Мерцедес-Бенц", БМВ,
"Рено", ФИАТ. Печелят търгове за 2011 г. Разработват големи проекти с
гигантите в автомобилостроенето. Дългосрочно е сътрудничеството им с
„Фолксваген Груп". Поръчките налагат през 2010 г. да започне изграждането
на втория корпус.
Третият
корпус се простира на площ от 10 000 кв.м. 2 000 кв.м. са отделени за цех за миксиране
на каучук. 1 000 кв.м. е новият склад.
„Изключителен
шанс за Кърджали и региона е установяването на дружеството именно тук, тъй като
инвеститорите бяха пред дилемата дали в Стара Загора или в Кърджали да бъде
построен първият завод. Решаваща роля за решението да бъде в Кърджали е на
генералния директор на холдинга (Неби Анъл – б. р.), с когото оттогава се
познаваме и работим заедно от 2004 г. Следва да отбележа и заслугата на
Общинския съвет на Кърджали и неговия председател (по това време е Сейфи Неджиб
– б. р.), и най-вече на тогавашния и настоящ кмет на Кърджали инж. Хасан Азис,
за предоставения за закупуване терен през 2004 г., който е изключително ценен и
необходим на това специфично производство", обяви преди година Георги
Георгиев, консултант и пълномощник на изп. директор на "Теклас - България".
Адвокат
Георгиев получи най-важната позиция в „Теклас България" след отстраняването
на Метин Дениз, който в продължение на 7 години беше изпълнителен директор. Той
бе освободен след серия трудови инциденти и смъртния случай с 45-годишния
работник Еркан Халил.
Близо
2 000 души работят в момента в „Теклас България", а работници се карат и
от област Хасково.
24rodopi.com
Браво ,Винету ,ти си нашия вожд
ОтговорИзтриванеNabirame robi
ОтговорИзтриванеБРАВО НА ТЕКЛАС БЪЛГАРИЯ НЕКА ЗА ХОРАТА ДА ИМА РАБОТА
ОтговорИзтриванеЧе закъде е Бойко без Лиляяяяяяяна ??????????????????
ОтговорИзтриванеТеклас.
ОтговорИзтриванеТеклас.
Теклас е мит без покритие.
Заплатата е 440 лв.
Съвременно Робство.
Тази ли е директорката на Теклас, със сивото костюмче, бежовата чанта и черните сандалки или сме се припознали?!
ОтговорИзтриванедайте, инфо, моля Ви!
Tam sega veche rabotqt mn.cigani
ОтговорИзтриванеRikovodstvoto vseki den obikalqt po selata da namerqt hora
ОтговорИзтриванеОт човешки ресурси не могат да говорят бг език. Началници без образование........ анархия :)
ОтговорИзтриванеBaran bey kel kafali
ОтговорИзтриванеТази сбирщина от фесове Теклас, където ако не говориш турски не ти дават хляб трябва да се събори до основи !
ОтговорИзтриванеКой беше той бат Бойко,за какво се бори тоя бат Бойко...и защо ще дойде в свещената Родопа планина,неговия интерес е в Витоша планина
ОтговорИзтриванеzatova ne im varvi na teklas...... kak e vazmojno da si na4alnik bez da znae6 bg ezik ili v administraciqta da raboti6
ОтговорИзтриванеBokluci
Теклас добре че те има било турско ама е в бг който го мързи да не работи
ОтговорИзтриванеЗа какво му е български да знае? Те българите се изтрепаха да се натискат за работа там..Стига сте писали глупости. Ще събират хора от хасковските села а българи от Кърджали например, няма да наемат?Просто никой от тях не иска да работи там.
ОтговорИзтриванеНе е нужно да знаеш български за да си началник.Нужно е да разбираш от работата си
ОтговорИзтриванеБъдещетото на Теклас е тясно свързано с развитието на ромската общност и ромската махала в Кърджали.
ОтговорИзтриванеНеграмотни
ОтговорИзтриванеЧовешки ресурси незнаят български език. Неграмотници
ОтговорИзтриванеЕ,и българи работят там,и турци.Само че работят няколко месеца и напускат.Защото за без пари никой не иска да работи.Работата е вредна за здравето,трябва да има допълнително заплащане за вреден труд.Хората усещат,че ги използват и бягат.Няма нищо за чудене.Ако ще блъскаш яко,за тази работа в чужбина за една година хиляди ще изкараш.И,19.16-,не си прав.Хората не са мързеливи-просто им писна да ги използват.Някои смятат 450-500 лв за много пари,но по-умните бързо се усещат,че ги използват.Не е нужно да ги наричаш мързеливи,бъди сигурен,че са си намерили в пъти по-добре заплатена работа.
ОтговорИзтриванеИнтересно е да се знае къде е сега Метин Дениз, защо е там и какви ги върши. Аз зная - проваля завод на голям европейски инвеститор. Върна го 10 години назад и срина репутацията на компанията в района.
ОтговорИзтриванеДано не свърши като в ТЕКЛАС с тежък инцидент.