От компанията се извиниха за гафа с дизайна на опаковките!
Не съдействай на ИДИЛ, пардон - на "Лидл", гласи апелът на Александър Симов.
„Не
ходете в "Лидл" („Лидъл“, „Lidl“), не купувайте
от тях, не правете оборот на алчни маниаци, които и без това ви пробутват
боклучавите стоки на Европа“, зове кърджалийският депутат Александър Симов.
Какво
казва още народният представител от БСП за грандиозния скандал, в който се
забърка веригата, вижте пълния текст от анализа му, публикуван във вестник „Ретро“:
Една снимка
минава като горски пожар из социалните мрежи тези дни. Тя представлява пародия
на логото на търговската верига "Лидл" и то е преиначено на
"ИДИЛ". Тази анаграма като всяко обществено изкуство нацели проблема
точно в десетката. Нека да припомним - голямата търговска верига, която като
паяжина е проникнала в големите градове, заличи от опаковките на своите стоки
кръстовете от църквите в Санторини. Всичко това стана по време на шумно
рекламираната "гръцка седмица". Самата Гърция се вбеси, защото прие
това като посегателство срещу своето културно наследство, в Чехия призоваха за
бойкот, а темата стигна и до нашите ширини и накара много хора да се възмутят
от посегателството.
Нека преди да
коментираме детайлите, да изясним най-важното. Действията на "Лидл"
са абсолютно малоумие и заслужават всяка обида, която може да се роди в
съзнанието на човек. Да заличиш кръстове от пейзажна снимка, говори за
идеологически фанатизъм и наистина се родее с действията на „Ислямска държава“.
Брадатите терористи обичат да взривяват храмове на чужди религии и да
унищожават културно наследство. Същото направи и рекламният отдел на голямата
търговска верига.
Обяснението на
скандалните действия пък се родее със сюрреализма - "Лидл" избягвали
да ползват религиозни символи по опаковките си, за да не притеснявали
потребителите си от алтернативни вероизповедания. Значи, готови сме да направим
всичко в името на голямата печалба, включително и да заличим основни културни
белези на страната, чиито продукти продаваме. И, разбира се, почнаха едни
заклинания как "Лидл" се гаври с християнската идентичност на Европа,
в което има доза истина. Но това не се прави в името на мултикултурализма или
свръхтолерантността. Просто големите търговци искат свръхраздути печалби. А
очевидно културната идентичност пречи печалбите да станат големи и резултатът
от това са махнатите кръстове.
Иронията е, че
27 години новоизпечените антикомунисти се плюнчеха, че комунистите водели битка
с църквите и кръстовете и заради това трябвало да горят в ада. Сега виждаме, че
и капиталистите започват същата борба. А черният хумор в ситуацията е, че
мнозина от тези, които и до днес късат ризите си за това как червените изверги
избивали свещеници и поругавали църкви, застанаха на страната на
"Лидл" в този скандал.
Че нали е много
мултикултурно и либерално да си част от комерсиалното крило на ИДИЛ, пардон -
на "Лидл". И чудото стана - нашите умни, красиви и богати влязоха в
клуба на хората, които гордо обявяват, че пазаруват в голямата търговска
верига. Всеки, който е светнат, обаче знае, че "Лидл" в Германия е
магазин за пролетариата, тоест да превърнеш пролетарската гордост на Германия в
свое буржоазно удоволствие в провинциална България, е толкова парвенюшко, че
чак кърти пломби.
Това е все едно
да заемеш страната на талибаните в Близкия изток. Не че нашите не го правят,
като вдигат лозунги в подкрепа на "умерената опозиция" в Сирия, но в
този казус вече е съвсем открито. Защото ако един човек има национално и
културно достойнство, той не само нямаше да се фука, че пазарува в
"Лидл", но повече никога нямаше да стъпи в магазините им. Бойкот до
последно за всички, които си мислят, че могат да цензурират реалността и
историята. В Чехия ядосаните потребители облепиха витрините на магазин на
"Лидл" с жълти кръстове.
Тази история не
бива да бъде забравяна, защото в нея се крие ахилесовата пета на Европа. Европа
е готова да отрече себе си, само и само да докопа някое и друго евро. Там,
където стремежът към печалбата е по-силен от уважението към културното
наследство и историята, предстоят само задънени улици и катастрофи. Ситуацията
има и библейски измерения, макар че за тях ще говори атеист - едно от
най-символните действия на Христос е прогонването на търговците от храма. Още
той е разбирал, че търговията и религията не могат да имат нищо общо, защото са
в ценностен конфликт. Нормално е днес сектата на търговците да си връща заради
камшика, с който Христос ги гони от храма.
Ето защо да
повторим - не ходете в "Лидл", не купувайте от тях, не правете оборот
на алчни маниаци, които и без това ви пробутват боклучавите стоки на Европа. Не
е нужно бойкотът да е шумен, патетичен и медиен, просто помислете дали искате
да давате парите си на хора, които така ламтят за тях, че утре може да изтрият
и герба от българското знаме, за да им върви по-бързо стоката в чужбина. Не
съдействай на ИДИЛ, пардон - на "Лидл".
Темата обаче
става много по-голяма, ако я погледнем в още по-широк мащаб. Обществото ни
отдавна трябваше да си даде сметка, че пускането на такива големи търговски
вериги на нашия пазар без никаква защита за местните производители беше все
едно да пуснем гладни акули в басейн с цаци. И днес берем горчивите плодове на
това решение и добре че няколко скандала един след друг започнаха да отварят
очите на обществото. Драмата със заличените кръстове стана толкова шумна, че
може би мнозина са изпуснали друг не по-малък скандал. Шефът на
"Кауфланд" - България Димитър Спасов пред "Дойче Веле",
незнайно как, си призна, че не е ясно как някои от продуктите в хипермаркета
влияят на здравето на децата, съгласявайки се с извод на организацията "Активни
потребители".
Думите му
разтърсиха доста хора, защото потвърдиха това, което мнозина емпирично са
разбрали - големите вериги пробутват некачествени стоки. Само два дни по-късно
"Дойче Веле" изтриха точно този пасаж от статията си. Изтриха го и
окото им не мигна, показвайки грозна, гадна и гнусна автоцензура. И съм убеден,
че проблемът изобщо не е в това, че са предали думите на шефа на
"Кауфланд" грешно. Проблемът е, че са го цитирали твърде точно, а той
дори не е подозирал, че с това признание ще пусне тока на електрическия си
стол.
Нека да обобщим
дотук - имаме търговски вериги, които нагло заличават символи и които си
признават за некачествените стоки, а след това още по-нагло извиват ръцете на
журналистите да трият пасажи от статиите си.
Очевидно
натрупаното обществено недоволство е изплашило търговците и заради това се
наложи те спешно да пускат лакеите си от Института за пазарна икономика на
коляно да пишат доклад, че големите търговски вериги имат само 26 на сто
пазарен дял, не пречат на дребните търговци, а дори ги подпомагат и, дръжте се
за столовете си, продавали основно около 70 на сто български стоки. Лъжи за
наивници. Самите ИПИ свършиха поръчката доста некадърно, защото в началото на
доклада бяха написали, че той става възможен с помощта на Сдружението за модерна
търговия. И като си направим труда да видим кои са в това сдружение, откриваме
имената "Кауфланд", "Лидл", "Била" и още много
други. Заличителите на кръстове кешират, за да бъдат изкарани ангели. А
картината е напълно противоположна на описаната в розовия доклад на стоновете.
Разговор с
български доставчик веднага ще ви отърве от красивата илюзия, че големите
вериги подпомагат производството. Три четвърти от тях веднага ще ви се оплачат,
че стоките им се продават под производствените цени. Това, че 70 на сто от
общия обем на стоките е български, пък е информация без никаква реална
доказателствена база. Зачудих се кога ли сме успели да изтървем тази промишлена
революция в страната и се зарових в Гугъл. И попаднах на статия от септември
2016 г., в която шефът на "Кауфланд" оревава света, че трябва много
внимателно да се борави с терминологията, когато се говори за 50 процента
български стоки, и влиза в йезуитски пързаляния за това, че имало разлика дали
се говори за 50 на сто от оборота или артикулите. Което винаги е знак, че нищо
от това не е изпълнено. Да не говорим, че когато стана дума за закона на БСП да
има фиксиран процент български стоки, медийното крило на ИПИ - вестник
"Капитал", излезе с яростното заглавие: "БСП вкара антипазарен
закон в услуга на българските стоки", и статията е от 28 май...
Как път тогава
никой не се похвали, че големите търговски вериги са такива мощни стимуланти на
българското производство, че шиткат 70 на сто български стоки...
Едва ли някога
ще има по-слугинска и по-гнусна организация от ИПИ. Да им приседнат хонорарите
дано!
Тази статия
стана пълна с проклятия, но за съжаление, се докарахме именно дотам. България
се превърна от страна производител в експлоатирана страна, откъдето постоянно
се изнасят средства. Нашите психодесни много обичат да се присмиват на Русия,
че е страна, която е зависима от продажбата на суровини, но пропускат да
отбележат, че и ние сме се докарали дотам. Наскоро стана ясно, че чехите
заливат Европа със своя марка кетчуп, която се произвежда от български домати.
Тоест ние не сме в състояние да получим нещо с принадена стойност от тях и
заради това ги продаваме евтино. И хората правят хранителна индустрия, а ние се
гордеем, че евроатлантически купуваме боклуците на Запада и пеем песни във
възхвала на светлото бъдеще. Пък било то с изтрити кръстове и тонове
консерванти във вените на верноподаническите бардове на статуквото.
Междувременно
международната компания „Lidl” официално се извини, че
дизайнерите й са изтрили православните кръстове върху църкви в гръцкия град
Санторини, изобразени върху опаковки на нейни продукти.
Променените снимки предизвикаха огромни дискусии у нас
и в чужбина.
От Lidl International разпространиха официалното си
становище след скандала от последните дни! Ето какво гласи то:
„Lidl International изразява дълбокото си извинение за
обидата, причинена от графичните изображения на продуктова линия Eridanous.
Бихме искали да потвърдим, че ще променим дизайна на опаковките във възможно
най-кратък срок”, пише в официалната позиция на магазините, изпратена до
българските медии.
„По никакъв начин не сме имали намерение – и никога
няма да имаме такова в бъдеще – да изразяваме каквито и да било идеологически
или политически гледни точки чрез нашите продукти или опаковките им”, допълва
се в извинението.
24rodopi.com
Когато купувахме социалистическите боклуци, при това редящи се на опашки, по-добре ли беше? Щом хората купуват от хипермаркетите ,значи предлаганите там стоки и цените им допадат.Бившите комуняги са много нагла порода...
ОтговорИзтриванеNa nas turzite ni ustroyva da nyama kristove virhu opokovkite taka che prodiljavame da kupuvame ot LIDL
ОтговорИзтриванеHapchetata.........galtay redovno.......
ОтговорИзтриванеkaufland i billa da nqmat go sponsorirat ne slushaite toq mafiot, ne pazaruvaite Ot Kaufland I Billa. Lidl e mn po kachestven ot tqh
ОтговорИзтриванеот русия освен да си купуваме всичко освен, вземи да го уредиш!
ОтговорИзтриванеХей,Сашо Сашо,поне веднъж излез с някакво разумно предложение.Това ли е големият проблем на България.Ти като депутат,макар и измислен,трябва да ги призоваваш да пазаруват където е по изгодно.Да не си поп,комунист тръгнал за кръстове да говори.
ОтговорИзтриванеЛидъл е наи качественият магазин в Селия ЕС
ОтговорИзтриваненякои май ще са щастливи ако махнем кръстовете и от църквите, а? Няма да го доживеете!!!!!!!!!!!!
ОтговорИзтриванеtozi sigurno imal magazin za hranitelni stoki i sled vlizane ne golemite hiper marketi faliral mu magazine i se vaika da ti e.. goloto teme
ОтговорИзтриванеБРАВО на веригите ЛИДЛ ..Веригата е постъпила правилно и че вероизповеданието и кръстове и хачове не трябва да се допускат в опаковките и в самите вериги също така ако ще арменски екология ще да е израелци.
ОтговорИзтриванеВъв веригата напротив се продава най-висококачествена стока на ниски цени но не можем да кажем за българските стоки които се продават в лидл и ги отбягваме да ги купуваме защото или са изгнили или менте пълни с всякакви боклуци. Лидл трябва изцяло да спре да продава български стоки. Например преди да тръгна за Дания си кипихме всякакви колбаси които ги хварлихме защото всичко имаше вътре чак до пясачинки и то не на един сух суджук а на почти всичките колбаси вкуса и качеството беше много по далече от което трябва да. Българите и кръстоносците плюят винаги на нещото което те сами немогат да постигнат и дори нямат средства да пазаруват от Лидл най вече пазаруват мюсюлманите и турците от Турция и от Гърция дето посещават Булгаристан Румелията и затова лидл е постъпил правилно и уважил и другите етноси които влизат с пачки всеки ден във веригите лидл и оставят най малко 500 лева ей момко и не се прави на български националист и кръстоносец когато всеки те знае чиято се кръшкаш всяка вечер с арабка и спинкаш до нея без кръст на врата си а сега ни се правиш на християнин
БРАВО на веригите ЛИДЛ ..Веригата е постъпила правилно и че вероизповеданието и кръстове и хачове не трябва да се допускат в опаковките и в самите вериги също така ако ще арменски екология ще да е израелци.
ОтговорИзтриванеВъв веригата напротив се продава най-висококачествена стока на ниски цени но не можем да кажем за българските стоки които се продават в лидл и ги отбягваме да ги купуваме защото или са изгнили или менте пълни с всякакви боклуци. Лидл трябва изцяло да спре да продава български стоки. Например преди да тръгна за Дания си кипихме всякакви колбаси които ги хварлихме защото всичко имаше вътре чак до пясачинки и то не на един сух суджук а на почти всичките колбаси вкуса и качеството беше много по далече от което трябва да. Българите и кръстоносците плюят винаги на нещото което те сами немогат да постигнат и дори нямат средства да пазаруват от Лидл най вече пазаруват мюсюлманите и турците от Турция и от Гърция дето посещават Булгаристан Румелията и затова лидл е постъпил правилно и уважил и другите етноси които влизат с пачки всеки ден във веригите лидл и оставят най малко 500 лева ей момко и не се прави на български националист и кръстоносец когато всеки те знае че се кръшкаш всяка вечер с арабка и спинкаш до нея без кръст на врата си а сега ни се правиш на християнин
Уважаеми представители на Лидл за България ние вашите клиенти искаме и държим на това да заведете дело и да осъдите този уж депутат който вреди както на вас така и на нас вашите клиенти и не се съобразява с политиката на веригите ЛИДЛ и уважението ви към всички етноси и религии
ОтговорИзтриванеабе бегай бе, бастун... този се се опитва да си направи реклама по такав скапан начин, ама... да това е най-хубавата реклама. Симов ти си проект на Лютви Местан и ДОСТ стига си говорил за антикомунисти и подобни, ако не бяха гласовете на Лютви ага едва ли щеше да видиш парламента и рекламите...
ОтговорИзтриванеАй сиктир бе , като свалят цените в кварталния до цените на Кауфланд и Лидъл и като си оправят качеството тогава ще купувам от кварталния... не може пилето на едното място да е 3.50 на другото 5 лв килото и да стане работата...
ОтговорИзтриванеXaxa
ОтговорИзтриванеМахай се оттука бе боклук!Ще те слушаме тука кво ми говориш за лидл, вместо да направиш нещо като се ангажираш да пуснеш осветлението на Кърджали или нещо друго !
ОтговорИзтриванемного е тъжно, защото на Запад в лидъл пазаруват само бедняците. Доказаха бе, че в западните магазини Лидъл стоката е много по-качествена от тези в източна Европа. Разберете каква химия ядем и какви експериментални мишки сме станали. Сега разбирате ли защо хора на 30 години умират от рак в българия.
ОтговорИзтриванеКакво направи за Кърджали кърджалийският депутат и какво ще направи до края на мандата? Нищо! Ще остане само зовът му ...
ОтговорИзтриванеБРАТЯ МЮСЮЛМАНИ КУПУВАЙТЕ ПОВЕЧЕ ОТ ЛИДЛ, ТЕ УВАЖАВАТ ВСИЧКИ ХОРА И РЕЛИГИИ. АЛЛАХ Е ВЕЛИК!
ОтговорИзтриванеАко не искате да се тровите яжте си домашно кисело мляко купувайте си млякото от хората от село всеки ден карат пред магазините купете от тях и картофи и лук и най важното чесън всеки ден
ОтговорИзтриванеИ не ви трябват техните боклуци като салам луканка и кюфте без месо а консерванти всеки си има глава на раменете и преценява най добре
Яжте качествена селска храна Вместо пилета с хормони за 5лв си купи тележко месо за 5лв
Умната
Някои казваха ,че хората които нямат коси и са кел имат акъл но май не е вярно и този е комсомолски син
ОтговорИзтриванеБа си тоя колко празни приказки е съчинил!
ОтговорИзтриване