Ден след Светия
Синод и Главно мюфтийство излезе с официална позиция, която осъжда
Истанбулската конвенция и я определи на "бездънен капан", предвещаващ
голяма драма за България.
В
Конвенцията се предвижда създаване на цялостна правна рамка за защита на жените
и децата от женски пол против насилие, но не са посочени мерки за прилагане,
като обръщаме внимание и на факта, че конвенцията е неприложима в сегашната й
форма в правната ни система, поради редица недефинирани понятия, се казва в
становището на Мюфтийството.
Към
днешна дата конвенцията е подписана от 44 държави - 28 членки на ЕС като
17 от тях са я ратифицирали. Случаят е актуален и за България. У нас
има 1 милион регистрирани случая на домашно насилие върху нежния пол.
Дискусията около съдбата на конвенцията разцепи българската общественост.
От
Главно мюфтийство посочват:
„Семейният
мир и толерантност, взаимното уважение между хората от различен пол и възраст
са определени и дефинирани в нашия морален кодекс. Подражава се на живота и
делото на нашия Пророк.
Свещения
Коран, определя жената като „майка, дъщеря и съпруга“, правното й положение в
семейството и обществото е дефинирано в 12 сури и многобройни айети. Всички те
са залегнали в традициите и в семейните ни отношения.
Моралните
норми залегнали в свещената книга забраняват използване на насилие в
семейството, срещу майката, жената и децата от женски и мъжки пол. Не се
позволява грубото поведение по отношение на женския пол. По много
ясен начин се дефинират правата и задълженията на бременните, кърмачета,
майките, при развод, след развод, аборт, имуществени и наследствени такива;
домашно насилие; физическо и психическо насилие върху женския пол; при
сключване на брак или изповядване на развод пред свидетели; функциите на жената
като съпруга и майка; материалната й обезпеченост като съпруга й майка и
др. а също въпросите отнасящи се до нейната духовна роля в семейството и
обществото. Тези правни канони и морални норми бяха в сила и се прилагаха
официално от Ислямските съдилища на Царство България до 1934 г. През
последните 80 години те останаха определящи в мюсюлманските семейства в
смесените райони на България. И днес те определят и гарантират физическото и
духовното ни възпроизводство“.
От
Главно мюфтийство коментират и скандалния член 30 на конвенцията, който
определя биологичния пол и новото явление „Джендър“.
„Той
е една от многото нови понятия, които навлязоха през последните 30 години в
българския език. Английска дума от американската лексика. По първото
разяснение „Джендър“ е жена от „социален пол“, от „трети пол“. В този смисъл
чуждицата няма значение в българското ежедневие и литература.
Разяснението
по случая, дойде от научните среди. „Джендър“ е бил името на ритуал по
обрязване на женския полов орган в Йемен.
Според
нашата религия залъгалката „трети пол“, „гей общество“, „гей бракове“, а
също “„Мюнхаузенския синдром“ и особено „Джендър“ тематиката са опасни
бездънни капани, скрити под „Истанбулската конвенция“. Този тип явление
предвещава голяма драма за България, която без това преживява тежка демографска
криза, причините за която не трябва да се търси само в насилието върху нежния
пол“, се казва в становището.
Междувременно,
по разпореждане на Светия Синов в православните храмове в страната се отслужват
молитви българският парламент да не ратифицира Истанбулската конвенция. Отец Боян
Саръев от църквата "Свето Успение Богородично" в Кърджали коментира
Конвенцията: "Тя нищо хубаво и нищо добро не вещае за нравствения и
морален облик на българското общество. Ние се притесняваме от скритите послания
в конвенцията за създаване на трети, четвърти социални полове, за еднобрачните
семейства, което е безумно и абсурдно. Тази сутрин дойдоха хора, които са
притеснени от надвисналата опасност".
24rodopi.com
Lajat...nema video na molitvite...
ОтговорИзтриванеОСТАВКА на крадливото,корумпираното,третополовото управление на славните СУДЖУЦИИИИИИ и КАЛИНКИИИИИИИИИИ които искат да закрият майка БЪЛГАРИЯ......Долу РОБСТВОТО и ГЕНОЦИДА на Суджуците над бедния,болния,изчезващ български народ...
ОтговорИзтриванеКрайно време е Кърджалийското мюфтийство и Отец Боян Саръев от "Свето Успение Богородично" от отношения на "студена вежливост" да преминат към приятелско сътрудничество и топло уважение... Добре би било Областното мювтийство да организира молебен сред мюсюлманите за вразумяване на управляващите!
ОтговорИзтриване