До май 2020-та Димарио-ГКПП „Рудозем" ще бъде готов

По-облекчен трафик към „Маказа" след 22 месеца?! Това е времето, необходимо за изграждане на 9-километровия път от гръцкото село Димарио до ГКПП „Рудозем". Крайният срок на строителните дейности е май 2020 година. След отварянето на пункта пък се очаква да се облекчи значително трафикът към „Маказа".
„Два месеца след старта на дейностите, строителите пробиват изцяло ново трасе в пресечен планински терен. Самият проект включва изграждане на девет километра пътна отсечка с ширина осем метра. Предвижда се строителство на два тунела с дължина съответно от 120 и 140 метра, както и изграждане на единадесет моста", посочи областният управител на Смолян Недялко Славов. Той отбеляза впечатленията си от високата степен на мобилизация на строителя – гръцката компания „Актор", и възложителя – Егнатия Одос по време на последната си визита на строителния участък в края на миналата седмица. „Срокът за завършване на строителството е май 2020 година. Изразиха се намерения за рехабилитация и уширяване на пътя между Димарио през Меливия и Ехинос. Уточнихме се инспекциите по строителството на пътя да се регулярни и да подпомагаме строителството на този важен и така чакан граничен преход, който ще укрепи още повече връзките между жителите на нашите области", коментира Славов. Той инспектира участъците заедно със заместник-префектите от Ксанти Константинос Занаферис и Никос.
В същото време, вече няма и спънки за започване на изграждането на граничния пункт.
Както вече писахме, Комисията за защита на конкуренцията „зашлеви" мераците на автотърговец от Дупница, чиято фирма поиска спиране на процедурата по строителството на ГКПП „Рудозем-Ксанти". КЗК отхвърли мярката, поискана от „Р и Д Ауто-Строй" ЕООД.
„Забавянето на процедурата за ГКПП „Рудозем-Ксанти" би увредило интересите не само на възложителя и на жителите на целия Южен централен район, но и националните интереси, доколкото с изпълнението на обществената поръчка е свързано осигуряването на нормален транспортен достъп и свързаност с Беломорието", се посочва в мотивите за решението на Комисията.
Припомняме, че автокъща от Дупница „блокира" строителството на ГКПП „Рудозем". Фирмата, регистрирана за продажба на автомобили, оспори тръжната процедура на обществената поръчка.
Прогнозната стойност на обекта е 17,4 милиона лева. В надпреварата за избор на строител се включи и едноличното дружество на 46-годишен жител на Дупница, който се сдобива с фирмата „Р и Д Ауто" преди малко повече от година. Капиталът пък е със смешните 100 лева. Дружеството не е било вписвано в Камарата на строителите, а до този момент няма информация в биографията му да е имало подобна дейност, както и необходимите машини и работници.
Обществената поръчка за строителството на граничния пункт „Рудозем-Ксанти" и подходния път бе обявена през месец май от областния управител Недялко Славов.
С отварянето на ГКПП „Рудозем", „вратите" в Родопите към Беломорието ще станат три, заедно с граничните пунктове при „Златоград" и „Маказа". Според специалисти,  той ще разтовари част от трафика през пункта край Кирково.




Share To:

24rodopi

Post A Comment:

7 comments so far,Add yours

  1. Анонимен6/8/18 17:42

    И колко от тези, които пътуват през Маказа в момента, ще почнат да минават през Рудозем? Точно толкова колкото минават през Златоград.........

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен6/8/18 20:44

    Ще облекчи, ама друг път. Румънците правят този ужасен трафик сега, но и след две години те пак няма да преминават през рудоземския път, а ще ни тровят живота.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Hmmm, you are poisoned because of your politicians. I am from Romania, i transit Makaza Border 2 times per year. I pay road taxes, I buy gas and food from Bulgaria, sometimes i stay over night so I am a good client. The traffic is awful because you don't have a ring road on major cities to get the traffic out of it. So don't blame us, we are just like you....working 50 weeks for a holiday week in greece (or even Bulgaria). We will stil use the Makaza Border but the Otra - Xanti is OK for bulgarians who are coming from Plovdiv. More routes, more choises = better! Thanks, we love Bulgaria/bulgarians!

      Изтриване
  3. Анонимен6/8/18 21:04

    Правилно.Няма кой да мине оттам освен местните жители,главния път е Маказа

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен6/8/18 22:33

    20:44, прав си на 100 процента. Никой няма да тръгне за Гърция през рудоземските баири. Пък и гастарбайтарите по Европа от Турция, гледам, че и те са го научили тоя път. Така че положението с движението в Кърджали, ще става все по-лошо и нетърпимо. Така е, като са проектирали пункта, изобщо не са предвидили, че цяла Румъния, Украйна, Молдова, Латвия, Литва, че даже и Полша, ще се юрнат към Гърция именно през Маказа.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен7/8/18 12:09

      че този маршрут съществува от 2000 и повече години , знаят но не искат .

      Изтриване
  5. Наистина, ако не се разшири участъка Димарио-Ехинос всичко направено дотук ще има смисъл само за леките автомобили. По този участък не могат да се разминат големи МПС/тирове и автобуси/
    От Ехинос до Ксанти пътя е широк.
    Много зле в момента е пътя от Долно Райково до разклона за Чокманово. Рехабилитират подхода от Средногорци, но по важния подход е този от Долно Райково, койтео се разделя на две на 3 км от Райково. По-добрия участък за пътуване е този през Чокманово. През Фатово завоите са повече.
    Предимство на този през Чокманово е новоизградения асфалтов път Смилян- Рудозем.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.