Както вече 24rodopi.com писа, експертите са категорични, че над 95 % от колите втора ръка, които се продават в Кърджали, са с прикрити повреди. Те твърдят, че всяка трета е с манипулиран километраж. Т.нар модел "Горубляне" - да се внасят автомобили със съмнително техническо състояние, да се прикриват повредите и после да се продават като "перфектни", все още е силно застъпен. В автокъщите в Кърджали не правят изключение. Крият се дефекти при двигателите, въздушните възглавници, фалшифицират се сервизни книжки.
Километражите масово се превъртат. Това показа и проверка на bTV със стара кола, внос от Дания. Според нейния километраж тя е изминала 160 000 км. Продавачът заявява, че таблото не работи. Под капака на колата обаче е забравена важна бележка – датата и километрите, при които е сменен зъбният ремък – 398 200 км. Дания обаче разполага с електронна система със сервизната история на всеки автомобил. Справка показва, че до края на 2018 година колата от обявата е изминала 437 хил. километра. При въпрос откъде идва разминаването, продавачът се опитва да избяга.
Превъртането на километража у нас не е никак трудно и скъпо – цените излизат между 80 до 300 лв. Разликата в цената е в качеството на незаконната услуга. И евтиният вариант често се хваща веднага при преглед от кандидат-купувача. Понякога, когато се превърта километражът, се превъртала цялата история на автомобила и така изобщо не се разбирало, че има манипулации по автомобила.
Глобата за подобен тарикатлък е от 2000 до 7000 лева, но рядко се стига до налагането им. Не във всички държави има регистри, които посочват историята на автомобила, но повечето автомобили в Германия и Швейцария имат сервизна история, която не се манипулира толкова лесно. В Англия пък има фирма, която срещу 30 паунда ти предоставя цялата история на колата.
“Рекордьорът ни е “Мерцедес” на 1 млн. и 200 хил. км – показваше около 300 хиляди”, споделя пред телевизията диагностикът Ивайло Петков. На пазара за превъртането на километражите има ясни за хората в бранша правила и цени. “Всяка кола на 3 години е на 60 хил. км, на 10 години е на 150 хил. км и така върви тенденцията нагоре. На 20 г. – 200 хил. За 30 лв. се превърта за 2 минути, за 300 лв. ти отнема няколко часа”, допълни Петков.
Заниженият контрол е причината за честото манипулиране на автомобилните километражи. Това заяви председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев пред bTV. Той е на мнение, че превъртането на пробега трябва да се установява на годишните технически прегледи. Те обаче често били фиктивни. Когато се връщат километрите, се създава фалшива реалност, която създава предпоставки за увеличаване на ПТП-тата, категоричен бе Милчев. От своя страна председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров подчерта, че глобите няма да решат проблема. Той съобщи, че в момента тече обществено обсъждане на наредба, която ще задължи пунктовете за технически прегледи да вписват километражите. Най-сериозният проблем по негови думи обаче са колите, които се внасят.
На снимката: Този стар френски автомобил беше пробутан на гръцки педагог от кърджалийски автоджамбазин
24rodopi.com
После се сърдят на политиците.Има го в гените на родените по тези земи.
ОтговорИзтриванеMushenisi
ОтговорИзтриванеКАК И КЪДЕ МОЖЕ ДА СЕ ПРОВЕРЯТ РЕАЛНИ ЛИ СА КИЛОМЕТРИТЕ НА КОЛАТА
ОтговорИзтриванеИстина е. Истина е също че хората искат да бъдат лъгани. 200хил. реални са им много, 120хил. е ок нищо че реално са 400. Знаят че е така, но го искат. Предлагане според търсенето.
ОтговорИзтриванеНа гръцкия педагог насила са му взели парите сигурно.На всички гърци джобовете са им зашити. В гръцките училища изваждане не се учи, педагога добре го знае. Ха ха
ОтговорИзтриване
ОтговорИзтриванеMoq golf ena280000realni
'Ito za edna zaplata.sjte go kupish-mqmali jelaeshti
Che magare i kon sa mi v povece?
ОтговорИзтриванеMoq golf ena280000realni
'Ito za edna zaplata.sjte go kupish-mqmali jelaeshti
Che magare i kon sa mi v povece?nqmali jelaeshti?