Не са много много българите, които могат да си позволят купуването на нова кола, затова масово се насочват към автокъщите. Но там изборът на автомобил е лотария, а често показателите, които предоставя търговецът не отговарят на истината, пише агенция „Блиц“. Само преди дни репортер на Dnes.bg „закачи на компютър“ 10-годишен джип от популярна марка, който според продавача трябваше на да бъде на 180 000 км. С редицата грешки, които показа компютърът, стана ясно, че на колата е правен ремонт на… 267 000 км. И то преди три години. Търговецът обаче не се притесни от показанията и даде ясен знак, че ще чака следващия мераклия.
Както вече 24rodopi.com писа, експертите са категорични, че над 95 % от колите втора ръка, които се продават в Кърджали, са с прикрити повреди. Те твърдят, че всяка трета е с манипулиран километраж. Т.нар модел "Горубляне" - да се внасят автомобили със съмнително техническо състояние, да се прикриват повредите и после да се продават като "перфектни", все още е силно застъпен. В автокъщите в Кърджали не правят изключение. Крият се дефекти при двигателите, въздушните възглавници, фалшифицират се сервизни книжки.
Километражите масово се превъртат. Това показа и проверка на bTV със стара кола, внос от Дания. Според нейния километраж тя е изминала 160 000 км. Продавачът заявява, че таблото не работи. Под капака на колата обаче е забравена важна бележка – датата и километрите, при които е сменен зъбният ремък – 398 200 км. Дания обаче разполага с електронна система със сервизната история на всеки автомобил. Справка показва, че до края на 2018 година колата от обявата е изминала 437 хил. километра. При въпрос откъде идва разминаването, продавачът се опитва да избяга.
Превъртането на километража у нас не е никак трудно и скъпо – цените излизат между 80 до 300 лв. Разликата в цената е в качеството на незаконната услуга. И евтиният вариант често се хваща веднага при преглед от кандидат-купувача. Понякога, когато се превърта километражът, се превъртала цялата история на автомобила и така изобщо не се разбирало, че има манипулации по автомобила.
Глобата за подобен тарикатлък е от 2000 до 7000 лева, но рядко се стига до налагането им. Не във всички държави има регистри, които посочват историята на автомобила, но повечето автомобили в Германия и Швейцария имат сервизна история, която не се манипулира толкова лесно. В Англия пък има фирма, която срещу 30 паунда ти предоставя цялата история на колата.
“Рекордьорът ни е “Мерцедес” на 1 млн. и 200 хил. км – показваше около 300 хиляди”, споделя пред телевизията диагностикът Ивайло Петков. На пазара за превъртането на километражите има ясни за хората в бранша правила и цени. “Всяка кола на 3 години е на 60 хил. км, на 10 години е на 150 хил. км и така върви тенденцията нагоре. На 20 г. – 200 хил. За 30 лв. се превърта за 2 минути, за 300 лв. ти отнема няколко часа”, допълни Петков.
Заниженият контрол е причината за честото манипулиране на автомобилните километражи. Това заяви председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев пред bTV. Той е на мнение, че превъртането на пробега трябва да се установява на годишните технически прегледи. Те обаче често били фиктивни. Когато се връщат километрите, се създава фалшива реалност, която създава предпоставки за увеличаване на ПТП-тата, категоричен бе Милчев. От своя страна председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров подчерта, че глобите няма да решат проблема. Той съобщи, че в момента тече обществено обсъждане на наредба, която ще задължи пунктовете за технически прегледи да вписват километражите. Най-сериозният проблем по негови думи обаче са колите, които се внасят.
На снимката: Този стар френски автомобил беше пробутан на гръцки педагог от кърджалийски автоджамбазин
24rodopi.com

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

7 comments so far,Add yours

  1. Анонимен4/5/19 15:10

    После се сърдят на политиците.Има го в гените на родените по тези земи.

    ОтговорИзтриване
  2. КАК И КЪДЕ МОЖЕ ДА СЕ ПРОВЕРЯТ РЕАЛНИ ЛИ СА КИЛОМЕТРИТЕ НА КОЛАТА

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен5/5/19 12:09

    Истина е. Истина е също че хората искат да бъдат лъгани. 200хил. реални са им много, 120хил. е ок нищо че реално са 400. Знаят че е така, но го искат. Предлагане според търсенето.

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен5/5/19 12:15

    На гръцкия педагог насила са му взели парите сигурно.На всички гърци джобовете са им зашити. В гръцките училища изваждане не се учи, педагога добре го знае. Ха ха

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен5/5/19 21:10


    Moq golf ena280000realni
    'Ito za edna zaplata.sjte go kupish-mqmali jelaeshti
    Che magare i kon sa mi v povece?

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен5/5/19 21:11


    Moq golf ena280000realni
    'Ito za edna zaplata.sjte go kupish-mqmali jelaeshti
    Che magare i kon sa mi v povece?nqmali jelaeshti?

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.