Решението къде да бъде бъдещият завод на германския автогигант трябва да бъде взето до средата на май

"Тук беше бордът на директорите на някои от най-големите компании в Европа. Правителственият хеликоптер ходи до Раковски, тъй като тези, които дойдоха с частен самолет, искаха да облетят целия район, където евентуално би била инвестицията им - да видят съседите, комуникациите, града". Така министър-председателят Бойко Борисов описа вчера в предаването "Лице в лице" по bTV мистериозен голям инвеститор, който e оглеждал България за свой бъдещ завод, пише „Капитал“.
Макар Борисов да не назова името на голямата компания, е ясно, че става дума за германския автогигант Volkswagen Group, който през последните месеци търси терен за бъдещето си мащабно производство в Източна Европа. България е една от проучваните държави, като според германската преса именно страната ни и Турция са останали последните два кандидата за проекта, а преди това са били Румъния, Сърбия, Северна Македония и други страни в региона.
Както вече писахме, в България инвеститорът оглежда два терена - индустриална зона Раковски (част от "Тракия икономическа зона") до Пловдив и бившия комбинат "Кремиковци". Решението за инвестицията от 1.4 млрд. евро трябва да бъде взето до средата на май.
Свиването на избора до България и Турция се доказва и от проверка на "Капитал" за полетите на един от корпоративните самолети на Volkswagen Group. Данни от сайта radarbox24.com показват, че Dassault Falcon 7X е излетял от Щутгарт на 5 май за Прага, след което е кацнал в Истанбул на път за Измир, а на следващия ден - 6 май, е летял от турския град до военното летище "Граф Игнатиево" край Пловдив. Там е престоял няколко часа, преди окончателно да отлети към Прага, а оттам и за Волфсбург, където е централата на Volkswagen.
Eстествено тези данни не показват, че окончателният избор е направен, но посочват къде са интересните за германската компания терени. Край Измир се намира една от най-модерните индустриални зони в Турция с обща площ над 7.5 млн. кв.м, в която работят и много доставчици на автомобилни компоненти. А на 120 км от Истанбул - в Гьолджук пък се намира заводът на Ford за лекотоварни автомобили, където Volkswagen обмисля да произвежда ванове в партньорство с американския производител.
Теренът в Раковски пък е чист за строителство и близо до магистрала, докато този в "Кремиковци" покрива голяма част от предварителните изисквания на инвеститора за индустриален ток, газопреносна мрежа и железопътен транспорт.
Ако изборът на Volkswagen е Раковски, най-близкият голям доставчик на резервни части ще бъде компанията „Теклас България“. Както вече 24rodopi.com писа, на 11 май премиерът Бойко Борисов ще пререже лентата на 4-тия завод на „Теклас“ край Кърджали.
Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да започне работа през 2022 година, припомня "Капитал". Директната капиталова инвестиция ще е над 1.4 млрд. евро и включва откриването на около 5000 директно заети работни места плюс стотици инженерни, а впоследствие и още хиляди допълнителни като доставчици и обслужващи индустрии. Заводът ще е от т.нар. multi-brand тип, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други. Първоначално идеята е в него да се сглобяват два модела: Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чешката република. Капацитетът му ще е 1000 коли на ден, тоест над 360 000 на година.
На снимката: Резервни части за Volkswagen, произведени в Кърджали
24rodopi.com
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

1 comments so far,Add yours

  1. Анонимен9/5/19 19:33

    Автогигант подписва с Турция и ишлемето в България. Отново турско управление на българска територия. Българските инженери ритнати и внос на тарикати от Турция. Е да ама разбира се, черната работа пак се пада на българите и България. Този премиер трябва да бъде сменен незабавно, защото продава България за стотинки и всички ВИЕ спите!!!!

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.