Автомагистралата „Дунав-Егея“, която ще свърже Дунав мост с „Маказа“, ще „стопи“ разстоянието между тях до 2 ч и 50 минути с лека кола и до 3 ч 55 мин с товарна. Целта е да се преведе транзитният трафик в направление север – юг от Северна, Централна, Източна Европа и България към Гърция, Турция и Близкия изток, да се отвори нова търговска врата към Източното Средиземноморие и за стоките от Суецкия канал през Гърция.
Това обясни екип на проектантската компания „Лардж Инфрастръкчър Проджектс“, която работи в сферата на транспорта и управлението на водите, пред областния управител на Кърджали Никола Чанев.
Дължината на скоростното трасе, предвидено по мегапроекта, е 367, 285 км, от които 327, 865 са на българска територия.
Както 24rodopi.com вече писа, магистралата е предвидено да започва от Дунав мост при Русе и да завършва при бъдещето пристанище на Мароня. Ще има 38 пътни възли, 33 тунела, 56,6 км мостове и виадукти и т.н.
Проектантите обясниха, че е заложена реконструкция на ГКПП „Дунав мост“ и изграждане на две нови ГКПП на „Маказа“ от българска и гръцка страна. Управителят на „Лардж Инфрастръкчър Проджектс“ запозна областния управител с предимствата на магистралата на територията на регион Кърджали. Чанев оцени проекта като изключително целесъобразен по отношение на транспортната свързаност, икономическото развитие на областта, пътната безопасност и екологичните ефекти. 
АМ „Дунав – Егея“ ще се изгражда чрез публично-частно партньорство. Моделът е концесия срещу строителство, без да се разходват средства от бюджета. Инвестицията, която ще направи  концесионерът, ще се изплаща с приходи от бъдещите тол-такси, подчерта управителят на фирмата инж. Румен Марков, който определи проекта като печеливш и атрактивен.
Първата стъпка е да има решение на двете правителства – българското и гръцкото, за изграждане на АМ „Дунав – Егея“. Плановете на проектантите са това да се случи през пролетта на 2020 г, а до края на 2021 г. обектът да е с издадено разрешително за строеж. Прогнозният срок за строителството е 3 г. Началото на експлоатацията е 2025 г., краят на концесията – 2067 г. 
24rodopi.com

Share To:

24rodopiavtor

Post A Comment:

11 comments so far,Add yours

  1. Анонимен21/11/19 13:53

    Пак 40 години 🤣🤣🤣

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен21/11/19 14:00

    Блажени са вярващите.Те едно околовръстно не могат да построят,а тази магистрала ще е готова кога си видим ушите без огледало...
    :))))

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен21/11/19 14:23

    Всичко това звучи много добре, с други думи означавали това че този грандиозен проект ще препокрие или замени проекта за околовръстен път на Кърджали ?

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен21/11/19 14:29

    Пълни глупости. Платихме пак скъпите сВинетки, а къръме отново по дупки. Некадърна ни е герберастката власт! Те това е!

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен21/11/19 15:11

    Като гледам темповете на околовръстния положението е "трай,коньо,За зелена трева"

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен21/11/19 16:09

    Както кръговото на пазара

    ОтговорИзтриване
  7. Делията21/11/19 16:40

    Aбе абдали на какво се радвате ? На тол такса за да идете от Кърджали до Момчилград ? Или пак ви се пътува от Кирково до Кърджали през Джебел? А новия път да го гледате отстрани? Не виждам никакъв повод за радост, далавера ще има ,но няма да е за вас. Да не мислите, че на гърците им е кеф да пътуват от Ксанти до Комотини през стария път ? Ама магистралата им е почти празна... прост народ...

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен21/11/19 17:24

    А бе Вие не разбрахте ли, че освен магистрала ще има и околовръстен път. Пък и случайно могат да пуснат и осветлението на стадиона. До тогава ще врякаме по чуждите стадиони.

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен21/11/19 17:28

    Браво за два часа до Маказа и гарантирано чакане 3 часа на Маказа.

    ОтговорИзтриване
  10. Анонимен21/11/19 17:32

    Идеята е без намеса на държавата!Тогава ще стане.Печалбата е водеща във всяко начинание,,,,.

    ОтговорИзтриване
  11. Анонимен21/11/19 19:39

    Напълно възможно. В съседна Турция по този начин са построени много магистрали и мостове! Но дали това ще е от полза на Кърджали? Какво ще стане с хубата ни природа?

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.