До новите проучвания се е стигнало след сигнали от страна на кърджалийски експерти.
Както 24rodopi.com първи писа още през януари, забележките и опасенията станаха ясни в кореспонденция на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) с регионални институции и собственици на парцели и земи, които ще бъдат засегнати от бъдещото мегастроителство. Писмата са за съгласуване на проект на подробен устройствен план – парцеларен план за обект: Път I-5 „Обходен път на град Кърджали“, участък от км 334+447 до км 349+234.
Експерти от „Горубсо-Кърджали“ АД открили пропуск в проекта и алармираха АПИ и няколко министерства. От дружеството отказаха да съгласуват проекта за подробен устройствен план на така важния инфраструктурен обект за областния град. Причината е в заложения по план маршрут на обходния път, който трябва да излезе на старото хвостохранилище на предприятието в местността „Айрян дере“. Пропускът на проектантите може да струва нарушаване на целостта на рекултивираното хранилище.
„Обръщаме сериозно внимание, че всякакъв вид строителни дейности на старо отработено хвостохранилиаще, без допълнителни инженерно-геоложки изследвания, са рисковани и могат да нарушат целостта на цялото съоръжение, което да доведе до сериозни инциденти и аварии, както и опасност за околната среда и живота и здравето на населението“, бе посочено тогава в писмо от ръководството на „Горубсо-Кърджали“ до министерствата на регионалното развитие, енергетиката, околната среда и водите, вътрешните работи, както и до Държавната агенция „Национална сигурност“. Копия бяха изпратени също така до Басейнова дирекция, Областна и Общинска администрация.
Припомняме, че над 200 милиона лева ще струва строителството на околовръстното. Средствата пък трябва да дойдат след въвеждането на тол системата. 1,5 милиона лева бяха осигурени за отчуждителни процедури по трасето.
Над 1,5 милиона автомобила минават годишно през града транзитно, затова изграждането му е от изключителна важност.
Обходният път на Кърджали е най-мащабният проект в Източните Родопи. Не само заради размера на инвестицията, но и заради големия си обществен ефект. Околовръстният път ще изведе тежкия автомобилен трафик от града, което ще подобри чистотата на въздуха и ще намали шума, защото през летните месеци през Кърджали минават по 10 хил. автомобила на денонощие. 15-километровото трасе ще бъде разделено на три отсечки.
24rodopi.com
Sled 1500 godini shte imame Okolovrasten pat
ОтговорИзтриванеГодината е 2045-ще има ново геоложко проучване на околовръстния път.
ОтговорИзтриванеПак ще платят на някой заради частни интереси!
ОтговорИзтриванетова хвостохранилище все някога ще стори екологична катастрофа, сега ли се сетиха да го кажат.
ОтговорИзтриванеПо-бързо ще направят частната магистрала от Русе до Маказа :D не се наядаха
ОтговорИзтриванеNay efikasno i s malko razhodi obhodniya put shte e ako mine prez SKALNA GLAVA,SOLISHTE,PANCHEVO zashtoto terena e kamenist i s tvurda osnova i da se sliva s putya za Haskovo do Sedlovina ottam do bivshiya OCK i s most na otsreshtniya brqg
ОтговорИзтриванеНанай обходен път! Реджеб от Лисиците
ОтговорИзтриване
ИзтриванеВ една балканска махалица,
в стопански двор, до стара къща
през нощ отмъквала лисица
кокошка, пиле (без да връща).
Петелът, щото спял високо,
си казвал: „Туй ме не вълнува”,
а Шаро, ужким, тъй дълбоко,
та чак и крясъци не чувал.
Кокошките за две недели
били драстично намалени,
а се атаките не спрели −
и все по същите мишени....
Стига сте се гаврили с народа с такива публикации.Много добре знаете че околовръстно с това правителство няма да видим никога
ОтговорИзтриванеПовече от 30 години умуват за околовръсния път на Кърджали и едва сега забелязаха очевадните факти - че има хвостохранилище. Къде бяхте до сега? Какво точно гледахте? Хората , които живеят в жилища на бул. "Беломорски " трудно издържат, особено във времето когато трафика към Маказа беше до 10000 коли на денонощие. Хайде , отнесете се малко по- сериозно към проблема .
ОтговорИзтриване