Петима души са загинали при изключително тежка катастрофа на автомагистрала “Тракия“ в неделя следобед. Други петима пострадали са откарани в университетската болница в Стара Загора. Има опасност за живота на 3-годишно дете.
Тежкотоварен камион с полуремарке е преминал през мантинелата в насрещното платно при 163 км на магистралата, в района на Чирпан, в посока София и се е врязал в автомобилите.
По първоначални данни ударени са пет автомобила.
Сред петимата загинали е и водачът на тира.
Европейският
център за транспортни политики:
Скъсаната
от ТИР мантинела на АМ "Тракия" е стара и ръждясала
Уважаеми
госпожи и господа,
С
настоящото становище Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП) изказва
преди всичко своите съболезнования на близките на загиналите и пострадалите в
тежкия пътно-транспортен инцидент при км 163 на автомагистрала
"Тракия" от 12 юли 2020 година, при който ТИР разкъса еластичната
ограда (мантинелата), навлезе в насрещното платно, удари и затисна автомобили.
Считаме,
че усилията на органите в Република България за намаляване на жертвите по
пътищата са значителни. За съжаление обаче работата в посока на обследване и
извършване на целенасочени инспекции по пътна безопасност, които значително
биха могли да намалят фаталността при подобни инциденти, изостава.
Настояваме
незабавно да бъдат предприети мерки за извършване на такива инспекции в
най-критичните точки, където загиват много хора.
Припомняме,
че неотдавна под шапката на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) бяха
предприети действия за нормативна промяна в наредбите, регламентиращи именно
обследването и обезопасяването на т. нар. Черни токи, както и на стандартите за
поставяне на еластични огради (мантинели).
Следва
да обърнем сериозно внимание на това, че в тези работни групи участие вземат
предимно силно зависими и лобистки кръгове, които все още определят политиките
в сферата на пътната безопасност. Настояваме дейността по реформиране на
нормативната рамка да бъде изцяло в ръцете на Държавна агенция "Безопасност
на движението по пътищата" (ДАБДП). Вярваме, че експертите от ДАБДП няма
да допуснат на масата лобисти, които с действията и бездействията си да
застрашават живота на гражданите на Република България.
ЕЦТП
припомня, че съгласно действащия закон за пътищата в Република България
отговорността за поддръжката и
обезопасяването на републиканската пътна мрежа е изцяло, само и единствено на
АПИ. В тази връзка няма как да не бъде отбелязано, че еластичната ограда, която
е била скъсана, и през която е преминал ТИР-ът е стара и ръждясала, т.е. изобщо
не отговаря на действащия норматив.
В
заключение ЕЦТП настоява за извършване на незабавна реформа, която цели
преструктурирането на АПИ и превръщането й в работеща структура. Очакваме това
да стане дългосрочна политика, която значително ще допринесе за намаляване броя
на жертвите на пътя в България.
24rodopi.com
Съболезнования на близките... Това е кошмар ... Трябват промени в законодателството при навлизането на тираджиите в РБ задължителен престой на паркинг където да са отпочинали преди да пътуват и да заспиват на волана . А и вижте магистралата в Гърция мантинела ли има или бетонни блокове ? Ръждясва ли бетона ?
ОтговорИзтриванеБог да ги прости!
ОтговорИзтриване