Основна цел в дисертационния труд на Мустафа Емурла е да
изследва формирането и развитието на образователната система в Кърджалийски
регион в периода от 1913 до 1941 г.
В първа част се разкрива състоянието на учебното дело в
Кърджалийски регион от началото на 19-ти век до края на Първата световна война.
Преобладават училищата към джамиите и българските килийни училища. Във втората
част на изследователския труд се разкриват аспектите, тенденциите в развитието
на образователната система в Кърджалийски регион (1919–1941 г.). Разгледани са
въпросите, свързани с развитието на
различните видове и степени училища – народни първоначални училища, основни
училища, прогимназии, държавни и частни училища.
В третата част са представени въпроси, свързани с ролята на
учителите в образователното развитие на Кърджалийски регион, техни биографични
данни и социално им положение. Акцентът е поставен върху водещата ролята на
учителите като едни от основните участници в системата на училищното
образование, които с всеотдайност работят за обучението и възпитанието на
децата и учениците, независимо от тяхната социална, политическа, етническа и
религиозна принадлежност.
Гюнер ШЮКРИ, Ардино
24rodopi.com
Гюнер стига със циркаджийски новини
ОтговорИзтриванеТочно! Тоя директор кога работи в училището? Явно разчита на протекции при началниците си!
ИзтриванеЗащо не пишете, че имаше времена, когато бягаше от проверяващи инспектори! Защо ли? Защото не си знаеше урока и без причинно ходеше в града.
ОтговорИзтриване