„Дяволският мост е построен между 1515 и 1518 г. по поръчка на султан Селим I, вероятно на мястото на по-стар римски мост. Дълъг е 56 метра и смайващо добре запазен за възрастта си - явно е, че са строили по-прецизно от "Джи Пи Груп" или магистралите на Борисов“, пише „Сега“.

„За тези пет века е обрасъл с множество легенди, но най-популярната и до днес е, че ако застанеш между 11 и 12 ч. на обяд с лице към р. Арда, под моста ще видиш отражението на дявола във водата. Личи си, че пълноводието на това място днес - особено през лятото - е далеч по-скромно, отколкото по времето на султана, когато се налагало да се вграждат разни неща в мостовете (за да не ги отнесе стихията), но къдравият път на реката крие и други изненади“, допълва изданието.

Снимка: Гюнер Шюкри

24rodopi.com

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

6 comments so far,Add yours

  1. Анонимен5/12/21 08:56

    Борисов е виновен за всичко. А?

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен5/12/21 08:57

    Кмете, моите уважения, но почистете този път към Дяволския. Мн чакъл, мн нещо...където трябва и огледала сложете. Има доста опасни завои! Нека да не чакаме да стане белята и някой да изхвърчи към дерето...После отговорността ще е ваша. Нали?

    ОтговорИзтриване
  3. Ако дадете на гербаджии да построят една външна тоалетна-те ще откраднат клекалото.

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен5/12/21 10:12

    Нека да си припомним какви мостове са били построени от майстори строители някои от които са на повече от век. Мостът на Кольо Фичето построен над река Росица в гр.Севлиево, Мостът на Кольо Фичето построен над река Дряновска в гр.Дряново, Покритият мост построен от Кольо Фичето над река Осъм в гр.Ловеч, мостът на Кольо Фичето построен над река Янтра, в гр.Бяла,обл.Русе. Лъвовият мост построен в гр.София, Орловият мост построен в гр.София, Змейовият ж.п. мост построен от инж. Марчело на ж.п. линията Ст. Загора-Тулово, Ж.п. мостът над река Арда в гр.Кърджали построен през 1932 г. Тези мостови съоръжения са правени за хората за да ги ползват дълги години. За разлика от тогава, сегашните пишман строителни фирми строящи магистрали, пътища, тунели и др. под шапката на бивши комунисти се чудят как да прибарат парите от еврофондовете и накрая виждаме какво ни оставят и какви са им резултатите.

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен5/12/21 16:15

    От гурбет; До къде стигна ремонта на пътя Кьрджали-Мост. Свършиха парите ли ?

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен6/12/21 00:11

    За следващите избори в графа РЕЧЕНО СТОРЕНО.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.