Омръзна ли ни фейсбук? Може би ще разберем, ако действително го няма. Само преди дни беше оповестено, че техногигантът Meta може да спре голяма част от услугите си за Европа, сред които Facebook и Instagram. Това предупреждение дойде от  компанията в последния й доклад до американската Комисия по ценните книжа и борсите.

Причината - новите изисквания на европейските регулатори да не се пращат данни на европейските потребители в американски сървъри.

Според Марк Зукърбърг, без възможността данните на европейци да отиват в американските сървъри, Meta не може да таргетира добре рекламите си и ще загуби изключително много приходи. И така Европа може да се окаже без двете социални мрежи.

Не закъсняха и коментарите след тази новина.  

„Кифльоците ще се побъркат“,

 

„Какво ще работят троловете и инфлуенсърите тогава?“,

 

„Няма да липсва, най-добре да спира“, „Чудесно, върви по дяволите“,“Току виж хората от ЕС станат супер продуктивни“, „Как ще живеем без фейсо?“, „Екстра, хората могат да се върнат малко към реалността, тогава ще се възстановят човешките ценности между хората“, „Дано, жената да спре да поръчва дрехи от разни сайтове и да се видя в пари“.

Подобни коментари продължават да се срещат след оповестяване на новината.

Ако спре фейсбук, кой ще е новият отдушник за хората? Представяте ли какъв ужас ще изпитат като няма къде да постнат манджите си, маникюрите си, новите прически, морските си и тунинговани снимки. Няма да разберем къде са ходили на екскурзия, с кой са се обвързали и „развързали“ или пък е сложно семейното им положение. Най-големият ужас ще е, че няма къде да постват снимки с препълнени контейнери, заснежени стълби, неправилно паркирали коли, течове от шахти по улиците.  Ще се лишим от тотални неграмотници, които нямат елементарни познания по правопис. 

 


Тогава ще настъпи големият ужас, трябва да изпращат сигнали до институциите, а те не знаят как.

 

Ами, политиците?! Откъде ще ни облъчват, как ще провеждат предизборните си кампании като много медии бяха изолирани, защото няма по-добър пиар от този във фейсбук. Социалната мрежа погуби вестниците, а медиите бяха принудени да направят също фейсбук профили, за да бъдат четени. Трудно вече можем да си представим някой да влиза от сайт в сайт, за да се информира за новините. Телевизиите също направиха профили в социалната мрежа, за да бъдат актуални. Журналистите в движение трябваше да се пренастроят към фейсбук журналистика.

Социалните мрежи и като цяло интернет промениха и продължават да променят битието ни. Фейсбук безспорно е най-голямото изобретение на 21 век. Място за лични и обществени похвали, албум със спомени, велики мисли за щастието и любовта, агитация, медия, арена за сблъсък на словесни битки. И всичко това в смартфона на един клик разстояние.

 

Фейсбук ни промени, така, както променя голямата любов.

 

И вече не сме същите. Приемаме непознати за приятели, споделяме с тях лични неща, обикваме ги, липсват ни, чакаме съобщенията им и електронните им целувки, докато сме на по питие. Но сами, пред екрана.

После блокираме „приятеля", който ни е наранил или ядосал без никога да сме го виждали. А нищо не губим, просто се разочароваме. Много често пък заради неповторимата романтика онлайн, много дами споделят, че не искат среща на живо, защото пак ще се стигне до битовизма и мъжът пак ще я разочарова.

Така сме се зарибили да бъдем информирани нонстоп, че правейки нещо, хвърляме по един поглед и в телефона.

Новините се движат със скоростта на светлината, реакцията също е светкавична. Вече не важи максимата, че политик и муха се убиват с вестник. Фейсбук върши идеалната работа за постигане на всяка цел. В социалната мрежа вървят дискусии,  вихрят се словесни войни, споделят се радости и неволи. Във фейсбук много компании и рекламодатели въртят и бизнес.

С помощта на социалните мрежи намерихме изгубени във времето приятели, намерихме нови и непознати, срещнахме любовта, информирахме се за неправдите по цял свят и най-важното, комуникираме помежду си, също така се „опарихме” от афиширани снимки, статуси, измами  и др. Правят се благотворителни компании и се набират средства за хора в нужда.

 

Много семейства се разведоха заради Фейсбук.

 

Най-вече нежните половинки срещат романтика по време на чата и съвсем забравят за домашните си задължения. Оттам следват екшъни с разгневени съпрузи, които чинно чакат вечерното меню, докато жена им чете по фейса за любовта и личностното си развитие.

Наред с плюсовете обаче идват и минусите. Часовете, прекарани в социалните мрежи, натоварват изключително много нашата психика и мозъка ни, предупреждават психолозите. Това се отразява на паметта ни и биха могли да се получат много сериозни проблеми. Ако се забележат, би трябвало да се направи консултация със специалист. Фейсбук е опасен от гледна точка на това, че можем да загубим представа за реалността и това, което наистина се случва около нас. Във фейсбук няма грозна жена и беден мъж. Много е важно да запазим вътрешната си критичност към всичко, което се случва. Хората вече почти не звънят по телефона, а използват чатовете в социалните мрежи. Има голяма вероятност киберзависимите да не осъзнават, че са пристрастени, защото вече всички хора го правят и това се е превърнало в нещо нормално.

 

Лукс е вече да си офлайн.

 

Много хора си поставят ограничения да излизат за няколко часа от социалната мрежа. Други я спират като седнат с приятели или имат нужда от спокойствие. Социалната мрежа ни уморява. В най-неподходящото време, когато си вършиш нещо по вкъщи или почиваш, или си болен някой ще ти пише да те занимава с проблемите си. Дори и да си в отпуск, отново не се чувстваш свободен. И да излезеш от интернет се налага пак да влезеш и да отговориш на всички съобщения. Това е някаква зависимост, от която не можеш да избягаш и вече фейсбук ти се струва бреме.  

Дали ще ни изкара Зукърбърг от Фейсбук? Едва ли? Според анализатори е немислимо компанията му да захвърли 309-те милиона потребители на Facebook и 140-те милиона потребители на Instagram в Европа, които са сред най-платежоспособните в света.

Голяма част от бизнесът в ЕС обаче зависи от тези платформи и загубата им ще е сериозен удар за европейската икономика, особено за малкия и среден бизнес.

Матрицата продължава да ни поглъща. И така животът онлайн продължава…

Николай Михайлов, 24rodopi.com

На снимките:

-Хайде телефонът в шкафа с бурканите и да погледнем на света с любопитството на наказано дете през прозорец

 

 

Share To:

24rodopiavtor

Post A Comment:

2 comments so far,Add yours

  1. Анонимен16/2/22 17:44

    Без Фейсбук може, но без Гугъл не! Абсурд! Как ще работи правителството! Никакви промени не могат бе Гугъл. Без подпис и печат може, без Гугъл НЕ.

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен16/2/22 17:56

    Dano da se zabravi fb i instagram , zashtoto fb i instagram pulen sus maloumnitsi , gluposti spodelqt samo koy kakvo yade koy kakvo pie koy neznam si kvo pravi

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.