24rodopi.com/Образование
Десетокласниците подобряват резултатите си по математика в сравнение с миналата година. На националното външно оценяване през този месец те имат средно 32,28 точки от максимум 100, а през 2021 г. резултатът беше 27,68 точки от 100. В това изчисление не се включват допълнителните 4 точки, които някои ученици получават заради липсващите скоби в част от помощните формули за изпита, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
На
първо място в страната по математика са 10-окасниците от област Кърджали.
На изпита по математика, на 16 юни, десетокласниците работиха по 17 задачи, от които 15 - с избираем отговор и 2 - със свободен отговор. Проверяваха се не само разбирането и прилагането на основни понятия, свойства и теореми, но и уменията за извличане на информация от текст, графика, таблица.
Повече
от половината ученици нямат проблеми да извършват действия и да сравняват
реални числа, както и да прилагат аритметична прогресия. Над две трети от тях
обаче се затрудняват да определят линейна функция по графика, да съставят модел
на израз чрез извличане на информация от текст и да намират обем на тяло. Само
около 37 процента от учениците умеят да решават задачи за произволен
триъгълник, прилагайки косинусова теорема, едва 35 процента знаят метричните
зависимости в правоъгълен триъгълник.
Без
присъдени точки на някоя от двете задачи с разширен свободен отговор са над 70
процента.
Средните
резултати на националното външно оценяване по български език и литература -
43,16 точки от 100, са близки до миналогодишните 45 от 100.
В
изпита по български език и литература, на 14 юни, бяха включени 23 задачи.
Четиринадесет от тях бяха с избираем отговор и осем - със свободен отговор.
Една изискваше да се създаде текст. Значителният брой задачи със свободен
отговор проверяваха уменията не само за търсене и намиране на информация, но и
за обобщаване и тълкуване на отделни елементи в текстовете, както и за
осмисляне и оценяване на сравнително кратки текстове.
Като
цяло десетокласниците се справят успешно със задачите с избираем отговор, но
имат проблеми с тези със свободен отговор. Почти две трети от младежите се
затрудняват да определят и запишат със свои думи два примера за отчуждението
между хората в града, а 30 процента - да формулират собствена теза по темата
"Човекът и общуването". На над 20 000 ученици не е присъдена нито
една точка на задачата за създаване на резюме на откъс от художествена творба.
Както
и през предходната година, няма десетокласници с максимален брой точки и по
двата предмета. Двадесет и един от тях обаче имат 0 точки и на двата изпита.
По
български език и литература с 0 точки са 75 ученици (през 2021 г. те са били
96). Никой няма 100 точки.
Над
14 пъти повече са пълните отличници по математика през тази в сравнение с
миналата година. Сега 100 точки имат 412 срещу 29 през 2021 г. В това сравнение
не е отчетена компенсацията от допълнителни 4 точки на някои ученици заради
липсващите скоби в помощните формули. С 0 точки по математика са 328 ученици.
По
традиция сред регионите с най-висок среден резултат по са София-град, Смолян и
Варна. По математика първенец обаче е област Кърджали с 42,21 точки.
На
изпита по български език и литература Кърджали е на 22-ро място с 36,80 точки.
Доста са се постарали за подсказване значи
ОтговорИзтриванеДа така е! Майките им от сега тренират с бръмбарите за ДЗИ в 12 клас.
ИзтриванеСрещу 500 лв навсякъде в Кърджали се диктуват отговорите, и то от учителите в стаите !
ИзтриванеТова че 70% не са отговорили на задачите със свободен отговор, не ви ли говори достатъчно? Няма за какво да се гордеем!
ОтговорИзтриванеПоздравления г-жо Кьосева от ЕГ Христо Ботев. Вашите ученици и наши деца са с изключително добри резултати.Поздравете и тях в часа по математика днес.
ОтговорИзтриванеТам ли са бръмбарите
ИзтриванеНе злорадствайте! Децата са добри, а задачите бяха под средното ниво!
Изтриванетова е вица на годината
ОтговорИзтриване