24rodopi.com/Кърджали
50 вече са обхванатите в „Синя зона“ улици в Кърджали, местата за платено паркиране достигнаха 1 300.
В
сила са нови цени за годишните абонаменти по местоживеене, както и нови услуги,
твърди пред БТА управителят на общинското предприятие „Паркинги, гаражи и зони
за паркиране“ Шенай Мехмедали.
Тя
обяснява, че промените се налагат заради факта, че цените не са актуализирани
от приемането на Наредбата за зона за почасово паркиране през 2017 г. и уточнява,
че вече платилите годишен абонамент няма да доплащат.
„Промените
са както в цените за година, така и спрямо броя на заявените автомобили. Досега
едно семейство плащаше 50 лв. на година за автомобил, без значение колко са те
на брой. Сега за първи автомобил цената е 60 лв. на година, за втори – 102 лв.,
за трети – 180 лв., а за всеки следващ – плюс 50 процента от цената.
Това
го направихме с цел ограничаване на регистрирането на автомобили на даден адрес
в центъра на града, без собствениците да живеят там“, твърди Шенай Мехмедали. Финансовият
фактор ще бъде ограничаващ и хората ще се въздържат да правят такъв вид
регистрации, уточнява тя.
Към
сегашните абонамент по местоживеене и абонамент на юридически лица, вече има и
абонаменти обвързани само с регистрационния номер на автомобила. Това са
годишен, месечен, седмичен и дневен абонамент за периметъра на цялата зона за
почасово паркиране, без значение на местоживеенето, както и абонамент за
паркиране във фиксирана зона.
Шенай
Мехмедали информира още, че в края на седмицата започва поставянето на знаците
и маркирането на новите улици от сега функциониращата зоната за почасово
паркиране, които не са били обхванати. Подаването на заявления за абонаменти по
местоживеене за тях е до края на юни. За първата седмица са приети и обработени
110 заявления по настоящ адрес, а с абонаментите от стартирането на синята зона
в Кърджали през март 2022 г. броят им става общо 560.
Общият
брой на обхванатите улици вече е близо 50, а местата за паркиране от 530 ще
надхвърлят 1500, като 1300 от тях са предвидени за платено почасово паркиране,
обяснява Шенай Мехмедали. С промените зоната за платено почасово паркиране
обхваща цялата централна градска част - от ЕГ "Христо Ботев" до
автогарата, с граници - бул. "Беломорски", ул."Републиканска"
до Пазара на производителите.
Не беше ли по лесно да вдигнете данъците с 125 лева и да свърши агонията,всички знаят , че всичко е за пари!
ОтговорИзтриванеАлчни за пари, мине питайте по блоковете искат или не искат синя зона, ако искат я правете, ако не я искат измъкнете желанието на вашите избиратели и работодатели.
ОтговорИзтриванеАчове помислете нещо и за работещите тия хора за колко пари работят че всеки ден по 10 лв да платят и то в тази криза ?
ОтговорИзтриванеХората ще си кажат думата на изборите ...
ОтговорИзтриванеNe sa nayadohte eeeyy..
ОтговорИзтриванеИ 10 000 да ги направите местата за платено паркиране , пак няма да можете да си покриете разходите, така че престанете и закриите тази зона
ОтговорИзтриванеМама ви не наядена.Демек града да е достъпен на всички общинари дето маневрите с автомобил са проблем.
ОтговорИзтриванеПредполагаме че улиците са асфалтирани и не са очертани с тебешир а със специална боя издържаща поне няколко години
ОтговорИзтриванеЧакам изборите тогава ще ви видя
ОтговорИзтриванеПод строй ще гласуват😉
ИзтриванеКакто върви ще направите и синя зона в тоалетните на хората че когато се изхождат да си плащат на час
ОтговорИзтриванеXAIDE NA PROTEST PRED OBSHTINATA...NIAMA LI KOI DA GO ORGANIZIRA...NIAMA SMETKA SAMO OT KOMENTARI..TRIABVA DA IMA FAKTI.....
ОтговорИзтриванеsas pisane na komentari nishto niama da stane triabva FAKTI.
ОтговорИзтриванеТе не търсят дългосрочни и устойчиви решения С разширяването на синята зона се целят преки постъпления в касите, но не и подобряване на качеството на въздуха.
ОтговорИзтриванеОт къде трабваше да започнат?
В Кърджали няма модерен градски транспорт и общински паркинги. Няма и никакви планове и разчети с конкретика за това къде и кога общината планира да построи паркинги. Целта не трябва да е да направите от Кърджали един голям платен паркинг, а да изграждате общински паркинги, както се прави в белите държави.
Приходите от синято зона покриват само заплати, а тези средства трябва да бъдат изразходвани целево за построяване на общински паркинги и за модернизиране на обществения транспорт.
Освен това инфраструктурата с извинение е дупка до хасанка и хасанка до дупката и безразборно застрояване без паркоместа и общински паркинги. Събират се данъци, глоби и всякакви такси.
Гражданите също нямат права, не само задължения!
В зона 2 на Сан Стефано проверете черен додж с рег.номер К2148АХ.
ОтговорИзтриванеПълно е с коли, които не плащат, а служителите от синята зона се правят на чукнати.
Значи живущите да плащат а другите не ?
Г-жо Мехмедали вземете отношение ,защото това е навсякъде по синята зона в града.
Не да говорите,че няма деление в момента фактите говорят друго!
Правете им проверки не само служители ви да търсят сянките и кой да ги почерпи по кафетата.
Стадионска още ли не е синя зона?
ОтговорИзтриване