24rodopi.com/Общество
Потребители на платформите за онлайн търговия предупреждават за нова измама, свързана с източване на банковите карти. Схемата работи двустранно – тоест възможно е измамникът да е в ролята и на продавач, и на купувач, посочват криминалисти.
Предупредителните знаци, които могат да обозначат евентуална
нередност, са:
Съобщения, насочващи към кореспонденция извън чата на
платформата (например Viber, WhatsApp, SMS), като те често са написани на
неправилен български език и съдържащи линкове, в които се изискват данни за
банковата Ви сметка: номер на картата, валидност, CVV/CVC код и баланс по
сметката (салдо).
„Напомняме, че по-голяма част от подобни сайтове нямат
собствена система, чрез която купувачите могат да заплатят за артикул онлайн.
Всеки линк, който се различава от официалния домейн на сайта
и води към страница за попълване на данните на банкова сметка, независимо дали
за изплащане, или за получаване на средства, под претекст, че това е “сигурна
доставка”, е опит за злоупотреба от страна на лицето, което Ви е предоставило
линка. Ако сте въвели данните на картата си, незабавно се свържете с Вашата
обслужваща банка и сигнализирайте на полицейските органи“, посочват
криминалисти.
И аз щях да бъда измамен оня ден. За малко да ми разберат номера на картата и паролата. Хубаво, че нямам нищо в картата, така че ме хванаха за дръжката!
ОтговорИзтриванена мен също ми писаха
ОтговорИзтриванеПродавам артикул и получавам
ОтговорИзтриванеследното съобщение по Viber:
Предлагам плащане и доставка чрез куриерска фирма Econt. Всички разходи за доставка са за моя сметка. Плащането от моя страна е най-добре да се извърши по банков път. След като получите плащането, трябва само да изчакате куриерът да пристигне на адреса ви. Можете да изберете ден и час, които са ви удобни. Куриерът ще ви се обади предварително, за да ви информира за пристигането си. Ако сте съгласни с моята опция и тя ви устройва, моля, изпратете ми данните си. Име, адрес и номер на сметката за получаване на плащането (smiley)
+359898669044