24rodopi.com/Позиция

„През цялото време ме мотаха и ми казваха, че ще подпиша договора до няколко дни, това така и не се случи. Поисках да ме освободят и да си ми изплатят изработеното дотук, но ми беше отказано под претекст, че така са били преценили“, разказва Мари-Елен Ангелова, едно момиче от Кърджали, което живее със семейството си в Бургас.

За нея категорично не е вярно, че няма желаещи за работа, както се оплакват много работодатели. Смята, че разочарованието на младите хора в България от неспазването на законите и реда е голямо.

Коментарът на Мари-Елен Ангелова:

Скъпи приятели, бих желала да споделя с вас какво ми се случи наскоро, една нередност и некоректно отношение спрямо мен, които не смятам, че трябва да останат така в пространството.

Реших да започна работа преди месец и половина. Не  съм била лишавана от нищо до сега от родителите ми, и понеже съвсем скоро навършвам пълнолетие, прецених, че е време да се включа в пазара на труда. Като млад, ентусиазиран човек нямах много претенции, понеже все пак нямам  образование и квалификация и  поразгледах обявите по групите.

Свързаха се с мен от пицария Конте в Славейков, в 147 бл, гр. Бургас, и ми предложиха работа като сервитьорка. Търсеха  си персонал понеже след дни им предстоеше откриване. Попитаха ме дали имам позната, която също да си търси работа и аз предложих сестра ми, тя е година по-малка от мен.

Заплатихме и си изкарахме  всички необходими документи с уговорката, че ще подпишем  договор след седмица, понеже процедурата за непълнолетни била  по-сложна.

Сестра ми  напусна работа след 2 седмици, след като видя условията на работа и усети лошото отношението, като към слуги, без капчица уважение. Не е пускала предизвестие, защото нямахме договор, беше ѝ изплатено всичко още на следващия ден, предполагам, защото аз оставах (иначе и тя щеше да "изгори").

Аз продължих да работя още две седмици. През цялото време ме мотаха и ми казваха, че ще подпиша договора до няколко дни, това така и не се случи. Поисках да ме освободят и да си ми изплатят изработеното дотук, но ми беше отказано под претекст, че така са били преценили. При условие, че не съм закъснявала, била съм точна, и даже предложих да остана за няколко дни, докато си намерят нов човек, не се съгласиха. Това ми бе първа работа и вложих наистина много енергия и старание. Не знам има ли смисъл да коментирам отношението на единият от шефовете, който каза, че бил  платил на сестра ми понеже не ставала за нищо и му е направила услуга, че се е махнала, или че единственото, с което ме води тя, са само едни гърди, или пожеланията към нея за големи мъжки атрибути?! Как младите хора да имат желание за работа, право и защита на труда им?

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

7 comments so far,Add yours

  1. Анонимен5/7/22 15:21

    Е в Бургас е така

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен5/7/22 17:27

      В Кърджали са още по брутални

      Изтриване
    2. Анонимен5/7/22 18:11

      Навсякъде е така,алчни долни боклуци!

      Изтриване
  2. Анонимен5/7/22 16:14

    ГОСПОЖИЦЕ ТАКИВА МРЪСНИЦИ СЛЕДВА ДА СЕ ИЗРИНАТ ОТ ПАЗАРА. ДАЙТЕ ГЛАСНОСТ И НАПРАВЕТЕ ЖАЛБА ДО ИНСПЕКЦИЯТА ПО ТРУДА В БУРГАС. АКО БЯХТЕ ОСТАНАЛИ ЩЯХА ДА МУ НАПРАВЯТ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПРЕДПИСАНИЯ И СКЛЮЧИ ДОГОВОР ЗА ПОСТОЯННО. СЕГА ОТНОВО ЩЕ ВИ ИЗПЛАТИ ИЗРАБОТЕНОТО И ЩЕ СЕ СДОБИЕ С ГЛОБА.АКО НЕ ОТИДЕТЕ ПРИ АДВОКАТ И ЩЕ ГО ОСЪДИТЕ С ВСИЧКИ РАЗНОСКИ КОИТО ЩЕ ПЛАТИ ТОЗИ ИЗВЕРГ

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен5/7/22 18:54

      В Бургас такива неща не се пробват, че на солниците ги намират подателите на жалби

      Изтриване
    2. Анонимен6/7/22 15:42

      Защото пък Инспекцията по труда много ще свърши нещо. Да се чуди човек, за правата на работника ли съблюдават, или са адвокати на работодателите.

      Изтриване
  3. Анонимен6/7/22 22:52

    Много жалко .Къде са държавните институции в този момент-ИНПЕКЦИЯ ПО ТРУДА ?Докога в България работещия ще бъде унизяван.Затова младите и образовани и трудолюбиви хора напускат страната и отиват там където трудът им бива ценен и където отношението е по цивилизовано.А на мързеливите младежи в Кърджали партиите им търсят работа в държавните структури да продават чалъми и друг да им върши работата .Затова нещата в България не вървят в правилна посока и в най скоро време няма да има компетентни хора и в държавните институции.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.