24rodopi.com/Регион
Първият
полет по редовната линия от Истанбул до Пловдив бе посрещнат днес от
заместник-министъра на транспорта и съобщенията Николай Найденов, съобщават от
пресцентъра на ведомството.
Самолетите
на турската нискотарифна авиокомпания „Pegasus Airlines“ ще кацат на летище
"Сабиха Гьокчен", което ще осигури на хората бърз и удобен транспорт
до Истанбул и възможност за връзка с различни дестинации по света. Полетите ще
се изпълняват два пъти седмично, в сряда и събота, със самолети Боинг 737 и
Еърбъс 320, посочи Найденов.
Той
допълни, че стартирането на първата в историята на летище Пловдив редовна
въздушна линия до Турция е резултат от съвместната работа по подобряването на
транспортната свързаност и е потвърждение за добрите отношения между двете
страни.
„През
миналата година пловдивското летище регистрира 230 000 обслужени пътници, което
е най-големият брой обслужени пътници до сега. С новата линия очакваме ръстът
на пасажерите да се увеличи, като работим по създаването на необходимите
условия за запазване на тази положителна тенденция“, посочи
заместник-министърът. Той допълни, че се водят преговори и с други авиокомпании
за разкриване на нови редовни линии и директни чартърни полети, както и
разширяване броя на съществуващите дестинации. „Откриването на нови линии ще
подобри значително транспортните връзките на пловдивския регион с Европа и
Азия, ще допринесе за развитието на икономическите и търговските контакти,
както и ще окаже положително въздействие на туристическия сектор“, категоричен
бе Николай Найденов.
С
полета до Истанбул ще бъде доставена хуманитарна помощ от България за
пострадали от земетресението в Турция.
Летище
Пловдив изпълнява по 18 полета на седмица. Аеропортът започна новата 2023
година с редовните полети на авиокомпаниите "Райънеър" (Ryanair) и
"Уизеър" (Wizzair) до и от Великобритания и Германия, но и с чартъри
на "Джет2" (Jet2) от Белфаст и на "Сънекспрес" (SunExpress)
и "Фрийбърд" (Freebird) до Анталия, съобщи през януари председателят на
Съвета на директорите Дойчин Ангелов.
За
ръста на пътниците, които летище Пловдив обслужва съществена роля има Фондът за
развитие на летище Пловдив - Южната врата на България. Той бе създаден през
2010 г. от осем общини - Асеновград, Хисаря, Пловдив, Родопи, Чепеларе, Куклен,
Калояново и Раковски. От ръководството на летището очакват присъединяването на
общините Смолян, Пазарджик и Велинград. Водят се разговори и с общините
Карлово, Стара Загора и Кърджали.
От човек до човек, с нова книга в ръка – ходенето по буквите продължава.
ОтговорИзтриванеОтново летя,
ОтговорИзтриванеотново се взирам.
В кръвта ми
трасират
стотици искри
и в лудия шемет
дъхът ми замира.
Земята
заспала
мълчи.
В кабината сякаш
звездици блещукат,
говорят на близък
език.
Ефирът потръпва
изведен от скука
и глухо,
далечно
ме вика…
За какво ми е полет до азиатската част на Истанбул? И то много на изток от азиатската част. За да стигне човек до туристическата част в Европа трябва да пътува с часове в този трафик, а за такси ще се плаща повече от полета. С кола/автобус въпреки, че се чака на границата по бързо човек ще стигне до туристическата част и за по-малко пари. Няма нужда от този полет. Ако бяха пуснали полет до новото летище, хората щяха да го ползват хем за туристическа разходка в Истанбул, хем като хъб за други полети за Европа и света.
ОтговорИзтриване👍
ИзтриванеВ новото летище таксите са много високи и билетът ще е като само за бизнесмени.
ИзтриванеЗнам как стоят нещата. Няма полза от този полет.
ОтговорИзтриване