24rodopi.com/Регион

Първият полет по редовната линия от Истанбул до Пловдив бе посрещнат днес от заместник-министъра на транспорта и съобщенията Николай Найденов, съобщават от пресцентъра на ведомството.

Самолетите на турската нискотарифна авиокомпания „Pegasus Airlines“ ще кацат на летище "Сабиха Гьокчен", което ще осигури на хората бърз и удобен транспорт до Истанбул и възможност за връзка с различни дестинации по света. Полетите ще се изпълняват два пъти седмично, в сряда и събота, със самолети Боинг 737 и Еърбъс 320, посочи Найденов.

Той допълни, че стартирането на първата в историята на летище Пловдив редовна въздушна линия до Турция е резултат от съвместната работа по подобряването на транспортната свързаност и е потвърждение за добрите отношения между двете страни.

„През миналата година пловдивското летище регистрира 230 000 обслужени пътници, което е най-големият брой обслужени пътници до сега. С новата линия очакваме ръстът на пасажерите да се увеличи, като работим по създаването на необходимите условия за запазване на тази положителна тенденция“, посочи заместник-министърът. Той допълни, че се водят преговори и с други авиокомпании за разкриване на нови редовни линии и директни чартърни полети, както и разширяване броя на съществуващите дестинации. „Откриването на нови линии ще подобри значително транспортните връзките на пловдивския регион с Европа и Азия, ще допринесе за развитието на икономическите и търговските контакти, както и ще окаже положително въздействие на туристическия сектор“, категоричен бе Николай Найденов.

С полета до Истанбул ще бъде доставена хуманитарна помощ от България за пострадали от земетресението в Турция.

Летище Пловдив изпълнява по 18 полета на седмица. Аеропортът започна новата 2023 година с редовните полети на авиокомпаниите "Райънеър" (Ryanair) и "Уизеър" (Wizzair) до и от Великобритания и Германия, но и с чартъри на "Джет2" (Jet2) от Белфаст и на "Сънекспрес" (SunExpress) и "Фрийбърд" (Freebird) до Анталия, съобщи през януари председателят на Съвета на директорите Дойчин Ангелов.

За ръста на пътниците, които летище Пловдив обслужва съществена роля има Фондът за развитие на летище Пловдив - Южната врата на България. Той бе създаден през 2010 г. от осем общини - Асеновград, Хисаря, Пловдив, Родопи, Чепеларе, Куклен, Калояново и Раковски. От ръководството на летището очакват присъединяването на общините Смолян, Пазарджик и Велинград. Водят се разговори и с общините Карлово, Стара Загора и Кърджали.

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

6 comments so far,Add yours

  1. Анонимен18/2/23 22:20

    От човек до човек, с нова книга в ръка – ходенето по буквите продължава.

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен18/2/23 22:30

    Отново летя,
    отново се взирам.
    В кръвта ми
    трасират
    стотици искри
    и в лудия шемет
    дъхът ми замира.
    Земята
    заспала
    мълчи.
    В кабината сякаш
    звездици блещукат,
    говорят на близък
    език.
    Ефирът потръпва
    изведен от скука
    и глухо,
    далечно
    ме вика…

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен18/2/23 23:20

    За какво ми е полет до азиатската част на Истанбул? И то много на изток от азиатската част. За да стигне човек до туристическата част в Европа трябва да пътува с часове в този трафик, а за такси ще се плаща повече от полета. С кола/автобус въпреки, че се чака на границата по бързо човек ще стигне до туристическата част и за по-малко пари. Няма нужда от този полет. Ако бяха пуснали полет до новото летище, хората щяха да го ползват хем за туристическа разходка в Истанбул, хем като хъб за други полети за Европа и света.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен20/2/23 09:25

      В новото летище таксите са много високи и билетът ще е като само за бизнесмени.

      Изтриване
  4. Анонимен20/2/23 20:29

    Знам как стоят нещата. Няма полза от този полет.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.