24rodopi.com/Образование
Добрите
примери в образователната система трябва да се подкрепят, популяризират и да се
работи за тяхното умножаване. Това каза министърът на образованието и науката
проф. Галин Цоков в града край Арда. Той бе официален гост на СУ "П. Р. Славейков" в
Кърджали по повод дните, посветени на патрона на училището.
“Децата, които учат тук истински развиват своите умения.
Това е и дори по-голям успех за училището от традиционно високите резултати,
които постига на националните външни оценявания и различни надпревари”, каза
министър Цоков. По думите му подходът на работа в училището спомага за бъдещата
реализация на децата като успешни и добри хора.
Министър
Цоков проведе и среща с директора на училището Милко Багдасаров и представи
част от приоритетите, по които работи екипът на МОН. По-късно той участва и в
дискусия с част от учителския колектив и учениците.
“Училището
наистина формира личности. Това е мястото където всеки ден срещате бъдещето, а
за вас полагат последователни грижи едни истински професионалисти, които всеки
ден ви мотивират да бъдете още по-добри”, обърна се проф. Цоков към учениците.
Министър
Цоков се запозна и с работата на клубовете по интереси в училището и разгледа
STEM центъра. СУ „Петко Рачов Славейков” разполага с богата материална база -
65 класни стаи, 10 модерно оборудвани кабинета по различни дисциплини, 4
компютърни зали, 3 актови зали, 5 зали за спорт, игрища, богата библиотека,
Ресурсен център за човешките права, Еврокоридор, училищен параклис, клуб на
учителя, места за хранене и отдих, екопътека, красиво озеленен двор.
Работна
група подготвя промени в Наредбата за приобщаващото образование, като целта е
да се решат конкретни проблеми, съобщи министърът на образованието.
Според
проф. Галин Цоков, работата на експертите е в начална фаза и предстоят няколко
заседания, преди да бъде изготвен доклад с конкретни предложения. Той обясни,
че стои въпросът за даровитите деца и как дарбите и талантите им да бъдат
максимално развити. А от Кърджали пред министъра е поставен въпросът за
необходимостта от промени в Наредбата по отношение на децата със специални
образователни потребности, както и тези с поведенчески проблеми.
Попитан
за децата в прогимназиалния етап и
тяхната натовареност в училище, министър Галин Цоков отговори: „Това което
мислим е първо – съвсем скоро ще бъдат подписани учебни програми, които се
намалява фактологическата сложност. Но това няма да донесе съществена промяна
от гледна точка на намаляване на времето, в което децата са в училище или
времето, в което те се подготвят за следващия ден. Основния проблем е, че
трябва да се преструктурира по определен начин учебното съдържание“.
Браво Вики! Справи се чудесно!
ОтговорИзтриванеВиктория се справи и с министър!Браво,ти си нашия председател!
ОтговорИзтриване