24rodopi.com/Кърджали
„Това съоръжение е изключително. Много трудно за изпълнение, но ще издържи най-малко 500 години“.
Това казва инженерът Гергин Дюлгеров. 3 години е работил по изграждането на Новия мост в Кърджали. През 1984-а завърша университета по архитектура в София. Дипломната му работа е именно за масивни мостове. Получава „Отличен“ за нея и веднага е разпределен в Кърджали.
„Не знам дали в България има друг подобен мост, който да е с непрекъсната рамка. Цялото съоръжение представлява монолитна конструкция. Много сложна за изпълнение, но тогава по него работиха изключителни професионалисти“, спомня си Гергин, който през 1989-а година заминава за Турция. В момента 65-годишният инженер живее в Бурса. В Кърджали идва при сина си.
Фундаментите на този мост опират в скала. „Взривявахме с абсолютна точност. Качеството на бетона бе най-доброто. Бригадир бе Мустафа, през годините съм му забравил фамилията. Пратиха от Дебреш, където ръководеше изграждането на виадуктите по магистралата. Всички на този обект бяха професионалисти. В днешно време много специалисти биха се затруднили с тази технология“, посочва Гергин.
„Едно ще ви кажа - този мост е много, много, здрав“, допълва Гергин.
И още:
Още 500 години ,не е ли много.
ОтговорИзтриванеИма видими неравности, кръпки, дупки, компрометирани тротоари, разместени плочи, ерозирали арматури, разхлабени фуги - чува се как хлопат силно под моста при преминаване на коли. Ако пък преминават тирове хабитат няма да остане наоколо. Без закърпване на положение (ние основни ремонти не можем) едва ли ще солидно здрав след 50 години.
ОтговорИзтриванеЗурна !
ОтговорИзтриванеСлед 50 години този мост пак ли ще бъде "нов" . Е, може до тогава да бъде построен и друг в гр.Кърджали . Но тогава се строеше качествено, със знания и умения, а сега по улиците на града едни кръпки на асфалта не могат да оправят. Добре, че поне пътя за Хасково го направи македонска фирма . А пътя за Маказа, дето го строи българска фирма в какво състояние . Наскоро нали бяхте публикували снимки .
ОтговорИзтриванеТо и Титаник беше здрав,ама божа работа
ОтговорИзтриванеВ днешно време ето и професионалисти по горе както писали само пламкали и празни коментари като свои мозаци този мост е направен през 80 те с малки вазможности
ОтговорИзтриванеviaduktite sa v bebres a ne v debres.
ОтговорИзтриванеЗурна със зурната. Давул такъв. Дерито скъсан давула как ще издава звук на зурна бе гърната.
ОтговорИзтриваненезнам дали е здрав но иска преасвалтиране
ОтговорИзтриванеТози коментар бе премахнат от администратор на блога.
ОтговорИзтриванеможе да е здрав, но е занемарен....едва ли някой е правил обследване на колоните...
ОтговорИзтриванеВиадуктът е Бебреш, а не Дебреш. Това е все едно на Гергин да кажеш Гевгир. Иначе евала на човека, грам не е забравил българският език и даже и акцент няма. Тези фуги добре сте ги направили на по 200 метра, но едната в дясната страна по средата на пътуване към "Възрожденци" трябва да се запълни! Писна ми да се спъвам на нея! Други забележти нямам, освен малко повече поддръжка.
ОтговорИзтриванеtozi most e rakovoden i stroen mislia ce ot injener slavov ot mostroi plovdiv
ОтговорИзтриване