24rodopi.com/Кърджали

„Това съоръжение е изключително. Много трудно за изпълнение, но ще издържи най-малко 500 години“.

Това казва инженерът Гергин Дюлгеров. 3 години е работил по изграждането на Новия мост в Кърджали. През 1984-а завърша университета по архитектура в София. Дипломната му работа е именно за масивни мостове. Получава „Отличен“ за нея и веднага е разпределен в Кърджали. 

„Не знам дали в България има друг подобен мост, който да е с непрекъсната рамка. Цялото съоръжение представлява монолитна конструкция. Много сложна за изпълнение, но тогава по него работиха изключителни професионалисти“, спомня си Гергин, който през 1989-а година заминава за Турция. В  момента 65-годишният инженер живее в Бурса. В Кърджали идва при сина си.

Фундаментите на този мост опират в скала. „Взривявахме с абсолютна точност. Качеството на бетона бе най-доброто. Бригадир бе Мустафа, през годините съм му забравил фамилията. Пратиха от Дебреш, където ръководеше изграждането на виадуктите по магистралата. Всички на този обект бяха професионалисти. В днешно време много специалисти биха се затруднили с тази технология“, посочва Гергин.

„Едно ще ви кажа - този мост е много, много, здрав“, допълва Гергин.

И още:

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

13 comments so far,Add yours

  1. Анонимен11/12/23 16:11

    Още 500 години ,не е ли много.

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен11/12/23 16:56

    Има видими неравности, кръпки, дупки, компрометирани тротоари, разместени плочи, ерозирали арматури, разхлабени фуги - чува се как хлопат силно под моста при преминаване на коли. Ако пък преминават тирове хабитат няма да остане наоколо. Без закърпване на положение (ние основни ремонти не можем) едва ли ще солидно здрав след 50 години.

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен11/12/23 17:15

    След 50 години този мост пак ли ще бъде "нов" . Е, може до тогава да бъде построен и друг в гр.Кърджали . Но тогава се строеше качествено, със знания и умения, а сега по улиците на града едни кръпки на асфалта не могат да оправят. Добре, че поне пътя за Хасково го направи македонска фирма . А пътя за Маказа, дето го строи българска фирма в какво състояние . Наскоро нали бяхте публикували снимки .

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен11/12/23 18:27

    То и Титаник беше здрав,ама божа работа

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен11/12/23 18:54

    В днешно време ето и професионалисти по горе както писали само пламкали и празни коментари като свои мозаци този мост е направен през 80 те с малки вазможности

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен11/12/23 20:46

    viaduktite sa v bebres a ne v debres.

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен11/12/23 21:11

    Зурна със зурната. Давул такъв. Дерито скъсан давула как ще издава звук на зурна бе гърната.

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен11/12/23 21:35

    незнам дали е здрав но иска преасвалтиране

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен12/12/23 15:06

    Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  10. Анонимен12/12/23 15:41

    може да е здрав, но е занемарен....едва ли някой е правил обследване на колоните...

    ОтговорИзтриване
  11. Анонимен12/12/23 16:36

    Виадуктът е Бебреш, а не Дебреш. Това е все едно на Гергин да кажеш Гевгир. Иначе евала на човека, грам не е забравил българският език и даже и акцент няма. Тези фуги добре сте ги направили на по 200 метра, но едната в дясната страна по средата на пътуване към "Възрожденци" трябва да се запълни! Писна ми да се спъвам на нея! Други забележти нямам, освен малко повече поддръжка.

    ОтговорИзтриване
  12. Анонимен12/12/23 20:20

    tozi most e rakovoden i stroen mislia ce ot injener slavov ot mostroi plovdiv

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.