24rodopi.com/Образование
В навечерието на Деня на народните будители, учители по български език и литература, география и информационни технологии от ЕГ ”Христо Ботев” заедно с ученици от 9. клас реализираха уникален интердисциплинарен проект: създаване на интерактивна карта на улици и паметници в Кърджали, посветени на българските будители. Съвместната инициатива цели да свърже историята, културата и географията с новите технологии, като по този начин вдъхнови учениците да се запознаят със значимите личности и наследството, което те оставят.
Проектът започна с идеята на преподавателите да направят
българските будители и културни дейци по-близки и разбираеми за учениците чрез
визуална, интерактивна форма. Вместо просто да разглеждат имената на улиците и
паметниците, учениците сами събраха информация и я представиха по начин, който
съчетава съвременното с традиционното. Г-жа Нешка Мечтанова, учител по
български език и литература и учениците събраха информация за важни личности,
на които са кръстени улици и паметници в Кърджали, като се фокусираха върху
личности от историята като Христо Ботев, Васил Левски и други значими будители.
Учениците съставиха кратки биографични текстове и научиха как приносът на тези
личности е отразен в съвременното градско пространство. Г-жа Анета Танкова,
учител по география насочи вниманието на учениците към географското
разположение на обектите и тяхното значение. Те определиха локациите на
различните паметници, улиците и културните обекти, свързани с тези личности, и
помогнаха на своите връстници да разберат как историческата памет е запазена
в облика на съвременния град. Учениците
научиха също как да работят с карти и как да съчетават географските координати
с историческата значимост на местата. Техническата реализация на проекта бе
осъществена под ръководството на Роман Христозов - учител по информационни
технологии. Той въведе учениците в използването на Google My Maps – онлайн
платформа за създаване на интерактивни карти. Под неговите напътствия,
учениците създадоха интерактивна карта, в която маркираха ключовите локации,
добавиха снимки на паметниците и кратка информация за всеки будител. Някои от
участниците в проекта дори създадоха QR кодове, които водят към допълнителни
онлайн ресурси.
С тази инициатива учениците не само научиха повече за
българските будители и тяхното значение, но и придобиха умения за работа в
екип, използване на технологии и анализиране на географски и исторически данни.
Своеобразният иновативен урок е пример за това как различни учебни предмети
могат да бъдат обединени в креативна и образователна инициатива, която да
мотивира младите хора да съхраняват и почитат културното наследство на своята
родина и своя град, подчинени на идеята да отбележат подобаващо Деня на българските
будители.
Браво на децата и на техния преподавател
ОтговорИзтриване