24rodopi.com/Образование

В навечерието на Деня на народните будители, учители по български език и литература, география и информационни технологии от ЕГ ”Христо Ботев” заедно с ученици от 9. клас реализираха уникален интердисциплинарен проект:  създаване на интерактивна карта на улици и паметници в Кърджали, посветени на българските будители. Съвместната инициатива цели да свърже историята, културата и географията с новите технологии, като по този начин вдъхнови учениците да се запознаят със значимите личности и наследството, което те оставят.

Проектът започна с идеята на преподавателите да направят българските будители и културни дейци по-близки и разбираеми за учениците чрез визуална, интерактивна форма. Вместо просто да разглеждат имената на улиците и паметниците, учениците сами събраха информация и я представиха по начин, който съчетава съвременното с традиционното. Г-жа Нешка Мечтанова, учител по български език и литература и учениците събраха информация за важни личности, на които са кръстени улици и паметници в Кърджали, като се фокусираха върху личности от историята като Христо Ботев, Васил Левски и други значими будители. Учениците съставиха кратки биографични текстове и научиха как приносът на тези личности е отразен в съвременното градско пространство. Г-жа Анета Танкова, учител по география насочи вниманието на учениците към географското разположение на обектите и тяхното значение. Те определиха локациите на различните паметници, улиците и културните обекти, свързани с тези личности, и помогнаха на своите връстници да разберат как историческата памет е запазена в  облика на съвременния град. Учениците научиха също как да работят с карти и как да съчетават географските координати с историческата значимост на местата. Техническата реализация на проекта бе осъществена под ръководството на Роман Христозов - учител по информационни технологии. Той въведе учениците в използването на Google My Maps – онлайн платформа за създаване на интерактивни карти. Под неговите напътствия, учениците създадоха интерактивна карта, в която маркираха ключовите локации, добавиха снимки на паметниците и кратка информация за всеки будител. Някои от участниците в проекта дори създадоха QR кодове, които водят към допълнителни онлайн ресурси.

С тази инициатива учениците не само научиха повече за българските будители и тяхното значение, но и придобиха умения за работа в екип, използване на технологии и анализиране на географски и исторически данни. Своеобразният иновативен урок е пример за това как различни учебни предмети могат да бъдат обединени в креативна и образователна инициатива, която да мотивира младите хора да съхраняват и почитат културното наследство на своята родина и своя град, подчинени на идеята да отбележат подобаващо Деня на българските будители.

Share To:

24rodopiavtor

Post A Comment:

1 comments so far,Add yours

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.