Винаги иновативни в учебния процес и в извънкласните дейности, учениците от СОУ „Петко Рачов Славейков" за пореден път показват, че са в крак с най-новите тенденции в ученето. В часовете по задължителна и свободноизбираема подготовка четвъртокласници вече използват иновативен метод на учене в начален етап–т.нар. мисловни карти („интелектуални карти", „карти на знанието") . За да запомнят трудните уроци, под ръководството на своята учителка, малките ученици създават свои мисловни карти. Това са диаграми, схеми, цветове и картинки, свързани чрез ключова дума или идея, които изграждат у децата трайни знания. Така до края на годината те ще създадат свой персонален учебник.
Запаметяването на учебния материал се осъществява благодарение на няколко сетива, а фактът, че картата се изработва от самия ученик с неговите личностни характеристики и особености, допринася за уникалността на продукта и възприятието.
Терминът „мисловна карта", както и подходът за съставянето й, е на известния британски психолог и автор Тони Бюзан. Мисловните карти се основават на използването на нелинейното, лъчисто мислене. Умът мисли радиално (разклонено, от центъра навън), а не линейно (на редове). Способът е добър и за създаването на навици за учене при децата в ранна възраст, благодарение на който те да придобият умения да систематизират учебното съдържание и в бъдеще, когато то се усложнява.
24rodopi.com
И всичко това се налага защото безумието на МОН продължава с пълна сила.
ОтговорИзтриванеТам никой не е наясно какво се преподава, как се случва и какви са резултатите.
Защото нито един от министерството не работи ДЕВЕТ часа затворен в една стая с още ДВАДЕСЕТ И ПЕТ човека???
Оставете ги да поработят така и ще се смахнат завинаги.
Къде в цялата дивотия е АГЕНЦИЯТА ЗА ЗАЩИТА ПРАВАТА НА ДЕЦАТА? Едва ли някой знае!