През миналата и тази година, фокус в рекламната стратегия на министерството е културно-историческия туризъм, а безспорно Кърджали и обектите съсредоточени тук, са сред неговите символи. Това отговори министърът на туризма Николина Ангелкова на въпрос, отправен преди две седмици от кмета на Кърджали инж. Хасан Азис по време на дискусията, организирана от Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България и вестник „Стандарт". 24rodopi.com бе медиен партньор на организаторите на събитието.
Неслучайно през лятото на 2015 г.
чуждестранният дипломатически корпус посети областта и по-специално археологическия комплекс Перперикон по покана на Министерството на туризма и Министерството на външните работи, твърди Ангелкова. Тя подчертава, че това също е директна форма на реклама, защото дипломатите са посланици не само на собствените си държави, но и формират представата за България сред своите сънародници. Те имаха възможност да видят на място природните красоти и богатата история на региона, както и да се запознаят с условията за развитие на местния туризъм. Той все повече от регионален се превръща в национално значим и в това е възможност, която трябва да бъде използвана максимално ефективно.
В отговора на Николина Ангелкова се казва още:
Сред официалните гости, които също имаха възможност да посетят Кърджали и района, бе и петкратният шампион по ски алпийски дисциплини Марк Жирардели. Той, заедно с министъра на туризма Николина Ангелкова посетиха някои от туристическите атракции - археологическият комплекс Перперикон и Регионалният исторически музей в Кърджали.
В началото на годината министерството стартира и съвместна билборд кампания с общините за насърчаване на вътрешния туризъм, в която се включиха успешно 11 общини. Всяка от тях има сериозен принос за развитието на българския туризъм - Разград, Русе, Силистра, Хасково, Видин, Велико Търново, Бургас, Габрово, Монтана, Перник и не на последно място Кърджали. Билбордове с рекламни визии на Тракийското светилище при Татул и на археологическия комплекс Перперикон промотират културно-историческия туризъм в Кърджали на централни локации в Бургас и Габрово. Кърджали, от своя страна, представя забележителности от Монтана, Варна, Русе, Разград, Перник и Бургас. Министерството ще продължи да стимулира тази синергия при презентацията на туристическите обекти.
От тази есен ще стартират и организираните от министерството журналистически турове за чуждестранни медии от генериращите за България туристически пазара. Повече от 420 журналисти се очаква да посетят страната в рамките на тези опознавателни обиколки, а Кърджали и районът ще се една от важните спирки в тях. Регионът има огромен туристически потенциал и е необходимо със съвместните усилия на местната власт и бизнеса не само да бъде представен, но и развит още по-модерно. Така не само се насърчава притокът на повече и по-платежоспособни туристи, но и се засилва интересът на потенциалните инвеститори в сектора.
Министерството разработва карта за възможностите за инвестиции в областта на туризма на територията на България. Вече са получени над 300 предложения от общините, като от региона на Кърджали те са 7. Картата ще бъде интерактивна и ще може да се ползва на български и английски език на сайта на министерството. Най-важното от нея ще бъда включено и в книжна брошура на български, английски, испански и руски. Тя ще дава представа за страната, конкретната област и инвестиционните предложения.
Министерството на туризма подпомага дейността на общините и с онлайн Регистъра на туристическите атракции, който заработи през септември 2015 г. и в него са включени над 3 300 обекта. За 10 месеца броят на посетителите е вече над 4 млн. души, като през лятото тяхната активност се увеличи допълнително – над 15 хил. на ден. Платформата е още една възможност за общините да популяризират туристическите атракции на своя територия. Много от обектите в регистъра имат връзка и с Google и TripAdvisor.
Община Кърджали фигурира в базата данни с близо 30 забележителности, които представляват сериозен интерес за туристите – природни феномени, антични и средновековни крепости, археологически паметници от различни епохи, религиозни храмове, защитени местности и др.
Това са част от действията на Министерството на туризма в подкрепа и популяризиране на регионите и конкретни туристически атракции на територията на страната.
24rodopi.com
На
снимките: „Dobre ducli Kurtchili", написа в книгата за пожелания на
посетителите в историческия музей в Кърджали Марк Жирардели. В нея той
благодари за гостоприемството и обеща да дойде отново.
Da zapovyadat i v.Vishegrad.krepostta))
ОтговорИзтриванеОбластният да ги покани на околовръстното.
ОтговорИзтриванеТази е болна на тема: Снимай се с известни личности!
ОтговорИзтриване