Ако Бойко Борисов развърти чука, който е приготвил за тераси и покриви, и на пътя Кърджали - ГКПП „Маказа“, ще разбере колко много е крадено от най-скъпото пътно строителство у нас. Че е крадено ще се докаже и ако пътят попадне в списъка на Елена Йончева и се вземе материал за изследване.
Нов, прекалено оскъпен път, а пълен с дупки и „вълни“; пропадане на цяла лента; „спешно инжектиране“ на тонове бетон край Садовица; основен ремонт на дефектни участъци; належащо запълване на фуги и пукнатини в активната лента и в зоните за аварийно спиране в 12-километровата отсечка от разклона за Кирково до ГКПП „Маказа“; камъни и кал по платното от постоянните свличания; неприятни изненади за водачите на МПС при дъждовно време; липса на мантинели в опасни участъци; животни на платното, заради неизградени огради…най-ремонтирания път в България в срока на гаранцията.
Това са отнася и за трите участъка от международния път, изградени в различни етапи: Кърджали - спирка „Джебел“, Градина - Подкова, Подкова - границата.
Договори за много милиони и анекси за много милиони.
Този път е калпаво проектиран и калпаво изпълнен, за да роди милионери.
Мирише още в първия етап. Търгът за изграждането на 18-километровата отсечка Подкова-Маказа бе спечелен с оферта за 19,8 милиона евро, а за изпълнението му са похарчени над 30 милиона евро.
Първоначално за 24-километровото трасе от спирка „Джебел“ до разклона за село Подкова бяха отпуснати 37 млн. лева, но до финала бяха усвоени 54 млн. лева.
Милиони глътна и рехабилитацията и реконструкцията на 8-километровата отсечка от Кърджали до спирка „Джебел“.
„Ограбеният“ път взима жертви - румънско семейство, моторист, гурбетчийско семейство от Кърджали, бебе… Много са, над 10, ако се включат адските катастрофи и в участъка между Черноочене и Кърджали.
Но майната му и на корумпираните, и на корумпиращите, и на милионерите, пръкнали се от кражбите, ако бяхме малко по-европейци, за да има чуваемост за тревогите на местното население. От години хората от Джебелско искат видимост на това кръстовище, искат знак за ограничаване на скоростта, искат още една лента.
Със сигурност тези дни и знак ще бъде поставен. И багер ще заработи, за да премахне ската, който пречи на видимостта при включване в движението.
Късно, много късно!
24rodopi.com
Очакваме оставки по казуса Пътгейт
ОтговорИзтриванеОставката не е носене на отговорност.
ИзтриванеНяма страшно, ще потулят случая.
Изтриванеzasto ne sa napravili tam tunel ili nadlez s detelina, ili kragovo dvijenie s shadravanche i palmi v sredata naprimer...za prevencia na konfliktni kolizii na glavnia silno natovaren s dvijenie na pps i lovdjii internationalen pat?! tolkova mnogo dps injeneri i psiholozi, filosofi...ama niama hair ot tiah...sigurno sa experti samo za strelbi na valci i agneta...
ОтговорИзтриванеА обърнали ли сте внимание на това, че някъде към Кирково и почти до границата по всички завои, без да има видимост, има ПРЕКЪСНАТА осова линия??? Често виждам как чужденците предприемат изпреварвания, подведени от маркировката! Чудя се: пияни ли са били ,когато са правили маркировката!
ОтговорИзтриванеСигурно откраднаха боята и продадоха на черно
ИзтриванеВярно е. И на мен ми направи впечатление. Престъпно нанесена грешна маркировка и спящи милиционери/зад камерка в патрулка/ има по този път. Милицията умишлено дебне зад завои и места удобни за санкциониране, а не в реално опасни точки, както е в случая.
ИзтриванеЕ нали всички си взеха комисиона от строителството на пътя. Кой сега може да каже че има някакви нереднасти в цялата тази история. Не чакаме оставки а наказани и то както каза Арнаудава че закона е еднакъв за всички
ОтговорИзтриванеЩе изкарат, че семейството се е движило с 450 км/ч за да спасят Павел.
ОтговорИзтриванеВ интерес на истината, пострадалите са карали много бързо, и Павката няма как да ги е видял, нещо като с катастрофата когато загинаха Гунди и Котков.„
ИзтриванеПроектът и самото изпълнение на пътя за маказа е сериал от кошмари.
ОтговорИзтриванеПътят не е ограден, често по пътя полицаи гонят крави, чужденците правят клипове как полиция гони крави.
Отсечките за влизане и излизане на пътя от селата са перпендикулярни, не е както в съвременните страни, напускането на пътя или влизането трябва да е на дълго разтояние и с видимост от най малко 150-200 метра.
Да не говорим за подлези или надлези.
БМВ то ако е карало с 160 км в час това значи 44 метра в секунда, при тази скорост на този участък при тези условия няма как да стават катастрофи и да не взимат жертви.
Пътят и възлите трябва да се ревизират и да се обезопасят.
Това е най-лошо построеният международен коридор в света. Сега е момента България да кандидатство за Гинес с лоши пътища.
ОтговорИзтриванеКъсно.Много късно след толкова жертви.Подавани са много сигнали поне за табели за ограничаване скороста.На никого не му пукаше.Точно на това кръстовище ако имаше ограничение тази трагедия нямаше да се случи.И не само там.Също и на първото отклонение за Джебел има нужда от ограничителни табели за скороста.Изобщо този път е наистина много опасен.Некадърен проект и още по некадърно строително изпълнение.
ОтговорИзтриванеКъсно.Много късно след толкова жертви.Подавани са много сигнали поне за табели за ограничаване скороста.На никого не му пукаше.Точно на това кръстовище ако имаше ограничение тази трагедия нямаше да се случи.И не само там.Също и на първото отклонение за Джебел има нужда от ограничителни табели за скороста.Изобщо този път е наистина много опасен.Некадърен проект и още по некадърно строително изпълнение.
ОтговорИзтриванеСлучаят е резонансен само заради Местан, след 3 дена и това "чудо" ще се забрави. Както винаги.
ИзтриванеНе се притеснявайте,нашето "СЛЪНЦЕ" огрява навсякъде.Нека се върне от Брюксел и ще разгони фамилиите на тези които си оставиха ръцете /но не и парите/,не само на този път ами и навсякъде където има далавера!
ОтговорИзтриванеКакво ще кажете за локалното на Романтика. Никой няма право да завива към Маказа, а всеки го прави. Ще чакаме и там да стане смъртен случай, но на хората с пари им позволено всичко.
ОтговорИзтриванеЛевият завой от Кърджали към Момчилград, при с. Градинка също е с намалена видимост.
ОтговорИзтриванеПътищата не са проектирани правилно. Селски пътища се присъединяват към главния път на завой без видимост и даже спускане в някои ситуации. Колкото и пари да са откраднати една допълнителна рампа не може да е толкова скъпа.
ОтговорИзтриванеНа много опасни участъци няма мантинели
ОтговорИзтриванеЧудя се ако беше направил това произшествие лидерът на ДПС щяхте ли да смеете да публикувате толкова новини
ОтговорИзтриванеАко всички спазват правилата за движение по пътищата,до такива инциденти няма да се стига,пътя вина няма ,шофьорите зад волана са проблем.
ОтговорИзтриванеВижте си пътищата и Кирково,дупка до дупка,само се изписват пари,а работа никаква.Заспал народ!!!
ОтговорИзтриванеНай ограбваната държава тва е България кой както може крадат яко
ОтговорИзтриванеНа снимките се вижда, че Местан навлиза към главния път неправилно,спрял е в средното платно и от там завива.Вижте пътната маркировка!?
ОтговорИзтриванеДа земат да ги махат тези кметове от малките села дето живеят по 20 30 семейства, дават по 600 на месец на вятъра.. и Да ги оправят тези пътища, че всички сме в опасност.. вече ни е страх да излизаме на пътя
ОтговорИзтриванеКой квото си иска това прави
ОтговорИзтриванеtova ne e pit ,Girsite imat sistia pit ,evallah na Girsia ,koy e sledvastata jertva
ОтговорИзтриване