Решението ще бъде взето през октомври. Ако изборът е България, мегаинвестицията ще бъде реализирана край Пловдив. Според „Дойче веле“ обаче, „турците изглежда са сигурни в успеха си“.
"Инвестиционните намерения на германските компании вече не се влияят така силно от политиката", уверява шефът на Отдела за чуждестранни инвестиции към турската президентска служба Арда Ермут. Пред германския "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" (ФАЦ) той споделя още, че благодарение на настъпилото разведряване в отношенията между Германия и Турция нарастват шансовете Фолксваген да избере именно Турция за новия си завод.
Ермут е главен съветник на турския президент Реджеп Таийп Ердоган за преките чуждестранни инвестиции и основен преговарящ с Фолксваген. Германският автомобилен концерн търси площадка за новия си завод, в който да произвежда моделите Karoq на Шкода и Ateca на Сеат.
Разширяването на производствените мощности на германския концерн е особено наложително. Пред Ханделсблат шефът на Шкода, която е дъщерна фирма на Фолксваген, уверява, че могат да продават 100 хиляди автомобила повече, ако имаха съответния производствен капацитет. "Имаме потенциал да увеличи продажбите си до 2 милиона автомобила през следващите 10 години", казва пред германското издание Бернхард Майер. Миналата година са били произведени 1,2 милиона шкоди.
От турска страна засега не съобщават никакви подробности относно хода на преговорите - за да не повлияе това на водените разговори. Анкара обаче определено се надява в бъдеще да бъде не само пазар, но и производител на въпросните марки автомобили.
През 2018 година Фолксваген е бил най-продаваният автомобил в Турция (67 000 бройки), към които трябва да добавим и 21 хиляди продадени шкоди. Сред първите 6 най-успешни в Турция марки - това са още Рено, Фиат, Форд, Тойота и Хюндай - Фолксваген е единственият, който няма своя производствена мощност в страната.
Политическото напрежение между Берлин и Анкара се отрази и на двустранните икономически отношения: през 2018 година германските преки инвестиции в Турция са спаднали до 350 милиона евро. На този фон инвестиция на Фолксваген, възлизаща на 1,3 милиарда евро, би била добре дошла за Турция.
Новият завод на Фолксваген може да бъде построен на 40 хектара площ край Измир, отбелязва ФАЦ. До 2001 година от конвейерите там са слизали опели, преди Дженерал мотърс да закрие това производство. Германското издание е научило, че се преговаря с турската страна за изграждането на железопътна линия от площадката до второто най-голямо турско пристанище - това в Измир. Освен това турската страна е предложила да се включи в инвестицията със 100 милиона евро.
Ермут е отказал да потвърди това, но е нарекъл подобни държавни субсидии "черешката върху тортата". Без да споменава поименно България, говорейки за "конкурентите от Източна Европа", той е припомнил следния факт: на турска територия работят девет големи автомобилни производители и 400 доставчици на части. Досега България е успяла да привлече само един китайски концерн.
Сред предимствата на Турция е и това, че в страната няма недостиг на квалифицирана работна ръка - за разлика от много страни от ЕС. Всяка година в Турция се дипломират по 51 хиляди инженери за автомобилната промишленост. Да не говорим за това, че със своите 80 милиона души население страната представлява несравнимо по-голям пазар.
Що се отнася до разходите за работни заплати, те биха били сходни с тези в Източна Европа, посочва пред ФАЦ икономическият съветник на турския президент. А по отношение на производителността, продължителността на работното време и отсъствията поради болест предимствата били категорично на страната на Турция.
"Имаме място за още най-малко двама или трима международни автомобилни производители", уверява Арда Ермут.
24rodopi.com
Да 'ЧАЙ'-прескача язък за ЧАЯ........
ОтговорИзтриванеАми някой дали се е съмнявал , то си беше ясно че България няма никакви шансове, всичко беше само сън
ОтговорИзтриванеВ България ще се произвеждат само вредните артикули които застрашават здравето на хората и на природата
ОтговорИзтриванеБраво на предателите немци за това ли навъдиха Германия с негри
ОтговорИзтриванеВьн Кауфланд и Лидал
ОтговорИзтриванеБоклуците11 Била Кауфланд Лидал1 Вьн
ОтговорИзтриванеПреди дни по Auto Motor Sport -немски канал гледах репортаж за заводите на Форд в Кьолн. ВСИЧКИ интервюирани работници от поточната линия бяха турци-млади хора,вероятно родени в Германия. Германия предпочита тези работници във вътрешните си заводи,а какво остава за външните си проекти. Лошото е че има наивници в лицето на управляващите ,а още по-лошо е че има още хора да им вярват!
ОтговорИзтриванеКъде си Боко, че тези фалшификати не ми пуснаха коментара с твоето име и суджуците
ОтговорИзтриване