Вероятно ще има и новини, но освен от PR изпаренията от кафето в този формат, може да има и голяма файда.
Кърджали става все по-опасно място за живеене. Заради натоварения път към „Маказа“, който разсича града край Арда през „Беломорски“, Ардински мост“ и „Първи май“.
През 2020-та ще е по-страшно - хем ще има повече пътуващи за Гърция, хем бул. „Беломорски“ ще бъде разкопан при изпълнението на голям проект на водоснабдяването.
През 2021-ва ще е много по-тревожно, а през 2022-ра вече колективно ще се питаме „Защо в София наказват Кърджали, бавейки изграждането на Обходния път?“.
На последното си заседание правителството обяви югоизточния обходен път на Пловдив за обект от национално значение. Ускоряват процедурите за уширението и модернизацията на пътя. Бързо разрастващите се в икономическо отношение град Пловдив и област Пловдив налагат необходимостта от своевременното развитие и разширяване на пътната мрежа, като особено важно е изграждането на околовръстен път на областния център, сочат мотивите за решението на Министерски съвет. И още: „Доизграждането на югоизточния обход на Пловдив е от изключително значение за осигуряване на най-кратка комуникационна връзка с контролно-пропускателните пунктове при Рудозем, Златоград и „Маказа“ и облекчаване на транзитния трафик с Гърция и Турция. Югоизточният обход ще осъществява пряка връзка на съседните области – Смолян, Кърджали и Хасково с АМ „Тракия“ и републикански път 1-8 (международен път Е-80), което е от изключителна важност в социален и икономически аспект“.
Демек, още голям трафик за Гърция през Кърджали и „Маказа“.
Строителството на Околовръстното на Кърджали бе планувано да започне до края на 2019-та година, поне това бе обещал строителният министър, но според експерти най-рано това ще се случи през 2021 година.
Решението да се финансира изграждането на Обходния път на Кърджали с парите от ТОЛ-системата означава поредното отлагане на важния за града мегапроект. Тол система, от която се очаква в бюджета да влизат около 1 млрд. лева годишно, се отлага за 2020-та.
Обходният път на Кърджали е най-мащабният проект в Източните Родопи. Не само заради размера на инвестицията, която ще е над 150 млн. лв., но и заради големия си обществен ефект. Околовръстният път ще изведе тежкия автомобилен трафик от града, което ще подобри чистотата на въздуха и ще намали шума, защото през летните месеци през Кърджали минават по 10 хил. автомобила на денонощие. 15-километровото трасе ще бъде разделено на три отсечки.
Преди месеци писахме, че бюджетният излишък продължава да гони рекорди. Вече е над 3 млрд. лева. Пари има, Кърджали трябва да поиска една малка част от излишъка за Околовръстното.
Този път е важен и за жителите на града, и за милионите туристи, които транзитно преминават през Кърджали за Гърция и в обратна посока.
И заради черната хроника! Над 20 убити, на пътя за „Маказа“ от откриването на граничния пункт през 2013-та, а броят на ранените - колкото населението на средно голямо село в Източните Родопи.
Файдата от кафето при областния управител ще бъде само ако Обходния път бъде основна тема, която да се пренесе като приоритет в Министерския съвет.
Никола Чанев, инж. Хасан Азис, Изет Шабан, Неджми Али, Шинаси Сюлейман, Себихан Мехмед, Илкнур Кязим и Айдън Осман при министър-председателя Бойко Борисов. На кафе за Обходния път!
24rodopi.com
















Много точно казано, браво.
ОтговорИзтриванеСтавате смешни с този обходен път, само малко ако разсъждавахте ,щяхте да усетите че за обходен път може да се говори поне след 15 години ,ако съществуваме като държава
ОтговорИзтриванеСъвсем точно, но дали, дали ще се вслушат?
ОтговорИзтриванеПийте си кафето, майната му на обходния път...Вие друга работа нямате ли си БЕ.....
ОтговорИзтриванеНали ще се строи магистрала от гр.Русе до ГКПП Маказа за какъв обходен път става дума.
ОтговорИзтриване