Нивата на замърсяване на въздуха в Кърджали са намалели значително от 2016-та насам, но все още броят на дните в годината с рискове за здравето са доста. Това става ясно от последния анализ на Регионалната инспекция по околната среда и водите.
Фините прахови частици са основния замърсител на атмосферния въздух.
През 2018 година са регистрирани следните превишения на средноденонощната норма (СДН) за опазване на човешкото здраве (концентрации над 50 µg/m3) по пунктове, както следва:
В АИС “Студен Кладенец”, разположен в град Кърджали – 43 бр.
В ръчен пункт “РИОСВ – Хасково”, разположен в гр. Хасково – 62 бр.
Нормативно се допускат не повече от 35 превишения в рамките на календарна година.
През 2016-та дните със замърсен въздух в Кърджали били 73, през 2017-та – 58.
Замърсяването на атмосферния въздух с фини прахови частици е предимно през есенно-зимния период. Като основна причина за това може да се посочат горивните процеси в битовия, търговския и административния сектор с употребата на твърдо гориво, линейните и подвижните точкови източници на емисии – пътища, магистрали, улична мрежа в населените места, автомобилният транспорт. Принос имат и климатичните условия през есенно-зимния период – безветрие и мъгли.
24rodopi.com
Фините прахови частици са основния замърсител на атмосферния въздух.
През 2018 година са регистрирани следните превишения на средноденонощната норма (СДН) за опазване на човешкото здраве (концентрации над 50 µg/m3) по пунктове, както следва:
В АИС “Студен Кладенец”, разположен в град Кърджали – 43 бр.
В ръчен пункт “РИОСВ – Хасково”, разположен в гр. Хасково – 62 бр.
Нормативно се допускат не повече от 35 превишения в рамките на календарна година.
През 2016-та дните със замърсен въздух в Кърджали били 73, през 2017-та – 58.
Замърсяването на атмосферния въздух с фини прахови частици е предимно през есенно-зимния период. Като основна причина за това може да се посочат горивните процеси в битовия, търговския и административния сектор с употребата на твърдо гориво, линейните и подвижните точкови източници на емисии – пътища, магистрали, улична мрежа в населените места, автомобилният транспорт. Принос имат и климатичните условия през есенно-зимния период – безветрие и мъгли.
24rodopi.com
Post A Comment:
0 comments so far,add yours
Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.
24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK