„Аз съм оригинален чобанин и имам най-умното куче на света…“, казва за себе си и своя най-верен помощник 70-годишният Митко Калеканов, който вече няколко десетилетия пасе овце по хълмовете край Момчилград.
Срещаме го именно там, с огромното стадо и незаменимото куче Шаро, чиито способности изумиха дори екипа ни.
„Много съм доволен от това куче, аз съм на 70 години и паса към 700 агнета и овце, а Шаро върши работата на 10 овчари, и даже и те не могат да я свършат, защото той със сигурност ще ги докара пък чобанинът ще мисли да минат 30-те дена и да си вземе парите“, хвали партньора си бай Митко.
Разказва ни, че Шаро връща стадото, дори да е отдалечено с километри.
“3-5 километра, няма значение. Той е с мен и като видя зор го пращам, а той ми ги връща. Отива и на 10 километра, стига да може да ги вижда. Ако ги виждам аз му викам “наляво-надясно“ и пак си ги намира, иначе не се връща“, разказва дългогодишният овчар.
Не пропуска да отбележи и породата на кучето - бордър коли, същата за която наскоро канадски учени установили, че е най-интелигентното от всички породи кучета.
„Синът го намери по компютъра. Даже внукът ми каза: „Дядо, нашето куче е най-умното на света!“. А аз му отвръщам: „Абе, дядо ти да не е прост човек да се занимава с глупави кучета“, усмихва се родопчанинът.
„Много са ми годините вече, не мога да търча, разчитам на него да ми помага“. С тези думи се сбогува с нас и се отправя към поляните и своите животни.

24rodopi.com
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

14 comments so far,Add yours

  1. Анонимен26/5/20 21:37

    Природно красив човек Ахмед Каликанов

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен26/5/20 21:41

    Краля на Момчилград Ахмед Каликанов Боза

    ОтговорИзтриване
  3. Браво на човека Да си жив и здрав

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен26/5/20 21:50

    Абе Ведат срам нямаш ли че лъжеш - от десет километра овце ще връща

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен26/5/20 22:52

    Най доброто овчарско куче е кангала и каракачанката. Трето поколение съм животновъд едно куче няма как да опази тези бройки

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен26/5/20 22:52

    Най доброто овчарско куче е кангала и каракачанката. Трето поколение съм животновъд едно куче няма как да опази тези бройки

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен27/5/20 17:17

      Не трето а трийсет и трето да си нямаш ли жилка във вените си от с.Гарнати не ставаш.

      Изтриване
  7. Анонимен27/5/20 09:22

    Кангала и каракачанка само да ги пази овцете,но за работа номер едно е бордър колито,най интелигентното куче!

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен27/5/20 11:41

    Жив и здрав да си, затова, че още ходиш по байрите и работиш!
    Още толкоз години да живееш на колкото си сега и да се радваш на внуци, правнуци и праправнуци!

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен27/5/20 12:24

    Това куче не ги пази,а ги пасе.А кангала,като срещне вълк и се насира.Да ти пусна клипчета от Ютюп.

    ОтговорИзтриване
  10. Имам кангал, много умно куче.

    ОтговорИзтриване
  11. Мистафа27/5/20 16:19

    Аз съм свидетел видях способността на кучето.жив компютър куче мечта.

    ОтговорИзтриване
  12. Халал му вяра на човека!
    Да е жив и здрав още поне толкова!

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.